sábado, 26 de diciembre de 2015

Sortida per pair els torrons

Altre cop estem den dates nadalenques i ens passem el dia entaulats d’una casa a l’altre.

Avui, 26 de Desembre , dia de Sant Esteve, bon dia per sortir en bici i mirar de pair els torrons, així que no costa gens dir que sí a la convocatòria d’en Pere B i agafar la bici per fer algun dels corriols de la nostra zona.

Sembla estrany que ningú més s’apunti, però després ho hem entès perfectament. En Salva M, Francesc M i alguns dels integrants dels Salamandres també han sortit, però han anat a la CHRISTMAS BIKE MATARÓ organitzada per l’Eurofitness El Sorrall de Mataró,,,,

,,,pedalada que sortint del Centre el Sorrall de Mataró enllaça alguns dels corriols que fem normalment per la zona de Argentona, Can Bruguera, Can Nogueres, Oasis, Can Comalada.....segons el track.... on sembla que han quedat a les primeres posicions de la classificació, passant un bon matí de bici i aconseguint una altre equipació  “semi oficial”.

Nosaltres hem sortit de Mataró cap a Argentona, anant riera amunt, per seguir cap al Bell Racó.

Volem anar a fer el corriol d’en Jordi Cid, així que passem per sota del pont de la C60, agafem el Xaragall de l’Espinal i agafem corriol de pujada amb l’entrada per sota del pont de la carretera de Parpers.

Un cop a dalt, anem a fer l’alternativa de la Font de Javà, per acabar-la pel corriol alternatiu que ens deixa a la casa de Can Ribot.

Seguim cap a Sant Carles i continuem fins a buscar l’entrada del corriol d’en Jordi Cid.

Com sempre dona gust de fer aquest corriol, revirat en els seus trams inicials, per acabar baixant ràpid fins a sortir al Mogent.

Agafem la pista del Mogent fins a arribar a la Urbanització de Sant Esteve del Coll, on comencem a enfilar pujada. Avui la temperatura no era molt freda, però aquesta zona sempre és molt humida i avui hi havia una mica de boirina.

La pujada com sempre per la pista, amb una mica de corriol final fins a sortir a Ca l’Arumí.

Volem acabar la ruta baixant cap a Dosrius, així que agafem corriol de pujada per tornar a sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès. La travessem i fem corriol altre cop cap a Sant Carles.

Encara és aviat, així que allarguem una mica la sortida i anem cap al Pla de l’Espinal. A mig camí, ens trobem amb l’Oscar i el Pepe. Feia temps que no coincidíem i hem estat una estona aturats fent petar la xerrada.

Desprès ens acomiadem i seguim la ruta. Al Pla de l’Espinal volíem fer corriol alternatiu que ens torna a pujar cap a Sant Carles, però els treballs de desbrossament que han realitzat a la zona ha malmès els corriols existents....

.....amb lo que hem hagut de desfer el camí i pujar per la pista.

Seguim per Sant Carles fins anar a trobar l’entrada del corriol de l’alternativa de Can Ribot. Fem el corriol i l’enllacem amb la variant que ens deixa la corriol del Pi Tort, per baixar fins a Dosrius pel corriol del Pi Dret. Una combinació clàssica i divertida de corriols per acabar la ruta d’avui.

A Dosrius agafem l’alternativa de la Riera que ens deixa al Torrent de Manyans. D’aquí, riera i cap a casa.

Segons el GPS una mica més de 37 kilòmetres amb un desnivell acumulat positiu d’uns 800 metres.

En definitiva una sortida per pair torrons, a un ritme suau, però gaudint dels magnífics corriols que tenim a la nostra zona, a l’espera de la sortida de demà que previsiblement serà la última de l’any.