miércoles, 12 de octubre de 2016

Corriols a 120 polsacions.

12 d’Octubre, festa a les Espanyes i de moment, si no canvia la cosa, a Catalunya també, així que res de treballar i a gaudir d’un matí de btt abans de que arribin les abundants pluges que es preveuen.

A les 8:00 ens trobem a la Plaça Nova en Joan B, Oscar E, Pepe C, Francesc M, Quico, Javier, Valentin i Salva B.

Desprès d’una estona de xerrada amb en Quico Vallbona, que avui sortia amb la “flaca”, sortim cap a l’Agility i comencem ruta riera amunt.

Anem en direcció al Cementiri, sembla ser que la sortida d’avui té com a finalitat anar a fer alguns corriols per la zona de la Mútua, malgrat que alguns tenen que estar d’hora a casa.

Passem per la gossera, riera de Clarà i cap amunt fent corriols per la zona del Rocar d’en Serra, passant per la bandera.

Continuem fent corriols de pujada passant pel Pla dels Matxos, el Turó de Matacabres i el Coll de Gironella, fins arribar a la zona del Sanatori de la Mútua.

Han estat uns 6 quilòmetres de pujada, però avui guiats per en Quico a un ritme més pausat que les últimes sortides, sense deixar que es superessin les 120 polsacions.... al menys alguns!!! Jajajaja

De la Mútua, fem corriol de baixada cap a la pista del camí de Can Blanc, on anem a buscar l’objectiu de la sortida, una combinació de corriols formant un bucle per tornar a sortir a la pista.

El corriol ja l’hem fet en varies ocasions, tant de baixada com de pujada. Avui ha tocat fer-lo de baixada a l’inici, per acabar pujant altre cop a la pista. És un corriol força treballat, ràpid i tècnic en alguns trams, en els que s’ha d’anar en compte amb les arrels, pedres i xaragalls, però si no vols perdre passada amb el grup, has d’arriscar en alguns moments.

En aquests trams ens hem trobat amb en Jose i un grup de companys. Feia molt temps que no coincidiem a la muntanya i bé es mereix una petita estona de xerrada. Abans de continuar ens despedim amb l'esperança de que algun dia torni a fer corriols amb el grup.

Quan arribem de nou a la pista de Can Blanc, en Francesc, l’Oscar i en Pepe ens han de deixar, que les obligacions familiars són importants.

La resta, tornem a fer tram de baixada del corriol, per a mitja baixada agafar variant amb corriol que crec recordar que vam fer per primer cop amb en Jordi P i que ens remunta de nou a la pista.

Ja és el tercer cop que sortim pràcticament al mateix lloc i potser va sent hora que canviem de zona, així que seguim a en Joan que ens porta a baixar cap a Òrrius.

Passem per les escoles i anem a buscar corriol de pujada que ens ha de portar fins al Camí de Sant Bartomeu, on també ens deixa en Quico.

De seguida deixem la pista i entrem en corriols que ens porten fins a l’ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Travessem la carretera i fem corriols de baixada cap a la zona del Turó del Gall, per remuntar i continuar fins a sortir a la pista de la Pedrera.

Baixarem cap a Can Vinyamata per entrar pel corriol nou que enllaça amb els Galzerans i baixada ràpida cap a Can Roviró.

D’aquí al camí de Riudemeia és un moment i ja només ens queda tornada per la riera fins a Argentona.

Avui ja tenim tard i no hi ha piscolabis, encara que es veu que alguns també han sortit i no s’han pogut estar de recuperar forces com és preceptiu.

I ja se sap, si no surt en Salva M, tampoc tenim fotos de la sortida, encara que us juro que tot el que aquí es diu es tant cert com que el proper cap de setmana no hi haurà crònica, a no ser que trobeu a un altre “pringat”. Jajaja

En definitiva una bona sortida de una mica més de 30 quilòmetres, amb 951 metres de desnivell + amb unes 2h30m en moviment.