domingo, 11 de junio de 2023

Per la Segona Pasqua, unts tant, i altres tan poc!!!

Dissabte 03 de Juny 2023:

Comencem Juny, per a molts, amb un cap de setmana de 3 dies, degut a la festivitat de la segona Pasqua, tot i que hauria d’haver estat festiu dilluns passat 29/05, però les eleccions municipals de diumenge passat han fet que es traslladés la festivitat a aquest dilluns.

De moment, dissabte en Javi F s’acosta a la Plaça Nova amb la intenció d’afegir-se a sortida habitual dels Bicigaló, tot i que avui ha fet salat. A les 8 no hi ha ningú, i més tard tampoc, amb lo que haurà de sortir sol.

Uns minuts més tard, arriba a la Plaça Nova en Magret, i tot i el seu intent de crida, tindrà la mateixa sort... apa, avui haurà de pedalar sol.

Mentrestant, part dels Bicigaló estan arribant a Port de la Selva per a una nova sortida amb les flaques. Avui tenen pel davant espectaculars trams pel Cap de Creus, Cadaqués, Roses, Vilajuïga, i Sant Pere de Roda...

... si senyor, aquesta colla s’ho sap muntar bé!!!

Diumenge 04 de Juny 2023:

Si és diumenge, toca sortida dels Bttargentona, i com sempre en Joan B serà l’encarregat de la convocatòria. Apa, tocarà matinar de nou, i a les 8 serem a la Plaça Nova en Joan B, Francesc M, Salva M, Javi F, Quim M, Pere B, i Salva B.

Doncs si ja hi som tots, marxem que aquí ja ens hi coneixen. Rodem cap a l’Agility, per entrar a la riera. Aviat decidim anar cap a la zona de la Torrassa, així que primer anem cap al Bell Recó, passant per sota del viaducte de la C60, per anar a buscar els primers trams de corriols. La primera enfilada serà per les Malloles de Can Pins, mentre ens anem enfilant cap a Can Ribot, tot i que abans, aprofitarem per resseguir l’alternativa de la Font de Javà de pujada.

Un cop som dalt del Turó de can Ribot, continuem cap a Sant Carles, on farem uns metres d’asfalt travessant la urbanització cap al Turó dels Castellans. Aquí altre cop a corriolejar, travessant el Bosc de Can Poc, endinsant-nos dins del corriol de la Pistola, per acabar remuntant fins a sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes.

Només travessar-la, altre cop trams de corriols ens baixaran fins a Ca l’Arumí. Ara ens hem d’anar enfilant cap a la Torrassa, i primer pujarem cap a la pista de la Pedrera dels Dous, on aprofitarem per entrar al corriol que hi ha tot just passada la pedrera.

Primers metres pedregosos fins a les runes de Can Cames, on trenquem a l’esquerra, per seguir enfilant-nos fins a sortir a l’esplana del Xalet. Mentre anàvem pujant ha sortit a la conversa l’ermita de Sant Sebastià de Puigpedròs, on fa temps que no ens hi acostem, i sembla ser que els treballs de reconstrucció ja estan casi bé enllestits, així que decidim anar a fer una ullada.

Farem uns primers metres per corriol, fins a sortir a la pista que puja cap a la Torrassa. Uns metres més avall hi ha corriols que ens portarien cap a l’ermita, però hem badat i ja ens estem enfilant per la pista. Res, a seguir pujant, i els corriols per a una altra ocasió.

La veritat, que un cop som dalt, contemplem la bona tasca de reconstrucció que s’hi ha fet, tot i que encara queden algunes coses per enllestir. Aprofitarem per fer un mos, i ens hi posarem bé per a que en Salva M torni a treure el millor de nosaltres...

... aquestes potser millor.

Apa, reprenem la sortida, enfilant-nos fins dalt de la Torrassa, on tot i la flaire a botifarra a la brasa que impregna l’ambient, no ens hi aturarem.  Després d’aquests primers 17 quilòmetres, és hora de xalar baixant, i ja fa estona que tenim al cap el corriol del Senglar.

Les pluges  de les últimes setmanes han fet que el terreny no estigui tan sec, de totes maneres encara fa falta més aigua, el que no serà cap impediment per a que gaudim d’aquests divertits, alhora que tècnics trams. Tenim pel davant 560 metres de corriol on perdrem 127 metres d’altitud, un 22,6% de desnivell. Els primers trams més accessibles, fins al trencall de les 3 variants, on triarem la de l’esquerra, amb els següents trams de baixada on la roda d’en Quim serà una bona guia.

Un cop sortim a la pista del Camí del Coll, un centenar de metres més amunt, trobem la continuació del corriol, que aprofitarem per a que ens baixi fins al Mogent. Ara ens toca asfalt travessant Can Lleget, passant a tocar del restaurant Mas del Mogent, continuant cap a la urbanització del Coll, on entrarem al Torrent Fosc.

Ens toca pujar de nou, i ara ho fem pels corriols i senders que travessant el bosc de Can Pellisser ens tornaran a portar a Ca l’Arumí, on desfarem de pujada, trams que hem fet fa una estona de baixada, en direcció altre cop cap a la urbanització de Sant Carles, tot i que no acabarem enfilant-nos-hi. Aprofitarem per anar fins la Pla de l’Espinal, per buscar els trams de baixada que acabarem amb el Koala. Quilòmetre i mig final a molt bon ritme que posarà el colofó a la sortida.

Ja tenim la feina feta, només ens queda rodar per la riera cap a Argentona, tancant la sortida amb el piscolabis de rigor, avui acompanyats per en Quico V.

32,7 quilòmetres amb 844 metres+, de la primera i última sortida per a molts del cap de setmana, tot i els 3 dies festius.

Dilluns 05 de Juny 2023:

Ahhhh, i dilluns, en Pere C, i en Pepe C, que encara no n’han tingut prou, han aprofitat per sortir a fer una volteta amb les e-bikes... fins que s’han trobat a la riera amb l’Enric Teixidó, que els ha acabat enredant, per acompanyar-lo en la sortida.

Res, poc més de 40 quilòmetres amb 1189 metres+,  enllaçant un corriol rera l’altre... segur que mai s’han alegrat tant de deixar les musculars a casa!!!