domingo, 22 de marzo de 2015

Buscant la Burriac Xtrem

De nou diumenge i a les 8:00 puntuals a l’Agility ens hem trobat en Joan B, Joan S, Jordi S, Rafael F, Manel L, Salva M, Quim C, Tolo i Salva B.

Avui feien la cursa de BTT Burriac Xtrem i hem decidit anar cap aquella zona per veure algun tram de la cursa.

Després d’estar 15 dies sense sortir.... haver passat els últims dies una mica pioc..... i veient les ganes del grup..... la cosa pintava una mica malament, i de fet ha estat una de les sortides on més he patit.

Sortim riera amunt, per travessar la carretera i fer corriols de pujada per la zona del Rocar d’en Serra que ens pugen fins a la bandera.

Continuem corriolejant fins a sortir a la pista carenera, on trobem un avituallament de la Burriac Xtrem, però decidim pujar més amunt, buscant algun tram una mica més tècnic on poder gaudir del pas de la cursa.

Una mica abans d’arribar a la Mútua, pocs metres abans de la pista que baixa cap a Cabrils, trenquem a l’esquerra i tirem cap al Turó d’en Cirers, el punt més alt de la ruta d’avui (a uns 474 metres d’alçada), on fem una parada a la torre de guaita i descansem una estona. Aquí hem aprofitat per fer unes fotos....

....alguns volien visitar la torre.....

i altres pensant que faig, continuo la ruta? Torno?

Seguim l’itinerari i passem per uns trams de corriols de baixada i pla, de poc més d’un kilòmetre per fer la segona parada “cultural” d’avui. Ha valgut la pena haver d’empènyer la bici uns quants metres per arribar a un petit mirador format per un conjunt de roques que ens han permès gaudir de les espectaculars vistes del castell de Burriac, Argentona, Mataró.....

..... per cert, ha estat l’únic lloc on hem vist a alguns dels participants a la cursa, encara que es veiessin a alguns kilòmetres de distància.

Després de fer unes fotos de rigor, anem a fer corriols de baixada, on hem hagut de posar peus a terra en algunes ocasions, que ens han portat fins a la pista del castell de Burriac, on per cert ja estaven traient les indicacions de la cursa per ja haver-hi passat tots els participants. Aquí en Jordi i en Manel han hagut de deixar-nos per problemes d’horari.

La resta fem un petit tram de pujada per anar cap al Turó dels Oriols on també ens ha de deixar en Tolo.

Ara tocava baixar passant pels pinars del Turó d’en Punsola i anar cap a la zona d’Agell, però encara quedava remuntar un kilòmetre de pujada passant per la zona de Torre Ametller i acabar amb una divertida baixada de corriols que ens porten fins a la Font Picant.

Travessem Argentona i cap a casa....... bé, veient les fotos, no tots!!!!!  Últimament el grup està agafant uns mals vicis, però que després d’una ruta com la d’avui segur que s’agraeixen!!!!

Segons el GPS uns 17 kilòmetres amb uns 600 metres de desnivell.

L’estat de la muntanya després de les últimes pluges és espectacular, i la ruta d’avui, malgrat haver sofert més del que voldria. ha estat força divertida.

A remarcar que hi ha alguns petits trams que no són ciclables per la majoria de “mortals”.

PD. Gràcies a en Salva M i Joan B per les fotos.