domingo, 12 de junio de 2016

Darrers corriols de la primavera.

Aquesta setmana en Toni P havia proposat acompanyar-lo en sortida de dissabte. La ruta, Vilassar de Mar fins a Manresa, uns 90 quilòmetres i 1700 metres de desnivell, passant per Sabadell, Matadepera, Obac, Rellinars, Pont de Vilomara..... amb aturades per esmorzar i dinar i tornada en tren.

Llàstima que dissabte el temps per poder gaudir de la bici és limitat i aquesta sortida és llarga. De totes maneres ens ha anat informant puntualment i per les fotos hem pogut comprovar que la ruta valia la pena....

....i fins i tot que de Salamandres no només n’hi ha a Argentona.

Nosaltres com és costum, nova trobada a les 8 a la Plaça Nova. Avui som l’Oscar, Josep, Fernando, Manel V i Salva B.

Sortim cap a l’Agility i riera amunt cap al Bell Racó. El cel està tapat i sembla que comença a tronar…. a veure si ens mullarem??

Passem pel Xaragall de l’Espinal, passant pel pont per sota la carretera de Parpers i enfilem corriol de pujada cap a la cadena.

Continuem cap a Can Ribot, agafant el corriol alternatiu abans d’arribar a la casa, sortint a les Planes.

En aquesta part de la sortida, ha plogut fa poca estona, però de moment la pluja ens respecta.

Seguim cap a Sant Carles, i baixem cap al restaurant per anar a fer el corriol de la Pistola, travessant la carretera i seguint pel que ens deixa a  Ca l’Arumí. Aquí és on hem començat a quedar xops, amb l’aigua que queia de les plantes al nostre pas pels corriols.

Avui volem pujar cap a la Torrassa, així que agafem la pista fins a l’Ermita del Coll on agafem el tram de corriols que ens han de pujar cap a la Torrassa. Altre cop aigua per sobre, però com diuen per les Espanyes “Sarna con gusto no pica!!!”.

Ens reagrupem a dalt i anem a fer un Dragon Khan de baixada, malgrat haver d’anar en compte, doncs les pedres i arrels estaven relliscoses amb l’aigua caiguda. Hem fet una baixada més clàssica, evitant els punts amb pendents més complicades i l’hem acabat passant pel corriol de la Pedra que ens va ensenyar en Joan V en el seu dia.

Un cop a Dosrius, agafem riera i cap a casa….. bé no en el sentit literal de la paraula, però el bar de la Plaça Nova comença a ser com una segona casa!!!

Diumenge de nou anem cap a la Plaça Nova, i al arribar-hi pràcticament està buida!!! En Joan B ja havia anunciat que era baixa d’última hora i més tard he recordat que avui era la pedalada de Canet i en Salva M i companyia hi estaven inscrits.

Entre els que están lesionats, els de les pedalades i els que diuen que venen i després queden enganxats entre els llençols…..al final només hem estat 3, en Jordi P, en Quim M i en Salva B.

Després d’esperar una estona, decidim marxar i anem cap a la riera pensant quina ruta podem fer. De seguida decidim variar una mica i anar cap a la zona de Canyamars., així que anem a pujar pels corriols de Can Comalada.

Anem fent corriols de pujada, passant pel Porcs i amunt en direcció a la caseta dels caçadors.

Continuem cap a l’Oasis i un cop passat agafem corriol de pujada, passant per les arrels, per anar a parar a la part de dalt de la Cita i seguir cap a Can Nogueres.

Agafem tram de pista, per de seguida tornar a fer corriols passant per la Font de la Moreneta i continuant pels de la zona de Can Bruguera que ens deixen a la pista de la Cornisa.

Seguim per pujar pel corriol del Cabró i anar a buscar baixada que ens porta a la riera de Can Rimblas, on decidim continuar cap als Rucs del Corredor i anar fent via cap a Dosrius.

A  Dosrius ens deixa en Jordi P que ja en té prou per avui. Nosaltres anem a pujar el corriol del Gorro, enllaçant amb el del Pi Tort i l’alternativa de Can Ribot fins a sortir a les Planes.

Continuem cap a Sant Carles, per fer algun tram de corriol que ens porta fins al Pla de l’Espinal.

D’aquí cap a Parpers on travessem la carretera i fem corriol de pujada que ens deixa a la pista just a l’alçada del Merendero de Nostra Senyora dels Angels.

Tram de pista i baixada pels Galzerans fins a Can Rovira i acabant a Riudemeia.

De tornada per la riera hem tingut temps de trobar-nos a en Josep que anava a dinar a Barberà del Vallès i mentre la familia anava en cotxe, ell ho feia en bici….aixó són ganes de btt!!!

Uns metres més endavant ens trobem amb en Jordi T que també havia sortit més tard…. i mentre feiem petar la xerrada, també arriba en Pepe C i en Tino LL.

El resultat final, una sortida d’una mica més de 38 quilòmetres amb un desnivell positiu de 1050 metres….. però sense fotos que no hem estat a l’aguait i no n’hem fet ni una!!!