miércoles, 2 de noviembre de 2016

Bona manera de tancar Octubre...

S’acaba el mes d’Octubre i sembla ser que les pluges ens donen un respir aquest últim cap de setmana.

Dissabte ens trobem a la Plaça Nova en Pere C, Oscar E, Pepe C, Manel V, Jordi S, Quim M i Salva B.

El pla d’avui és anar a repetir alguns dels corriols de la Torrassa Xtrem 2016, així que sortim cap a l’Agility per enfilar riera amunt, direcció al Bell Racó.

La pujada cap a Sant Carles la fem tot xino-xano, passant per sota la C-60 i travessant la carretera de Parpers per anar pujant per la zona de l’Esquei d’en Febrer.

Evitem passar per la casa de Can Ribot, fent l’alternativa que ens deixa just al pla de sobre i continuem cap a Sant Carles, seguint per baixar fins a sortir a Ca l’Arumí.

Travessem la carretera i comencem pujant per pista per de seguida entrar a gaudir dels divertits corriols de la zona.

Un parell de kilòmetres de puja-baixa de corriols fins a sortir a la pista que baixa cap a la pedrera. Aquí, l’Oscar, Pepe i Manel se’ls hi fa tard i baixen per la pista cap a Dosrius.

La resta seguim una estona mes per anar fent corriols cap a la zona de Can Bordoi.

Acabarem  els trams per la zona anant per pista amb la intenció d’enllaçar amb els corriols del Dragon Khan. Com sempre, una molt bona manera d’acabar la visita a la Torrassa, un Dragon ràpid i revirat i avui amb un estat del terra excel·lent.

Sortim a la carretera i baixem cap a Dosrius per la riera del Far.

Anem a fer l’alternativa a la riera, amb la sorpresa de que els primers trams s’hi ha fet treballs de desbrossament i encara queden troncs per retirar, amb lo que ens veiem en la obligació de haver de fer un petit tram amb les bicis a coll.

De seguida tot torna a la normalitat i podem continuar cap al Torrent de Manyans damunt les bicis.

Ja es fa tard i tornem a Argentona per la riera.

No ha estat malament, una sortideta de poc menys de 29 quilòmetres, amb 788 metres de desnivell + i una molt bona companyia.

Dissabte a la nit, canvi d’hora, amb lo que podrem dormir una horeta més. De totes maneres a les 8 en punt hi ha convocatòria a la Plaça Nova.

Al final, malgrat les poques respostes al whatsapp del grup, ens reunim un bon grup, en Joan B, Pere B, Salva M, Joan S, Manel L, Quim C, Jordi S, Quim M, Pere C, Ramon S i Salva B.

De seguida sortim en direcció a l’Agility i travessem la riera per entrar al Torrent de Can Bellatriu, amb lo que això comporta. Si algú va demanar que fos una sortida de tranquis, en només 500 metres ja sabem que de això ni parlar-ne.

Comencem pujant per corriol cap a la zona de Sant Jaume de Treià. A partir d’aquí comencen una mica més de 7 quilòmetres de continu puja-baixa enllaçant els millors corriols de la zona de les Sureres de la Bofarulla i del Veïnat de la Pujada.

Arribem a la pista just a sobre de Can Martí, on ens reagrupem abans d’entrar al corriol dels Romanins.

Portem encara no 10 quilòmetres i ja van 500 metres de desnivell +. No està gens malament per començar.

Pugem pels Romanins i seguim fent corriols en direcció cap a l’Oasis.

Alguns corriols estan amb força xaragalls després de les últimes pluges, amb lo que cadascú a pogut demostrar la seva tècnica. Alguns hem de posar el peu a terra i d’altres pugen com si res.

Abans d’arribar a la caseta dels caçadors en Joan que com sempre ens fa de guia, ens porta a fer el corriol que ens va ensenyar en Joan V al seu dia, així que a gaudir corriolejant de baixada.

Un cop a baix, ens reagrupem i aprofitem per fer petar la xerrada i menjar alguna cosa.

En Joan S i en Pere C ja tenen tard i han de marxar, però decidim acompanyar-los un tram de corriols cap a la zona de Coll de Bocs.

Quan ens separem, la resta hem de remuntar  altre cop cap a la caseta dels caçadors  i seguim per passar per l’Oasis i enfilar corriols de pujada cap a la zona del Turó de la Gola.

Anem a fer el corriol que va obrir en Joan B fa un temps i que tenim mig abandonat. De seguida es veu que més o menys s’hi ha anat passant i el tram final que estava força verge, ja està més practicable. De totes maneres, en Joan I en Quim M han perdut una bona estona fent-hi treballs d’arrenjament...... i  comenten que seria bo no trigar gaire en tornar-hi a passar per compactar el terreny.

I dit i fet, sortim a la pista i quan tots ja pensàvem que anàvem a baixar cap a Dosrius, salta la sorpresa, ens desviem i pugem per pista altre cop a tancar el bucle i tornar a fer el corriol de baixada.

Portem ja força desnivell i la pujada es fa feixuga, però si dos companys tenen un capritx no els hi hem de fer un lleig.....un dia per tu, un dia per mi. De totes maneres, per arreglar camins i comprovar com queda, els de Fomento!!!!!

Després i al comentar que l’alternativa a la riera no està ciclable al 100%, ens dirigim per pista  en principi per anar a buscar l’alternativa per la part de dalt, però de seguida en Joan canvia de idea i decideix buscar un trencall nou.

Fem un tram de “fora límits” com es diu a l’argot golfístic i fem un tram entre mig de matolls que ens porta just a la bassa de l’alternativa.

Ha estat un tram que malgrat algú es descarregui el track, no crec que s’hi posi doncs es pot pensar que és una broma de mal gust, i encara més si no hagués editat el track i hagués eliminat l’estona que vam estar empenyent la bici amunt, buscant una millor opció per enllaçar-lo i incloure’l a les nostres sortides.

Però temps al temps, que això ha estat un intent i un dia o un altre sucumbirà als desitjos dels malalts del btt.

Ara sí, seguim per l’alternativa fins al Torrent de Manyans. Continuem pujant cap a Coll de Bocs, fent el corriol que ens puja al Nutrisport.

Seguim per pista cap a Can Bagot, i acabem la sortida baixant pels corriols de Can Comalada.

Riera i altre cop cap a la Plaça Nova, on fem un bon piscolabis que ens el hem ben guanyat.

Mentre estem fent petar la xerrada, se’ns afegeix en Quico Vallbona que sembla que avui volia sortir amb nosaltres, però no ha encertat amb l’hora.

En definitiva, un bon matí de corriols, amb 25,45 quilómetres i 1023 metres de desnivell +. Uns números dignes de qualsevol de les curses que s’organitzen pels pobles veïns.

I dimarts que és festiu, en Joan B i en Quim M, s’en van cap a la zona de Matadepera a descobrir aquells indrets i per les fotos sembla que s’ho han passat bé.....

--- i d’altres com estem a 1 de Novembre i es dia de Tots Sants......