viernes, 13 de octubre de 2017

Corriols de Llavaneres 2017

Arriba diumenge i de bon matí toca carregar la bici al cotxe i anar cap a Llavaneres a participar a la 2ona Corriols de Llavaneres.

En principi un cop tancades les inscripcions divendres sembla ser que no hi ha cap conegut més apuntat i sembla estrany. De fet ho és, però un cop arribat al patí de l’escola Labandària per a recollir el dorsal en Salva M, Kiko P, Francesc M i sir Henry T ja hi sòn, fent la inscripció allà mateix.

Encara són dos quarts de nou i aprofitem per guardar al cotxe els obsequis que dona la organització a l’hora de la recollida del dorsal.

A l’esplanada de Jaume Brutau s’hi van acostant els bikers i  al voltant de l’arc de sortida, muntat de nou pels companys de Muntbikes s’hi va notant cada cop més un cert nerviosisme per començar a descobrir que ens han preparat avui la organització.

A les 09:00 es dona la sortida i ens fan baixar cap a l’Ajuntament per fer gir de 180º i entrar al Camí de Can Cabot de Munt, anant a buscar la primera pujada del dia per pista cap al Turó de Sant Sebastià i continuant fins al cementiri.

Aquí comencem baixada per pista fins a sortir altre cop al Camí de Can Cabot de Munt. Aquests primers metres han estat una bona manera d’estirar la cursa.

Anem pujant passant per sobre la Font de Llorita, continuant cap a l’esquerra a l’arribar al que coneixem com els Eucaliptus i sembla que continuarem estirant la cursa seguint el tram asfaltat, potser en busca de la pujada de Santa Mònica?

Doncs no, de seguida deixarem l’asfalt i començarem pujada per pista on el desnivell ja és notable i que ens va enfilant cap a la part de dalt de la Urbanització Onze Pins. En aquest sector hem trepitjat els primers trams de corriols del dia abans de tornar a sortir a pista.

D’aquí, la pujada és constant per pista fins a la Roca de la Nao on tot just passat aquest sector ens endinsem en tota una sèrie de corriols de pujada divertits, a l’hora que exigents on cadascú els fa al seu ritme, amb alguns trams on la majoria ens veiem obligats a posar peu a terra i empènyer la bici i que ens acabaran portant fins a sortir a la Urbanització SuperMaresme tot passant pels Rocs de Sant Magí.

Travessem la Urbanització i de seguida entrem en corriols, primer baixant per la zona dels Suros d’en Carló, per tornar a remuntar cap al Turó d’en Bosc. Estem en terreny Xurribiker i és que alguns d’aquests trams que farem en aquesta zona ja els hem fet a la última edició de la Montalbike, encara que fets a l’inrevés.

Després de remuntar una estona ens toca fer un parell de quilòmetres de baixada combinant pista del Camí de Can Montalt, amb corriols per la zona dels Rocs del Moro, enllaçant amb algun petit tram del Torrent de la Font de l’Avi i que ens baixa fins a la Riera de Torrentbó.

Aquí ens trobem amb el que sembla una caminada popular, però nosaltres a la nostra, un tram de riera i de seguida ens tornem a enfilar per corriols, amb algun tram intermedi que la organització ha tingut a bé de posar-nos per recuperar una mica l’esma, i que ens porta a sortir altre cop a la Urbanització SuperMaresme a l’alçada del Turó de l’Oriola, just a tocar de la casa d’en Jorge Lorenzo on trobem el primer avituallament de la sortida.

Estem més o menys al quilòmetre 12, o sigui encara no estem ni a mitja cursa i aquests quilòmetres se m’han fet molt llargs. De totes maneres, una petita aturada a beure un got de Coca-cola, Isostar, menjar alguna peça de fruita o gominoles no és mala idea....encara que els primers classificats de la cursa ja deuen estar arribant a meta.

Un cop reprenem la marxa ens esperen un parell de quilòmetres anar enllaçant corriols de baixada tot passant per la zona de la Plana d’en Cot, recorrerem un tram del que la gent de la zona coneixem com el Passatge dels Bolets per acabar sortint a la pista que puja cap a la Hípica de Llavaneres.

Tard o d’hora havíem de dirigir-nos a pujar per Santa Mònica, pista que és un clàssic per a tothom que ha passat per aquesta zona. Així que apali, rodem trams asfaltat amunt fins a trobar la pista de pujada que ja fa temps que s’hi ha fet treballs d’arranjament i ha quedat força més ample.

Anem pujant fins a trobar la bifurcació dels dos Tintorers. En principi trenquem a la dreta per lo que sembla que anirem a fer el que coneixem com a Tintorer curt, però uns pocs metres més endavant ens fan entrar en corriol a l’esquerra encara força verge, per a no dir casi bé recent obert, i que travessant uns metres de bosc ens baixa fins al Tintorer Llarg.

Aquests trams de pujada els fem rodant força bé, ja que a més de ser terreny conegut, estem en sender obert amb un desnivell força suau. De totes maneres, abans d’arribar a Coll Pallarès o el que coneixíem de petits com a la Cadena d’en Tintorer, ens anem trobant algun control que ens fa entrar en curts trams de corriol que més tard entendrem el perquè.

Un cop a Coll Pallarès trobem el segon avituallament de la cursa, on de nou aprofitarem per menjar alguna cosa i sobretot omplir el bidó d’aigua que malgrat estar a la tardor encara fa força xafogor.

Ens dirigim de pujada per la pista que puja cap al Coll de la Ferradura, però ens han comentat que la cursa no hi arriba. Uns metres més amunt ens tonen a fer deixar la pista i ens endinsem en corriols que també hem fet en alguna Montaltbike i que comença amb trams de pujada, amb algun petit punt que és millor baixar de la bici i empènyer uns quants metres, per poc després començar a baixar per ràpid corriol.

Ens acostem al torrent en que la Montaltbike va baixar cap a la Hípica, però la gent de Llavaneres ens tenen preparada pujada pel torrent, per cert força axaragaiat i difícil de ciclar que ens porta a la part de dalt de la Plana d'en Marc.

Aquí continuem pujant per sender ample cap a Can Montalt on en principi els col.laboradors que hem anat trobant per la zona ens comenten que és pràcticament la última pujada de la cursa.

Ara ens toca anar rodant de baixada per pista altre cop cap al Coll Pallarès, on al tram final farem corriol alternatiu que voreja la pista i que ens evita creuar-nos amb la cua de la cursa que encara està de pujada.

El mateix ens passarà als primers trams de baixada del Tintorer on hem de fer algun tram de corriol recent obert per no tornar a passar per la pista de pujada.

Farem trams de corriols ràpids de baixada, enllaçant amb la pista que ens baixa de nou cap a la zona del Cementiri de Llavaneres, tot fent corriols alternatius al tram final.

Acabem baixant per corriols estrets i revirats fins a tornar a sortir al Camí de Can Cabot de Munt, i en lloc de baixar ja cap al poble, remuntem uns metres de la pista que hem fet a l’inici de la cursa, per de seguida trencar a la dreta i fer corriols que travessen la zona del Molí d’en Cabot per fer-nos sortir tot just a sobre de la Font de Llorita.

Aquí la organització encara ens tenia preparada una cirereta per acabar la cursa amb bon regust de boca, o potser no tant, doncs ens fan remuntar cap als Eucaliptus per fer una pujada per corriol d’uns centenars de metres però que amb les cames ja cansades han fet posar peru a terra a més d’un.... i en aquesta zona encara trobem algun fotògraf que vol immortalitzar el moment.

Un cop a dalt, travessem la travessia dels Eucaliptus....

.... i ens endinsem en corriol pel Bosc del Turó d’en Llull que ens baixen ja altre cop cap a la esplanada de Jaume Brutau on la organització ha muntat unes piles de sauló per fer una mica més distreta l’arribada a l’arc de meta.

Un cop tancat el crono, només ens queda baixar fins al pati de l’escola Labandària on ens espera un bon entrepà de botifarra, beguda fresqueta i on aprofitem al retrobar-nos amb en Salva M i en Francesc M per comentar les bones impressions de la ruta d’avui.

Per cert, en Kiko P i sir Henry T ja fa estona que han marxat doncs tenien compromisos que atendre.
Bona feina la feta per la gent de Llavaneres en aquesta 2ona Corriols de Llavaneres, fins i tot el fet de tenir a la colla de percussió Batubanyuts fent una batucada enmig del bosc mentre gaudíem dels corriols de la zona.

Sens dubte una cursa a tenir en compte de cara al proper 2018.