miércoles, 27 de diciembre de 2017

Corriols abans del torrons.

Aprofitant el llarg cap de setmana, arriba de nou diumenge i altre cop a matinar per estar puntuals a les 08:00 a la Plaça Nova.

Aquest cop ens trobem en Joan B, Rafael F, Pere B, Jordi S i Salva B. A l’arribar a la Granja.com ja hi ha una Orbea a l’exterior i la primera impressió és que en Joan ha arribat d’hora, però la forquilla no és del mateix color. Es tracta de la bici d’en Jordi R que avui ens acompanyarà a la sortida. Esperem que no se’ns avorreixi.

Amb una companyia així, no podem més que deixar que ens guiï a la sortida. Sortim cap a l’Agility i rodem riera amunt, cap a la riera d’Òrrius per continuar cap al Xaragall de l’Espinal. Ja en aquest tram comencem a trobar força gent, i és que sembla que haguem de cremar calories per preparar-nos pels tiberis que ens esperen en els propers dies.

Passem per sota del pont de la carretera de Parpers i ens enfilem pel Xaragall de Can Pins fins a dalt de la cadena, on continuem en direcció a Can Ribot, però no hi arribarem. Abans ens endinsarem en el corriol del Tobogan. Poques vegades l’hem fet en aquest sentit i sempre hem hagut de posar peu a terra en el tram amb més pendent i aquesta setmana no serà una excepció.

Al sortir a la pista, remuntem uns metres per entrar al corriol que anomenàvem inicialment com a l’alternativa de Can Ribot. De totes maneres, de seguida en sortirem tot trencant a la dreta per enllaçar amb el corriol del Pi Tort.

Com sempre que fem aquests corriols remuntem una mica per anar a buscar l’entrada del corriol del Pi Dret, on farem ràpida baixada cap a Dosrius, sortint a la Riera del Far, on ens reagrupem per primer cop i és que la sortida esta sent a un ritme no molt alt però que fa que puguem anar fent sense aturar-nos.

Rodem per la Riera del Far, travessant el Torrent de Cal Rajoler i ens enfilem per sortir a la carretera de Cardedeu, on fem uns metres d’asfalt per de seguida entrar al Sot de Can Bosquet per començar a enfilar-nos a fer un Dragon Khan de pujada, que desprès de la sortida de dissabte sembla ser que s’està convertint en tot un clàssic.

A mitja pujada a en Jordi S ja se li fa tard. Ja se sap el seu “bono-bici” de diumenge és força limitat, no hi ha res com ser pare de canalla!!!

Aprofitem que ens acomiadem per fer la foto de la sortida.

La resta reprendrem la sortida continuant amb els corriols de pujada, havent d’aturar-nos altre cop per deixar pas a motos d’enduro que estan de baixada. Com es nota que últimament les autoritats estan més laxes, i és que et trobes motos per tot arreu per molt estrets que siguin els senders.

Fet i fet seran uns 3 quilòmetres de corriols de pujada que anirem enllaçant travessant la zona del Penjat dels Garrofers fins a sortir a la pista per sota de la Torrassa, que haurem de seguir uns metres abans de deixar-nos caure pels corriols de baixada del Dragon Khan clàssic.

A partir d’aquí se’ns dubte el millor de la sortida, uns cinc quilòmetres d’enllaç magistral de puja-baixa de corriols, divertits i exigents a parts iguals, evitant al màxim la pista i que técom a destí final la Torrassa del Moro. Una mena de Torrassa Xtrem casolana, amb corriols que molts d’ells ja els hem fet algun cop, però que avui en Jordi R ens ha demostrat com s’ha de fer per gaudir-los al 100%.

És Nadal i hi ha força gent entaulada, entre ells els Ilurobikers i la gent de Cabrils. Aprofitem per aturar-nos i prendre un cafetó, mentre parlem amb algun conegut d’Argentona com en Pol P.

Per tornar farem altre cop corriols que ens baixen més directe cap a la pista del Camí del Coll, on rodem cap a la Pedrera dels Dous per deixar la zona de la Torrassa tot travessant la carretera anant a buscar el corriol de Ca l’Arumí que ens pujarà cap a la carretera que baixa a Santa Agnès de Malanyanes.

Seguirem travessant la carretera per endinsar-nos en corriols que travessant primer el Bosc de Can Recordà i tot seguit el Bosc de Can Poc ens acabaran baixant fins al Pla de l’Espinal.

Aquí evitarem la pista fent els corriols tot just per sota i que ens han de portar a sortir al Coll de Parpers, on hem de travessar la carretera per deixar-nos caure fins al Pessebre on agafarem els corriols que ens baixen fins a l’entrada dels Galzerans.

Aquí en Jordi R ha provat de fer-nos entrar als Galzerans, però ja es va fent tard i la sortida ha estat prou bé, així que decidim que farem baixada ràpida cap a Can Roviró per reagrupar-nos abans de continuar baixant fins a sortir a la Riera de Riudemeia.

Ja tenim tota la feina feta, així que rodarem tranquil·lament per la riera cap a Argentona, entrant per la Grumbe i tancant la sortida entaulats a la Plaça Nova amb un petit piscolabis que ens ajudarà a recuperar forces desprès del magnífic recorregut que ens ha brindat en Jordi R.

Portem dos dies de bones sortides i encara no s'ha acabat. Demà és Nadal i no hi ha sortida, però per Sant Esteve alguna cosa s'haurà de fer....però per això encara quedes 2 dies!!!