jueves, 10 de mayo de 2018

Btt, corriols, pluja i fang...

Primer cap de setmana de Maig i com diu el refranyer  “Pel Maig cada dia un raig”, i sembla ser que la dita es complirà.

De moment dissabte a primera hora no plou i ens acostem a la Plaça Nova per tornar a recórrer alguns dels corriols del nostre entorn.

Avui som en Pepe C, Pere C, Oscar E, Manel V, Josep, Robert D i Salva B.  Sembla ser que alguns tenen el matí complicat i potser haurem de fer una sortida més curta, però de moment arrenquem com casi sempre cap a l’Agility i rodem riera amunt.

De seguida surt la idea de fer el corriol de Gorro de pujada, amb lo que haurem d’anar fins a Dosrius, així que anem rodant per la riera fins a arribar al Torrent de Manyans on anirem a buscar l’entrada del Torrent de la Feliua, ja que farem els corriols alternatius a la riera fins a Dosrius amb lo que evitem el màxim possible de riera. Corriol entretingut, sense gaire complicació exceptuant un arbre caigut que ens barra el camí en un tram de baixada. Malgrat hi ha una petita alternativa oberta recentment, aquesta encara no és gaire visible i més si no te l’esperes i portes una combinació de plat i pinyó no apropiada per afrontar-la. Cap problema, peu a terra i ja ho tindrem en compte per a la propera ocasió.

Al sortir a Dosrius travessem la carretera i anem vorejant la riera del Far cap a la Font del Sot on ens enfilem uns metres més per travessar el Torrent de Cal Rajoler on comencem a enfilar-nos pel corriol del Gorro.

Mentre anem pujant ens ve al cap les primeres vegades que el vam fer de pujada, on molts cops només de pensar el que ens esperava, la ment bloquejava les cames i patíem de valent fins arribar a dalt. El temps ha passat, i ara la pendent és la mateixa, però gaudim del seu traçat alhora que hem d’apretar les dents en algun tram....fins i tot ens permetem el luxe d’immortalitzar el pas pel gran bassal que s'hi sol quedar després de les plugues.

Un cop a dalt, ens reagrupem a la pista per de seguida tornar-nos a endinsar aquest cop al corriol del Pi Tort amb la intenció de fer-lo sencer fins al final, però al avui ens han pogut les ganes  i l’hem enllaçat amb la pujada pel corriol de l’alternativa que puja cap a les Planes de Can Ribot. Aquest últim tram té un inici un pel aixaragallat, però que malgrat tot es fa força bé.

Un cop a dalt de les Planes ens deixem caure fins a Can Ribot  i com ja alguns tenen tard, decidim prioritzar l’esmorzar, amb lo que anirem a buscar l’entrada del corriol de l’alternativa de la Font de Javà. En aquest sentit és pràcticament tot de baixada excepte el tram final......

....el que ens ha permès gaudir del seu divertit traçat, malgrat haver-hi un arbre caigut al bell mig del recorregut que fa que haguem de passar per sota baixant de la bici i d’algunes branques que han crescut massa desprès de les últimes pluges.

A la sortida del corriol, no fa gaires setmanes ens haguéssim dirigit a baixar pel Xaragall de Can Pins, però desprès dels treballs de desforestació que s’hi estan portant a terme el xaragall ha passat a millor vida, així que teníem la intenció de anar a fer la baixada per la zona de les Pedres per acabar sortint a la carretera de Parpers....i sí, era la intenció, doncs l’entrada del corriol ja és impossible de trobar i el corriol sembla ser que ja no hi és, així que baixem pels camins oberts per les màquines, mirant d’evitar les restes de branques que han quedat després de la tala dels arbres.

Acabem sortint a la carretera, que travessem per  deixar-nos caure ja cap al Xaragall de l’Espinal, per baixar cap al Bell Racó i rodar per la riera de tornada cap a Argentona.

I tot just arribats al Centru on ens espera l’esmorzar, comença una intensa pluja que ens fa pensar que haurem de donar gràcies als que tenien el “bonobici” més reduït i que ens han salvat d’acabar xops de cap a peus.

Un cop l’esmorzar està a lloc, podrem fer la tornada cap a casa sota un lleuger espurneig, a l’espera que demà la meteorologia no ens faci la guitza.

Diumenge a primera hora no plou, però de totes maneres no està de més mirar la previsió meteorològica per a les properes hores. El radar mostra pluges que encara són lluny, així que després de menjar alguna cosa per esmorzar, agafem les bicis i cap a la Granja.com.

A l’arribar a Argentona , sembla que la pluja ha arribat abans del que esperàvem. De totes maneres ens trobem en Joan B, Francesc M, Kiko P, Salva M, Robert D, Pere B i Salva B.

Esperem una estona, però això no té pinta de millorar. No plou molt, però si la pluja t’agafa ja en ruta és una cosa, però començar plovent...... doncs, desprès de rumiar-ho una mica, en Robert D decideix tornar cap a casa, mentre la resta ens aventurem a sortir tot confiant en que el temps millori.

Haurem de passar a buscar un impermeable per casa d’en Salva M i ja posats que travessem Argentona...

...ens enfilarem per Can Barrau, per deixar l’asfalt i entrar a pujar pels corriols dels cactus. Continua una pluja fina que ja no ens abandonarà pràcticament en tota la sortida. Farem continua pujada fins a sortir a la pista que seguirem cap al Pla dels Matxos, on ens endinsem en corriol alternatiu que puja vorejant el Turó de Matacabres i que ens porta altre cop a sortir a la pista del Camí del Mal Pas, que ja no deixarem fins a arribar al Coll de Gironella.

Ara ens deixarem caure uns metres per de seguida tornar-nos a enfilar per corriols fins a sortir al Bosc del Laberint de Cabrils, on és parada obligatòria per fer alguna foto....

.....reprendrem la marxa per seguir fent corriols, aquest cop de baixada cap a la zona de Can Blanch, per seguir aquest cop ja de pujada mentre travessem el Bosc de Can Cardí per acabar sortint a la pista de Coll de Porc tot just a l’alçada de Can Genís.

Alguna aturada per fer la foto de grup.....

..... menjar alguna cosa, mentre descansem nosaltres......

....i les bicis!!!!

Malgrat la pluja, aquests trams ens han fet gaudir de valent, encara que amb més cura de lo habitual. Les arrels i pedres avui estan relliscoses i hem d’anar en compte de no tenir cap ensurt. Les cames ja van donant una idea de l’estat en el que es troba el terreny.

Qualsevol altre dia haguéssim seguit passant arran de la casa de Can Genís, però avui en Kiko P ens vol fer pujar per un corriol que només hem fet en un parell d’ocasions i sempre de baixada i que pel que recordem no és ciclable fins dalt. Però que hi farem, ja posats s’haurà de provar. Tots hem posat peu a terra i empentant la bici.....

....malgrat algú ha tingut més empenta i ha aconseguit fer el tram final damunt la bici.

Ara sí que seguim pujant cap a la Mútua per tornar a deixar-nos caure fins al Coll de Gironella, on tornarem a fer trams de baixada per on hem passat fa una estona, però aquest cop no tornarem a remuntar, sinó que continuarem gaudint dels divertits i ràpids corriols que ens baixen fins a Ca n’Altafulla.

Aquí hem tingut un petit problema amb una punxada a la roda d’en Francesc M que s’ha pogut solucionar inflant i la resta ho hem deixat a les mans del làtex del tubeless.

Reprenem la marxa rodant per la pista cap a la carretera d’Òrrius, que travessarem cap a Can Guineu on farem una variant del que estem acostumats i anirem a buscar un corriol alternatiu per pujar cap al Turó d’Aquença. Aquest corriol sempre el  fem de baixada i la veritat que és completament ciclable de pujada, alhora que força divertit. La única pega és que si al fet de que està força tancat li afegim que les plantes avui són molles, ha fet que arribéssim dalt de tot més xops del que ja estàvem.

Un cop a dalt, ens espera la baixada cap a la Pedra de la Fada, seguint cap al dipòsit de sobre de les Ginesteres, on ens deixarem caure cap a la Riera de Riudemeia.

La sortida ja està al tram final i encara no ha deixat de ploure, així que rodem ràpid cap a la riera i tornada cap a Argentona.

Al final no han quedat ganes d’acabar la sortida amb un piscolabis a la Plaça Nova i és que potser serà raonable no agafar fred si anem xops de cap a peus. Doncs apa, cada ovella al seu corral que avui les bicis necessiten una dutxa, però potser nosaltres haurem de passar-hi primer!!!

Al final ens hem arriscat, ens hem mullat, però hem salvat el matí amb una bona sortida de poc més de 20 quilòmetres amb 643 metres de desnivell +.

D'altres han estat més previsors i han sortit aprofitant el soleil de la tarda.