viernes, 8 de septiembre de 2023

Per fi traiem la pols als corriols!!!

Dissabte 26 d’Agost 2023:

Estem acabant el mes d’Agost, i després de moltes sortides amb la flaca, de nou toca treure la pols a les btt. Si és dissabte, toca sortida Bicigalera, i més o menys puntuals a les 8 serem a la Plaça Nova en Jordi T, Jordi F, Robert D, Quico S, Oscar E, i Salva B. Tot i que les vacances estan pràcticament enllestides, falta gent. I sort d’algú que fins i tot ha portat al gendre... Bicigaló family!!!

Apa, si ja hi som tots, marxem sense idea clara de cap a on conduir la sortida d’avui. Només sembla estar clar el fet de tornar d’hora, i donar feina al Cèsar Diaz.

De moment, rodem cap a l’Agility, i riera amunt. Aviat decidim anar cap a Òrrius, així que a rodar tranquil·lament cap a la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, on farem la primera enfilada del dia. Corriol travessant la Brolla de Riudemeia, fins a ser just per sobre de la depuradora d’Òrrius.

A partir d’aquí, pujada més exigent pel Son Goku, que enllaçarem amb la segona part, més revirada, que ens deixarà dalt del Turó d’Aquença.

Un cop a dalt, després d’un petit reagrupament, toca deixar-nos caure cap a Can Guineu, i ja som a Òrrius.

Un cop aquí, normalment ens deixem caure cap a la zona esportiva, però avui no serà el cas. Farem una mica de pista cap a Ca n’Altafulla, per continuar de pujada pel corriol del Roure. Pujada tranquil.la casi bé fins dalt, tot i que a última hora ens en sortirem per continuar fent corriols de pujada en direcció al Coll de Gironella.

Passarem per l’entrada del corriol d’en Cata, i mirarem d’enredar al grup per endinsar-nos-hi, i xalar d’aquests divertits trams de baixada. No hi ha sort, fa estona que porten al cap fer la baixada final pel corriol de la Feu, i no s’han deixat ensarronar.

Doncs apa, sortim dalt del coll, trencant a l’esquerra, on fem un centenar de metres per la pista, per entrar al primer corriol que trobem. Ara, primer quilòmetre de baixada travessant la Brolla de l’Abril, amb la posterior remuntada per acabar sortint altre cop a la pista del Camí del Mal Pas, a tocar del Pla dels Alemanys.

Haurem de resseguir uns metres de pujada per la pista fins al Pla dels Matxos, on trobarem l’entrada del corriol de la Feu, o el Philadelphia, com anomenen aquest segment a l’Strava. Poc més de 1,5 quilòmetres de baixada, amb un terreny força sec, i ja força malmès, tot i que tampoc fa tant de temps que està obert. Potser no és la opció més divertida per tancar sortides, però una baixada és una baixada.

Acabarem sortint a Can Ferreters, amb el gendre al capdavant... per cert es diu Àlex, i baixar, baixa!!!

Tornant a la sortida, la feina ja està feta. Torrent de Cirers, i travessar Argentona cap a la Plaça Nova. La resta no us serà gens difícil d’endevinar.

20 quilòmetres i 617 metres+, que per les cares sembla ser que han anat prou bé.

Diumenge 27 d’Agost 2023:

La lumbàlgia, i la pluja farà que avui no hi hagi sortida dels Bttargentona. Tot i això, alguns aprofitaran per anar a veure passar “La Vuelta”, que en aquesta segona etapa surt de Mataró, i passen per Argentona de camí al Coll de Sant Bartomeu.

I amb això, i quatre fotos, ja tenim enllestida la crònica!!!

I amb això podríem donar per tancat Agost, a no ser per un parell que mai en tenen prou, i no paren de fer-nos dentetes!!!