domingo, 21 de julio de 2024

Dissabte acompanyem al "triavi", diumenge sobre la marxa.

Dissabte 13 de Juliol 2024:

Aquesta setmana en Tino Ll és l'encarregat de posar en solfa als Bicigaló, amb l'intenció de fer una bona sortida de BTT, per acabar amb una convidada per celebrar que ha estat avi per tercer cop. Algunes confirmacions, i algunes baixes per diferents impediments.

Hem quedat a les 8 a la Plaça Nova i poc a poc anem arribant en Tino i Tomàs Ll, Manel V, Quico S, Jordi F, Oscar E, i Salva B.

No portem pensada cap ruta, tot i que volem portar a en Tomàs per a que faci un tast del corriol d'en Cata. Aquest fet, i l'esmorzar ens van minvant les opcions, de totes maneres, segur que alguna cosa amb cara i ulls sortirà.

De moment marxem de la plaça en direcció a l'Agility, per començar a rodar per la riera. A l'Eixernador continua el roure caigut barrant el pas, i cada cop està més avall, amb lo que hem de doblegar més la carcanada per passar per sota.

Toca rodar per la riera cap al Bell Recó, continuant per la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, on començarem els primers trams de corriols. Amunt, amunt, ara una mica avall, tornem-hi cap amunt, amb algunes aturades per anar-nos reagrupant, mentre travessem la Brolla de Riudemeia.

Acabarem sortint just a sobre de la depuradora d'Òrrius. Els propers trams ja comencen a ser més exigents, el Songoku de pujada, que ens portarà fins a Can Guineu, ja a Òrrius.

Aquí ens deixarà l'Oscar, prefereix tornar cap a Argentona mentre la resta continuarem una estona més. De moment deixant-nos caure per l'asfalt cap a la zona poliesportiva.

Poc ens durarà l'alegria, de seguida tornem a estar corriolejant de pujada, ara per la zona de les Palomeres. Pim-pam tracatrà com diria algú, ens anirem enfilant fins just a sota de Ca la Mort.

Aprofitarem per seguir, entrant al corriol de les Abelles, o millor dit del que ha quedat després dels treballs de desforestació. Sort que els últims metres encara queden intactes, tot i que alguna marca als troncs dels arbres no augura res de bo.

Al sortir a la pista ens tocarà reseguir-la de pujada fins al creuament de pistes de Cal Camat Vell. Uns metres més amunt som a Coll de Porcs, on per fí farem alguns trams de baixada.

Apa, no perdem temps, comencen a pedalar endinsant-nos als divertits corriols que, travessant el Bosc de Can Cardí, ens han de portar fins a Can Blanc.

A la sortida, farem uns centenars de metres per pista, fins a trobar l'entrada del corriol del Roure. Només en farem el tram inicial de baixada, doncs aprofitarem el primer trencall per entrar-hi, fent els últims metres de pujada de la sortida, que ens han de portar fins al Coll de Gironella.

Tot just abans d'arribar a la cadena tenim l'entrada del corriol d'en Cata. Ja som on voliem, i ja només ens queda entrar-hi, i deixar córrer les bicis mentre xalem d'aquests divertits trams. Cadascú l'ha fet al ritme que més li ha convingut., un cop a baix hagués estat bé una foto, però no hi hem caigut, però les cares ho deien tot.

Hem passat bona part del matí pujant, però les dues baixades que hem fet ho han contrarrestat amb escreix. Tot i això, sembla ser que ja no hi ha ganes de cap enfilada més, així que toca rodar pel torrent fins a Can Raimí, deixant enrere la urbanització rodant pel sender del Bosc d'en Cabot, per entrar a la riera de Clarà.

En res serem al cementiri de la Vall de Clarà. Rodant pel polígon anirem cap a Argentona.

Després de casi 23 quilòmetres i amb 613 metres+ ja estem a punt per el segon objectiu del dia. Toca celebrar el títol de triavi d'en Tino amb l'esmorzar Bicigaleru.

Gràcies Tino per la convidada!!! però sobretot per poder compartir de nou sortides amb els Llagosteres, que feia temps que no ho podiem fer. 👏💪🚴🏻

Diumenge 14 de Juliol 2024:

Estem ja a ple estiu, i per unes coses o altres les convocatòries són poc reixides. De fet, aquesta setmana la crida d'en Joan ha perdut una mica d'empenta. Poques respostes, tot i que alguns matinarem per ser a les 8 davant la Fleca Casas, tot esperant que apareixi algú a última hora.

A les 8 només hi som en Joan B, i Salva B. Poc a poc arriba en Francesc M, i l'últim en Pere B, que diu que no ens podrà acompanyar. La tija telescòpica no se li aguanta, i així no pot anar. Tot sigui aixó, hi ha coses més greus quan no aconsegueixen la duresa desitjada!!! En Joan s'ho mira, sembla ser que el cable no treballa bé dins la funda, doncs res, es desconnecta el cable, i ara ja té la tija rígida. Que carsm, a corriolejar a la vella usança!!!

Amb tanta martingala quan ens hi posem ja són 2/4 de 9. Marxem de la plaça cap a l'Agility, i a rodar per la riera, fins a trobar la pista de Can Comalada. No ens hi enfilem mai, però avui ho fem fins a tocar de Can Bagot.

Els primers corriols seran enfilant-nos cap als Porcs, per seguir travessant la zona de l'Esbarzer Gran. Anem de pujada, ara cap al Turó de les Rovires, i una mica més amunt sortirem a la caseta dels caçadors, a tocar de Can Ferriols.

Ara, pista avall cap a l'Oasi, i en res tornarem a estar pujant, aquest cop cap al Turó de la Gola, tot i que no hi arribarem doncs abans trobem l'entrada del corriol d'en Toni, i aprofitarem per tornar-hi a passar, tot comprovant que està ben obert. Corriol divertit que ens portarà de baixada fins a sortir a la pseudo-urbanització de La Creu.

Uns metres més avall serem al Coll de Creueta, i aquí seguirem a en Francesc que ens guiarà de baixada per corriols aixaragallats que fa temps que no hi passàvem, per acabar sortint a tocar de les escoles de Dosrius.

Portem 10 quilòmetres, i toca fer bona la dita, després d'una baixada sempre ve una pujada, tot i que de moment rodarem planers travessant la vila, vorejarem el Torrent dels Rials, fins a l'entrada del Gorro.

Apa, que no ha estat res!!! En Joan obre el grup, i la resta al darrera. Dos quilòmetres i mig de pujada exigent travessant les Vinyes Velles, per a la sortida enllaçar amb el corriol del Pi Tort. Aquí agafarem una mica d'esma abans del tram final que ens ha de portar a les Planes de Can Ribot, on hem de donar-ho tot per mirar de no fer peu.

Farem un petit bucle, abans d'anar cap a Sant Carles, aprofitant per fer una foto abans que en Francesc ens deixi. És dia de platja, i el "bono-bici" toca a la fi.

La resta continuarem travessant la urbanització en direcció al Turó dels Castellans, on farem uns quants corriols més que ens deixaran al Pla de l'Espinal.

Ja anem de tornada, de moment deixant-nos caure cap al Coll de Parpers. Uns pocs metres de baixada per la carretera abans de fer un petit homenatge, tot i que avui no ens acompanya, a en Jordi S... una Via Romana!!! Baixada ràpida, que mirem de fer evitant el màxim possible tot el pedregam que anem trobant en alguns trams.

Acabem sortint al Fondo de la Gallega. Ja només ens separen uns metres de la riera de Riudemeia.

I d'aquí, tornada tranquil.lament cap a Argentona, tancant la sortida a la Plaça Nova amb un petit piscolabis al xino... per cert, sembla que en Pere ja ni recorda els problemes amb la tija de l'inici de la sortida.

Poc més de 25 quilòmetres i 675 metres+, tanquen un nou cap de setmana de BTT.

A hores d'ara ja tenim enllestida una altre setmana amb sortides de BTT entre setmana, i un cap de setmana de tirades llargues amb la flaca, i una Torrassa in the rain... però això ho deixem per un altra crònica, que ara prou feina tenim en rentar i assecar bicis i roba!!!