domingo, 8 de febrero de 2015

Corriols, pista i neu

Després del fred d’aquesta setmana i la neu caiguda en alguns indrets, avui com a tots els diumenges tocava sortir a gaudir dels paisatges que ens envolten.

A la convocatòria de whatsapp d’en Manel L, només hi havia la contesta d’en Joan B dient que era baixa. Així que a les 8:00 a l’Agility era una completa sorpresa saber quants seriem.

Al final una bona colla, Francesc M, Salva M, Carles P, Jordi S, Manel L (amb 3 amics de Mataró) i Salva B……. 9 bikers, la cosa pintava bé, fins que la majoria han començat a dir que havien de ser d’hora a casa!!!

Decidim anar cap a Can Bruguera, amb en Francesc M com a guia de la ruta, així que hem sortit travessant la riera per pujar cap a Can Comalada i fer tota la sèrie de corriols de puja-baixa que ja són un clàssic pels voltants del Veïnat de la Pujada, passant prop dels porcs.

Hem passat un munt de cops per aquests corriols, però les múltiples variants que hi ha, fan que sembli que alguns trams siguin nous.

Seguim corriolejant de pujada, passant per sota de Can Noms, anant cap a la caseta dels caçadors i sortir a la pista que ens porta a l’Oasi. Teníem la intenció d’anar a parar a Can Nogueres i en Francesc M ens ha portat per la que considero la més assequible de les 3 opcions que conec. Potser el fet que algun integrant del grup d’avui anava una mica just de forces ha influït en la seva decisió......és que en el fons tots tenim un gran cor al nostre interior!!!

Un cop a Can Nogueres, un tram de corriol de baixada per tornar de seguida a enfilar corriols pujant que ens porten a la pista de Can Bruguera.

Encara no era gaire tard i decidim anar a fer el corriol d’en Jordi Cid. Ningú s’hi resisteix i hem tornat a gaudir del gran traçat d’aquest corriol.....divertit i tècnic. Al final del corriol, els 3 amics d’en Manel L han decidit que ja en tenien prou i han anat cap a la Cornisa.

La resta, que també tenien tard, hem completat el “bucle” tornant a pujar per la pista que ens torna a deixar a Can Bruguera. En Francesc M, Salva M, Manel L i Jordi S han fet la pujada per la pista com si portessin un coet al cul i no m’han donat temps ni a despedir-me.

Avui hem tornava a trobar força bé, així que en Carles P i jo, decidim anar fins al Corredor a comprovar si encara hi ha neu.

Seguim la pista cap a l’avinguda La Cornisa de Llavaneres, pugem pel corriol del vídeo del “Cabró” que ens torna a deixar a la pista del Camí Ral. Aquí hem començat a trobar les primeres restes de neu al vorals del camí......seguim pista per pujar “l’Aspirina”, seguir cap a la Font del Malpàs i anar cap a la Creu de Rupit. El camí estava gelat ens alguns trams i abans d’arribar-hi hem parat a fer unes fotos amb la neu de fons.

Seguim per la pista fins arribar als Santuari del Corredor, on ja no hi havia neu a l’esplanada, però sí en alguns dels llocs obacs dels voltants.

Per baixar, agafem baixada pels esgraons de fusta i anem a sortir a l’alçada de la zona de picnic. Volem baixar cap a Dosrius, així que anem a buscar el GR92 i el seguim fins a sortir a la urbanització de Can Massuet.

Travessem la urbanització i agafem la pista que va a Dosrius, però en Carles P encara m’ha fet passar per un altre tram de corriol de la TransCorredor que ja havíem fet algun cop, però ja no recordava.

Ara sí que ja portàvem 4 hores de bici i tocava tornar.....seguim pista i anem a parar a Dosrius. La feina ja estava feta, però després de la ruta d’avui, tornar per la riera no hagués estat el més adient.

Tocava acabar de castigar les cames fent l’alternativa de la riera. La veritat que és un tram que no té molta pujada, però les forces ja estaven molt justes.

La sortida a la riera de Dosrius i ara sí, rodar per la riera fins a l’Agility altre cop.

Unes 4 hores i mitja de bici divertides i variades.....amb molt corriol al principi i més pista i neu al final. Una mica més de 44 kilòmetres gravats segons el GPS.

A l’arribar a casa el compta-kilòmetres de la bici marcava uns 56 km, una de les rutes més llargues que he fet.

La propera setmana més i esperem que igual o millor!!!

PD. Gràcies al Salva M per les fotos.