domingo, 15 de febrero de 2015

Ruta de les Pedres

Una altra convocatòria de whatsapp de dissabte sense gaires respostes..... de totes maneres i malgrat haver dormit poc,  segur que val la pena matinar i apropar-se a l’Agility per gaudir d’un nou matí de btt.

A les 8:00 ens trobem en Joan B, Manel L, Francesc M amb dos companys i Salva B.

No feia gaire fred, però veient els integrants del grup d’avui m’han vingut uns “fogots” que feia temps no sentia, però no quedava altra opció que tirar endavant i provar de seguir el seu ritme, cosa que avui se m’ha fet difícil en alguns moments.

Hem decidit fer ruta per la part de La Roca que feia temps que no hi anàvem.

Sortim riera amunt, per anar cap a la Riera de Riudemella i anar cap a Parpers per la Via Romana.

Com sempre aquesta via, plena de pedres en molta part del seu itinerari, se’m  fa força difícil i m’ha deixat encara més clar que avui hauria de fer “la goma” més freqüent del que voldria.

Sortim a la carretera de Parpers i la travessem per anar corriolejant cap al Pla de l’Espinal i anar a buscar els corriols de baixada que ens han de portar cap a la zona de La Roca. El bosc avui estava en unes condicions òptimes i la baixada ha estat força ràpida (alguns més que d’altres).

Després de reagrupar-nos he pogut sentir alguna cosa de fer un “bucle”, però no he fet cas, doncs ja fa unes setmanes que ve sent un clàssic de les sortides.

Seguim fent corriols pujant i baixant, per agafar pujada que ens porta a l’Ermita de Sant Bartomeu. Aquí ens han de deixar els 2 companys d’en Francesc M.

Aprofitem per refer forces i aquí cadascú ho fa a la seva manera:

... uns menjen alguna cosa;

.... d'altres aprofiten per beure:

i la resta fem el que podem!!!

Decidim anar cap a la Pedra Forada de Can Gol, fent tota una sèrie de corriols de la Prehistòrica inicial. Han estat uns 2 kilòmetres de corriols de baixada força divertits de fer, amb molta part de trams de descens de pedres i arrels que et fan entendre les avantatges de portar una 29” i una suspensió que no sigui de molles!!!!

Hem passat per la Pedra de l’Oreneta, on hem parat per fer les fotos de rigor.

Després hem baixat fins a la Roca Forada de Can Gol, per continuar amb la “ruta cultural” d’avui.

Havíem baixat força.....i si estàvem fent un “bucle” tocava tornar a pujar..... apali, casi 3 kilòmetres de pujada que ens tornarien a deixar a l’Ermita de Sant Bartomeu.

Abans d’arribar-hi hem hagut de parar per un trencament a la cadena de la bici d’en Joan B. Em sap greu que algú tingui avaria, però el fet de parar i recuperar aire m’ha fet ser egoista!!!! De totes maneres en Joan ha arreglat la cadena en 2-3 minuts......ni un pit-stop de la Fórmula 1!!!

Com si fos un “déjà vu”, arribar a Sant Bartomeu i que ens abandoni un altre integrant del grup és tot un fet..... en Francesc M amb problemes d’horari, decideix tirar direcció cap a La Mútua per tornar cap a Argentona.

La resta travessem la carretera i seguim fent corriols per sortir a la pista de la Pedrera. Havíem decidit acabar la ruta baixant pel corriol de la Mercè., però ens havíem de dur una grata sorpresa.

A l’arribar al Pessebre, ens estaven esperant 3 "pastorets" tot bufons per acompanyar-nos en el tram final de la ruta!!!

...eren en Pere B, Robert i Tolo que també havien sortit una mica més tard i no havíem coincidit a l’Agility.

Després de fer una foto de grup, enfilem la baixada del corriol de la Mercè a una bona velocitat.....i és que de vegades crec que la passió per la bici no ens fa pensar realment que el dilluns s’ha de tornar a treballar.

Sortim altre cop a la Riera de Riudemella i cap a Argentona...... però faltava la última sorpresa d’avui:

.... trobar-nos a en Salva M que sortia a estirar les cames, després d’uns dies de massa sofà i llit!!!

En resum, una altra sortida amb força corriols, dura, però amb una molt bona companyia que fa que tot valgui la pena.

PD, Gràcies a en Joan B per les fotos.