domingo, 1 de febrero de 2015

Sortida en busca del descens perdut!!!

Dissabte al vespre convocatòria de watsapp per trobar-nos a les 8:00 a l’Agility. Diferents propostes per fer, que decidim triar al moment d'iniciar la ruta.

Malgrat l’aire fred que feia, ens trobem en Joan B, Jordi S, Francesc M, Manel L, Pere B, Robert i Salva B.

No hem trigat gaire a posar-nos d’acord.....avui tirarem cap a la zona de Burriac, Cabrils, per fer una nova baixada que ens han comentat des de Montcabrer cap a Cabrera. El primer que et ve al cap, són pujades amb el terreny molt sec, ple de pedres i arrels!!!! Però el bon grup de gent que ens hem trobat be val un esforç.

Sortim de l’Agility, travessant Argentona per anar cap a la caserna de la Guardia Civil i enfilar els corriols de pujada que tot xino-xano ens porten fins a l’alçada de Burriac. Una pujada continua i exigent plena de pedres i arrels que malgrat tot és divertida de fer.

Un cop a Burriac agafem tram de pista per anar cap a la zona de Cabrils i pujar fins a Montcabrer. Com sempre hi ha alguns petits trams dels corriols per arribar-hi, amb roques o arrels que no són ciclables, al menys per a la majoria de mortals.

Abans d’arribar a les antenes, trobem el corriol de descens que ens havia de portar de baixada a Cabrera, però ja el tram inicial ens ha fet veure que no era la millor opció. No crec que sigui realment ciclable, a no ser que tinguis un nivell més que “pro”. De totes maneres, s'ha mirat per on es podia traçar la baixada, però la decisió ha estat unànime......RETIRADA!!!!

Aquí en Manel L ja se li feia tard i ens ha hagut de deixar. La resta hem anat fins al mirador de la creu a fer les fotos de rigor. Malgrat l’aire que bufava, el cel estava completament sense núvols i hi havia unes magnífiques vistes, sobretot cap a la zona del Castell de Burriac, veient-se amb claredat la zona del Pla de la Calma, Corredor.....

Continuem desfent la ruta que havíem fet, amb alguns dubtes de quin itinerari seguir. Al final decidim anar cap a Sant Bartomeu, així que agafem pujada amb trams de corriols i pista que ens han de portar a la pista de la Mútua. Inclús hem tingut el plaer de poder parar una estona a recuperar forces i menjar una barreta asseguts sota un arbre i al costat d’una font.

...fins hi tot alguns s'ho agafaven amb més filosofia que d'altres:

Al poc de reprendre la ruta, ens deixen en Jordi S i en Francesc M. La resta passem per la Mútua de Cabrils i anem a buscar la pista que ens portarà cap a Sant Mateu.

Massa pista tampoc és bo, així que tornem a buscar corriols que ens portin a l’Ermita de Sant Bartomeu. Hem tingut algun problema d’orientació, però res que no es solucioni girant cua i agafant el corriol adient. Ha estat una estona de corriols amb algun tram amb pedres, però molt ciclable.

Al final sortim a Sant Bartomeu, però l’hora se’ns estava tirant al damunt. Tocava forçar el ritme per no arribar gaire tard, malgrat les forces ja estaven una mica tocades.

Travessem la carretera de la Roca a l’alçada de la Pedrera, però malgrat anar justos de temps, no hem pogut deixar de fer tota la sèrie de corriols clàssics de la zona que ens han de fer sortir a la pista de la Pedrera, passant per la “Casa Abandonada” (A veure si algun dia aconseguim saber com l’anomena la gent de la zona).

Ara sí que ja no podem allargar-ho més......baixada pel corriol dels Galzerans i anar a buscar la riera de Riudemella, per tornar per la riera fins a Argentona.

Segons el GPS, uns 28 kilòmetres molt variats per la diferència de les dues bandes de muntanya que hem fet.

Després de dues sortides on havia patit més del compte, avui m’he trobat força millor i he pogut gaudir d’aquesta divertida ruta i d’aquest gran grup de companys!!!

PD. Gràcies a en Joan B per les fotos.