domingo, 24 de abril de 2016

Cap de setmana de la Cabrilenca 2016

Cap de setmana de la Cabrilenca 2016....però això és diumenge.

Dissabte nova sortida que en principi està encarada a ser una ruta suau i no molt llarga. Ens trobem a la Plaça Nova en Josep, Pepe C, Carlitos, Quim M, Manel V, Salva B i en Jordi P que avui serà l’encarregat de guiar-nos en la ruta.

Avui anirem a fer corriols per la zona del Rocar d’en Serra i el Dalipà.

Ha estat una ruta amb un enllaç continu de bucles, de encara no 13 kilómetres, passant 2 cops per la Font d’en Quico, i 1 per la font del Roure i la Font del Castanyer.

La veritat que malgrat ser una ruta curta (que és el que havia demanat en principi) ha estat força divertida....inclòs el tram de corriols finals que encara estan força verges i necessiten d’algun treball dels “forestals” per ser completament ciclable... i sobretot amb un molt bon ambient i moments per recordar!!!

I malgrat no tenir gaires kilòmetres, 626 metres de desnivell positiu tampoc està tan malament.

Diumenge, tres quarts de 8 del matí i xino-xano anada cap a Cabrils per participar a la Cabrilenca 2016. La cursa són uns 43 kilòmetres, així que aquests 9 primers a ritme suau no crec que siguin contraproduents.....fins i tot potser ajuden a escalfar una mica.

Només arribar em trobo amb en Toni P que farà la cursa sense dorsal i per això ja enfila cap a la Mútua on s’integrarà a la cursa.

A la sortida ens trobem en Joan B, Enric T, Salva M, Raul L i Salva B. També la fa en Javier, però no l’he vist fins a l’arribada.

A tres quarts de 9 en punt es dona la sortida als 350 bikers que fan la cursa cronometrada. En Salva i l’Enric surten com coets. La resta sortim dels últims i fem la pujada a la Mutua més o menys agrupats, excepte l’últim tram que en Joan apreta i ja no el veurem més fins a l’arribada.

A l’arribar a dalt, continuem pujant per pista passant per sobre de la Mútua i de seguida comencem a baixar passant per la pista del Camí de Sant Bartomeu, anant a buscar la primera pujada dura del dia....la pujada fins a les antenes de Cèllecs, el punt més alt de la sortida a 531 metres d’alçada.

De seguida comença baixada ràpida per pista, enllaçant algun petit tram de corriols que ens porta cap a la zona de Sant Bartomeu, amb el tram final de pujada passant per la font.

Només travessar la carretera trobem el primer avituallament de la cursa. Aigua, plàtans, taronges, fruits secs i gominoles....una mica de tot per refer forces.

Es continua pujant per pista del costat de la pedrera, per anar enllaçant tota la sèrie de corriols clàssics de la zona, que acaben portant-nos altre cop a la pista a l’altura del corriol dels Galzerans.

Avui farem aquest corriol de baixada i continuem pujant pel corriol que va cap al Pessebre, però ni hi arribem, passem just per sobre sortint a la carretera de Parpers.

La travessem i fem pujada cap al Pla de l’Espinal. Continuem pujant cap a Sant Carles, sortint a l’asfalt i anem a buscar el corriol del  Gorro, passant abans per les Planes de Can Ribot.

El corriol del Gorro ha estat l’únic que he pogut fer sense ningú davant i ha permès que el baixés força ràpid. La baixada acaba sortint a la Font del Sot, on he trobat a en Pere B, Robert i Tolo que avui han aprofitat per treure la pols a les seves bicis de muntanya.

Petita aturada i seguim cap a Dosrius, on abans d’arribar-hi ens desvien cap a corriol de pujada a la dreta que ens ha de pujar cap a la zona de la cadena. Són uns corriols que transcorren per la zona del corriol del Gos Perdut i que no recordo haver-los fet abans.

Un cop a la pista de la cadena, baixem cap a la part de dalt de Can Belluguins i remuntem una mica per acabar baixant ràpid fins al Torrent de l’Espinal passant per sota del pont de la carretera de Parpers.

Anem cap al Bell-Racó i cap a Riudemeia on trobarem el segon avituallament.

A partir d’aquí agafem corriol de pujada a l’esquerra. Aquest ha estat el tram que se m’ha fet més dur. Ja estem al kilòmetre 33 i ens esperen uns 5 kilòmetres de pujada.... els 3 primers que ens pugen fins al dipòsit de la part de sobre de les Ginesteres i els 2 finals que passen per la pedra de la Fada, combinats amb algun tram intermig de corriol tècnic i estret amb força pendent.

Un cop a dalt, baixada cap a Òrrius, travessem la carretera i anem a buscar el Camí del Burro, on desprès de planejar una mica, enfilem la última pujada de la cursa. Ziga-zaga de corriols que ens pugen altre cop a la pista de la Mútua.

Ara ja només queden els últims 3 kilòmetres de ràpida baixada per pista que ens porten fins al centre de Cabrils.

A l’arribada ens esperava un bon entrepà de botifarra i una beguda fresqueta.

Aquest cop sí que ens hem retrobat tots i hem pogut immortalitzar el moment.

En definitiva, una bona cursa amb la majoria de corriols coneguts, però amb un molt bon ambient i amb alguns trams amb força fang i bassals desprès de les pluges d’ahir.

Segons el GPS una mica més de 43 kilòmetres amb 1308 metres de desnivell positiu.