lunes, 16 de mayo de 2016

Transcorredor i btt non stop.

Cap de setmana llarg.....la fira de Mataró.....dilluns de Pasqua Granada, que per cert aquest any alguns ho vam celebrar el dissabte, al menys així ho vam fer els seguidors del Barça...

.....però anem a lo que anem!!!

Dissabte com va sent costum, sortida del Pepe C, Oscar, Carlitos, Quim M i Salva B.

Com diumenge és la Transcorredor 2016 la primera intenció és fer alguna cosa suau. Sortim cap a la riera per pujar en direcció al Bell-Racó i seguint pel Xaragall de l’Espinal. Passem pel pont que passa per sota de la carretera de Parpers i enfilem pujada cap a la cadena.

Abans d’arribar-hi, canvi de plans i anem a fer l’alternativa de la Font de Javà, continuant pel corriol que ens deixa just a Can Ribot,

Continuem cap a Sant Carles, travessem la urbanització i seguim pels corriols que ens porten fins a Ca l’Arumí.

La sortida continua pujant cap a la Torrassa del Moro per la variant que s’agafa tot just passada la pedrera.

Per baixar un Dragon Khan clàssic fins a Dosrius. Continuem fent l’alternativa a la riera fins a sortir al Torrent de Manyans.

Seguim per la riera....ostres avui sembla que ens saltem Coll de Bocs!!! Però  ho mig arreglem pujant al Nutrisport per la pista principal asfaltada i tancarem la sortida fent els corriols de Can Comalada.

No hi ha track del GPS, però van sortir uns 25 kilòmetres força divertits i en un bon estat malgrat les pluges dels últims dies.

A l’arribar a casa toca netejar i posar a punt la bici per la cursa de diumenge.

Diumenge ens trobem a la Plaça Nova en Joan B, Francesc M, Joan S i Salva B. També hi ha altre gent d’Argentona que també participa a la Transcorredor 2016. Així que sortim  cap a Dosrius un grup força nombrós i aprofitem la riera per anar escalfant cames.

A l’arribar a Dosrius, recollida de dorsals. Aquí ens hem trobat amb en Toni P, en Salva M i en Carles P que havien anat amb cotxe. També arriben en Jordi S i en Quim C.

A les 9 en punt es dóna la sortida.....

...... i comencem la pujada per asfalt i pista fins a la Urbanització del Far-Can Massuet, continuem cap a Can Bosc, on hem de començar els primers trams de corriols.

Aquest any sortim a la riera del Far i la cursa segueix trams de l’edició del 2014. Corriols de baixada que segueixen parts del Torrent de Can Mora, on s’han fet taps força importants degut a un petit tram de forta pendent que estava força impracticable degut a les pluges. La escena era digne de veure....recordava a les cues en ple estiu als peatges de les autopistes, però la gent s’ho agafava amb bon humor.

La cursa continua enllaçant zones amb corriols força divertits i tècnics en alguns trams, sobretot de baixada, amb algun petit tram de pujada inclòs. Aquesta zona ens queda una mica més llunyana, però els corriols són dignes de repetir. Abans de començar els trams finals de baixada trobem el primer avituallament del dia.

Tot plegat ens porta a sortir al Mogent a l’alçada de Llinars del Vallès. Passem per sota de l’autopista i ens toca fer tram d’una mica més de 2 kilòmetres de pista, per tornar a enfilar pujada.

Uns 2 kilòmetres de corriols de pujada amb algun petit tram de pista, per tornar a baixar tot passant per corriols que ja vam fer a l’edició del 2015 i que ens porten fins a la zona dels troncs de Dosrius, on es separen les curses llarga i curta i on també trobem el segon avituallament.

Ara toca anar cap a la Font del Sot i pujar pel corriol del Gorro. Un cop dalt, seguim per la pista fins entrar a l’alternativa de Can Ribot. Corriol avall per tornar a sortir a la pista, enllaçant amb el del Tobogan.

Continuem fent l’alternativa de la Font de Javà a l’inrevés de com estem acostumats. Aquí ha hagut el segon problema de la cursa....alguns participants no han vist les senyals i no han trencat a l’esquerra per remuntar cap a la cadena. Això que li passi a algú que no coneix la zona, s’entén....però que li passi a d’altre gent, no té perdó!!!! Jajajaja

Bé, seguim explicant la sortida dels bikers normals..... anem a fer el corriol de sota del Tobogan i com la ruta ja toca a la fi, ja s’intueix que farem el corriol del Gos Perdut, però l’organització ens tenia preparada una sorpresa final.... hem de tornar a remuntar per pista fins a l’entrada del corriol del Pi Tort. Ha estat 1 kilòmetre de pujada, però també el tram més dur, sobretot psicològicament!!!

La baixada final la fem pel corriol del Pi Dret i tornada fins a l'arribada, on hem aprofitat per recuperar forces amb els entrepans i la barra lliure de cervesa que ens tenia preparat l’organització de la cursa.

En definitiva, un molt bon matí de btt, amb una ruta i un ambient perfectes.

Segons el GPS 33,48 kilòmetres i 1216 metres de desnivell positiu..... bé, això pels que vam fer la ruta prevista....pels “campi qui pugui” ves a saber!!! Jajaja

A l'arribar a casa, altre cop aigua i sabó per treure tot el fang de les bicis, que demà encara no es dia de treball i mai se sap.

I arribem a dilluns, tornada a matinar i cap a Argentona altre cop!!! Al final hauré de buscar una parcel·la per passar-hi al menys els caps de setmana.

Ens trobem altre cop en Pepe C, l’Oscar, Carlitos i Salva B. Avui farem sortida curta i decidim anar cap a la zona de Céllecs.

Sortim cap a l’Agility, riera amunt i ens dirigim cap a Òrrius. Pugem per la riera, però aprofitem per agafar entrada a l’esquerra i fer tram de corriols clàssics que ens tornen a deixar altre cop a la riera a prop d’arribar a Òrrius.

Ens dirigim cap a les piscines per pujar per la pista cap al Camí de Sant Bartomeu.

Avui no disposem de gaire temps, així que seguim cap a l’Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes. Travessem la carretera i anem a fer algun tram de corriols fins a sortir a la pista de la pedrera.

Avui baixarem pels Galzerans fins a Can Rovira, per acabar sortint a la riera de Riudemia.

Tornada per la riera on encara hem tingut temps de trobar-nos amb en Quim M que avui feia sortida en horari dels senyors i sembla que es prepara una sortida pels voltants del Montseny per la propera setmana.

Acabem la ruta altre cop a la Plaça Nova per celebrar com cal aquest intensiu de btt que hem tingut aquest cap de setmana.