domingo, 25 de septiembre de 2016

S'acaba l'estiu, però no les sortides.....

Últim cap de setmana de Setembre. S’ha acabat l’estiu, però les sortides de btt no s’acaben.
Dissabte força gent a la Plaça Nova, amb diferents intencions.

En Rafael F, Quim C i Manel L es dirigeixen cap a Vilassar per trobar-se amb en Toni P i fer sortida rodadora per la zona.

En Francesc M, Quico i Javier per una altra banda, potser a anar agafant ritme per la cursa de la propera setmana a Llavaneres?

La resta, Quim M, Jordi S, Pepe C, Oscar E, Tino i Tomàs LL, Fernando i Salva B ens quedem per la nostra zona.

Sortim sense rumb fixe, però en principi anem cap a la riera. Seguirem cap a Riudemeia i anirem improvisant.

Agafem el corriol del Gas de pujada que ens porta fins a la carretera de Parpers. Tenim en ment dues opcions, baixar cap a La Roca pel corriol de Can Sigala o pujar cap a Sant Carles per anar a fer el corriol d’en Jordi Cid de baixada.

Ens decantem per la segona, així que anem cap al Pla de l’Espinal i seguim cap a Sant Carles, però a última hora, alguns companys no tenien gaire temps disponible i decidim anar cap a la Torrassa, així que anem cap a Ca l’Arumí, travessem la carretera i anem a iniciar la pujada.

Aquí ens deixa en Fernando i l’Oscar. La resta anem per la pista fins a l’Ermita del Coll per agafar corriol de pujada.

En aquest tram de corriols ens hem trobat als organitzadors de la Torrassa Xtrem marcant el recorregut i es que diumenge fan la 2ª edició.

Anem fent corriol de pujada, però poc abans d’arribar a dalt, en Jordi S ens ha volgut ensenyar un corriol divertit de baixada que ens ha tornat a deixar a la pista a prop de la Pedrera petita.

Es va fent tard, així que baixem cap a Dosrius per asfalt, amb tram final de corriol alternatiu.

A l’arribar als troncs, en Jordi S, Tino i Tomàs LL ens deixen i tornen cap a Argentona. Les obligacions no poden esperar més.

En Pepe C, Quim M i Salva B, anem cap al Torrent del Coll i enfilem xino-xano la ujada pel corriol del Gorro..... enllacem al el corriol del Pi Tort..... el Tobogan.... cap a la cadena per baixar fins a l’entrada del corriol de l’alternativa de la Font de Javà.

Aquí agafem baixada ràpida intentant seguir a en Quim M fins a sortir al Xaragall de l’Espinal.... Bell Racó i riera de tornada.

Diumenge altre cop toca sortida i malgrat que costa respondre a la convocatòria de whatsapp d’en Joan B, ens trobem a la Plaça Nova un bon grup..... Joan B, Salva M, Manel L, Quim C, Jordi S, Ramon S i Salva B.

El que tenim clar és que cap a la Torrassa no podem anar-hi, però de seguida en Joan ens convenç per anar cap a la zona de Llavaneres, aquesta gran desconeguda per nosaltres.

Sortim cap a la riera per començar pujant  pel Torrent de Can Bellatriu. Corriols divertits de pujada que fem força sovint a les últimes sortides i que ens porta fins al Parc Forestal.

Travessem el Parc fins al camí de la Cornisa. De seguida tornem a entrar en zona de corriols, passant per la Font de la Moreneta. Anem enllaçant corriols fins a tornar a sortir a la pista de Can Bruguera a la Cornisa.

Aquest tram sembla estar maleit, ja que no és el primer cop que ens hi hem d’aturar a arreglar alguna avaria. Aquest cop punxada a la roda d’en Joan que el làtex no aconsegueix taponar.

Mentre en Joan arregla la punxada, aprofitem per menjar alguna barreta energètica i fer les fotos de rigor, amb alguna una mica més compromesa que no es pot penjar (a no ser que vulguem que la reputació d’algú quedi en entredit).

Un cop solventat el problema, seguim cap a la Cornisa per fer el corriol del Cabró. Abans d’arribar-hi hem provat una alternativa que de seguida hem comprovat que no portava enlloc. Així que millor tirar enrere i anar per un camí conegut.

Sortim a la pista del Camí Ral i seguim per pista fins a la cadena d’en Tintorer on anem a fer la variant del dia.

No fem com sempre de pujar per pista cap a l’Aspirina, sinó que agafem a la dreta pista de pujada cap a la Pedra de la Ferradura, però pocs metres més endavant trobem entrada de corriol i decidim anar a improvisar i veure on ens condueix.

Corriol divertit i sinuós, però que arriba a un punt en que s´ha de decidir si baixar o pujar. Coneixent al grup, si s’ha de pujar o baixar no hi ha color!!!

La baixada ens hagués portat cap a la Hípica de Llavaneres i la pujada...... primers trams no ciclables....

....que porten a sortir a la pista que puja cap al Montalt i passant per sobre de la part alta de Super Maresme ens portarà fins a la Pedra de la Ferradura.

Són uns 2’5 quilòmetres de pujada feixuga, però ja posats no tenim cap més remei que anar fins dalt.

Un cop a dalt ha valgut la pena l’esforç. El corriol alternatiu a la pista que porta fins a la part alta de l’Aspirina, fet de baixada és ràpid i avui tal i com estava el terreny desprès de la pluja de la nit anterior estava en un estat espectacular.

De tornada per pista volem baixar cap a Canyamars i posats a fer variants provem d’entrar en corriol que hi ha just a la cadena d’en Tintorer. Algun cop havia vist a gent de Llavaneres que s’hi ficava i té tota la pinta de baixar a Canyamars.

Ens hi posem, però de seguida es va complicant, amb força xaragalls que en trams es poden fer amb cura, però a d’altres és impossible fins i tot de intentar-ho a no ser que vulguis fer-te mal. De totes maneres, una bona zona per fer una foto xula.

Al final sortim a l’alçada de Can Llibre al Torrent de Can Rimbles. Ens dirigim cap als Rucs del Corredor. Agafem riera i cap a Dosrius, on ens aturem a la font per agafar aigua. En Manel L i Jordi S ja tenen tard i tornen per carretera.

La resta anem a fer l’alternativa a la riera fins al Torrent de Manyans i com avui, entre avaries i xerrades hem estat força més temps aturats del que és normal, el tram final el fem per la riera fins a Argentona.

Per acabar com cal, piscolabis a la Plaça, però sembla ser que no hem estat els únics..... en Rafael F i en Toni també han sortit a rodar i han fet el mateix a Vallgorguina.

En definitiva una altra bona sortida de 34,68 quilòmetres amb 1053 metres de desnivell + en una mica menys de 3 hores en moviment.