jueves, 22 de septiembre de 2016

Sortir de nit o de dia?

Ja s’acaba l’estiu i al final hem pogut quedar per fer una nocturna com cal. No pel fet de fer corriols de nit, sinó per poder gaudir d’una bona estona sopant al Corredor.

Divendres 8 del vespre ens trobem a la Plaça Nova en Pere C, Oscar E, Josep, Jordi S, Fernando i Salva B.

Els inicis de la ruta per la riera cap a Dosrius i fins a mitja pujada cap a Can Massuet el podem fer amb els focus apagats. Hi ha lluna plena, però els núvols fan que malgrat ser pista, les llums siguin del tot necessàries als trams finals.... a no ser que vagis “gorronejant” de la llum dels altres.

Diuen que hi ha crisi, però el restaurant és pràcticament ple i com no pot ser d’altre manera, demanem viandes a la brasa, cervesa, vi, all i oli.... bé, el que ve a ser un sopar d’esportistes d’èlit!! Jajaja

Passem una bona estona de xerrada, però ara toca tornar i ho farem baixant per la pista cap a la Creu de Rupit, per continuar baixant fins a Canyamars, passant pel Pou del Glaç.

De Canyamars a Dosrius i riera cap a Casa.

En definitiva una sortida diferent, nocturna, a un bon ritme i que malgrat la nit ha permès que poguéssim observar la diferent fauna nocturna que ens envolta..... conills a la riera d’Argentona..... un senglar a la riera de Canyamars..... i fins hi tot una guineu al Corredor que s’acosta fins a la porta del restaurant a buscar teca.

Ha estat la primera nocturna, però tampoc estaria malament fer-ne més, encara que sigui a la tardor.

Dissabte tocava descansar, però diumenge altre cop puntuals a les 8:00 a la Plaça Nova. Ens trobem En Joan B, Francesc M, Salva M, Jordi S, Manel L, Pere C, Oscar E, Jordi P, Javier i Salva B.

En principi sortim cap a la zona de Sant Sebastià guiats per en Jordi P. Avui ens portarà a fer tota una sèrie de puja-baixa de corriols divertits que ens porten fins a sortir al cementiri d’Argentona.

Seguim cap a la gossera per començar a pujar fent corriols cap a la Font d’en Quico. La pujada continua fins a arribar a la zona del Mal Pas,

El que ja va sent un costum és tenir algun petit ensurt mecànic a les sortides, però res que en Joan B no sigui capaç de solventar. Aquest cop ha tocat ajustar el canvi de la bici d'en Salva M.

Un cop a dalt, comencem a baixar per corriol fins a Can Raimí, però abans de sortir a la urbanització, aprofitem per aturar-nos a la Font del Gavatx.

De Can Raimí anirem pujant enllaçant corriols.....

..... per acabar baixant a Òrrius, on aprofitem per aturar-nos a menjar alguna cosa, reposar forces i tallar un radi trencat de la roda de darrera de la bici d'en Salva B (altre cop gràcies a les bones mans d'en Joan B).

Continuem, passant per la zona del poliesportiu i anem a enfilar corriol de pujada fins a sortir a la pista del camí de Sant Bartomeu.

Passem per l’ermita, travessem la carretera i anem a fer tram de corriols en direcció cap al Turó del Gall. Si haguéssim tingut més temps podríem haver continuat baixant cap a la Roca del Vallès, però avui toca remuntar, passant per la casa abandonada i sortint a la pista de la Pedrera.

Per cert, comentàvem quin nom té aquesta casa... en Jordi P, comentava que potser era Can Barangó.

Rebuscant per la xarxa, Sant Google diu que la casa que té aquest nom està més propera a la zona de Parpers, a prop del Merendero de Nostra Senyora dels Angels. Així que ens queda com a tasca pendent, aconseguir saber quin nom li hem de donar.

La ruta l’acabem baixant pel corriol dels Galzerans fins a Can Roviró. Seguim baixant fins a la riera de Riudemeia i de retorn cap a Argentona.

Tanquem la sortida amb el piscolabis de rigor a la Plaça Nova.

Una mica més de 26 quilòmetres amb 897 metres de desnivell +.