viernes, 10 de enero de 2020

Primers cops de pedal del 2020.

Dissabte 4 de Gener

Desprès de les festes nadalenques, tornem més o menys a la normalitat, ja va sent hora d’acabar de cremar els torrons, i per això res millor que trobar-nos a la Plaça Nova  per gaudir d’una nova sortida de btt.

A aquesta primera sortida del 2020 serem en Pere C, Pepe C, Robert D, Jordi T, Jordi S i Salva B.

De primeres ja sabem que la sortida no podrà ser molt llarga, qui més qui menys té obligacions familiars, però sobre la marxa farem el que podrem.

Doncs apa, sortim cap a l’Agility i rodem per la riera fins a entrar al canyer de Can Comalada, on ens comencem a enfilar pel Rovell de l’Ou cap a sota les arrels de Can Bagot. Aquí ens deixarem caure per corriol cap a la zona de Can Castells, per acabar sortint al Camí de les Aigües.

Estem repetint l’inici de la sortida de l’últim diumenge del 2019, i desprès d’uns metres de rodar per la pista anirem enllaçant corriols cap a la zona de les Sureres de la Bofarulla fins a acabar sortint a la urbanització de Can Vilardell.

Una mica de "posturetis"....

....al pujar per l’asfalt cap al Parc Forestal, que hem de travessar de pujada cap al Turó d’en Dori, per tornar a fer corriols fins a sortir a la pista que puja cap a Can Bruguera.

És hora de trams més planers cap a la zona dels Boscos de Can Gel, on farem corriols de baixada cap a la Font de n’Oms, per acabar enfilant-nos fins al Coll de Can Bruguera.

Posats on som, tenim dos opcions, separar-nos i els que tenen tard tornin cap a casa, o fer pinya, i tornar tots junts. No triguem gaire en posar-nos d’acord, hi haurà més sortides i avui és dia de girar cua tots junts.

Doncs apa, remuntem cap dalt de la urbanització per deixar-nos caure cap al Parc Forestal.

La tornada cap a Argentona la fem resseguint el corriol d’en Bellatriu, que enllacem al tram final amb el corriol que baixa cap a Can Marfà per acabar sortint al Torrent de Can Bellatriu.

No hem arribat als 18 quilòmetres en poc més de 2 hores, però al menys ens hem tret una mica les ganes de bici.

Tot i no voler tornar tard a casa, el que no deixarem perdre és l’esmorzar de costum.....

....amb “xarop” final inclòs.

Demà ja serà un altre dia!!!

Diumenge 5 de Gener

Estem a poques hores de que arribin els Reis d’Orient. Al 2019 no hem estat del tot dolents, potser hem fet algun corriol massa estret, però res que és mereixi alguna cosa més que carbó. De totes maneres, avui mirarem de no esgarrar-ho tot i que Ses Majestats no passin de llarg.

Doncs apa,  altre cop a matinar, i nova trobada a la Granja.com.

Avui som en Joan B, Francesc M, Kiko P, Pere C, Pepe C, Toni P, Jordi S, Miquel, Eloi i Salva B.

Primers contactes per saber cap a on anirà dirigida la sortida, la banda de la riera ja la tenim força trillada després de les últimes sortides, així que tampoc costa gaire convèncer al grup per dirigir-nos cap a La Roca del Vallès a gaudir dels divertits corriols de la zona.

Sortirem pel carrer Gran i anem cap a Sant Sebastià, baixant fins a la Grumbe, on entrarem al Torrent del Colell, guiats per en Kiko P i ens començarem a enfilar cap a la zona del Rocar d’en Serra. Una mica de puja-baixa de senders i corriols que ens acabaran baixant fins al Cementiri de la Vall de Clarà.

Ens dirigim cap a la gossera i entrem al Torrent de Can Manreset, per enfilar-nos cap a la Bandera. Altre cop corriols, sender i algun tram de pista per pujar cap al Pujolar. Continuem de pujada cap al Pla dels Matxos, aprofitant  tram de corriols per fer algun “bucle” que tan agrada a en Francesc i en Kiko.

Amunt altre cop, entrant al corriol alternatiu que voreja el Turó de Matacabres. Acabarem rodant per la pista fins al Coll de Gironella, on avui anirem a resseguir corriols per la zona de la Brolla de l’Abril, que ara cap aquí, ara cap allà, ens acabarà baixant cap a la zona de Can Raimí.

Ara ens toca remuntar cap a Ca n’Altafulla, fent els primers metres per la pista, enllaçant amb el corriol que vam fer de baixada a la II Repicacorriols.

Un cop a dalt, seguim de pujada travessant la zona de la Vinya del Truc, de camí cap a Can Blanc, on tornarem a fer corriols de pujada travessant el Bosc de Can Cardí fins a sortir a Coll de Porc. Aturada per reagrupar-nos, refer forces menjant alguna cosa i deixant que en Jordi S continuï amb les pràctiques de fotografia.

Reprenem la marxa travessant la pista i tornem a fer corriols de pujada cap al Pla de les Garses, per deixar-nos caure fins a Ca l’Arcís.

Després de tots aquests trams de corriols, ens toca fer un tram de pista, en busca del corriol que ens baixarà cap al restaurant de Cal Senyor, però abans en Pere, Pepe C i Jordi S ens deixaran que volen ser d’hora a casa.

La resta, ens deixem caure pel corriol fins al restaurant, remuntant després per la pista fins a sortir a la Roca d’en Toni. Potser en Kiko s’ha confós de roca, tant se val, deixarem La Roca del Vallès per a una altra sortida.

Uns no ens volem allunyar.nos més, i d’altres veuen la possibilitat de deixar-se caure cap a casa més fàcilment, així que tornem a perdre integrants del grup. En Toni P, baixarà cap a Vilassar pels corriols passant per la Pedra de la Granota i en Miquel l’acompanyarà, doncs és una bon opció per descobrir una zona desconeguda fins al moment i més tenint en compte que pràcticament ja tot és de baixada.

La resta remuntem per la pista altre cop cap a Ca l’Arcís, Pla de les Garses, desfent el camí ara de baixada cap a Coll de Porc.

Ara ens toca fer corriols fins a sortir a les runes de Can Genís, per enfilar-nos cap a la Mútua i deixar-nos caure altre cop fins al Coll de Gironella.

Desfem el camí fet de pujada fins al Pla dels Matxos, on entrem en corriols al Pla dels Alemanys que acabarem enllaçant amb el corriol de les Figues de Moro que ens baixa cap al Dalipá, on encara tenim temps de retrobar-nos amb en Pere, Pepe i Jordi que estan fent petar la xerrada.

En Pere i en Kiko baixen cap a Can Barrau i la resta ens deixem caure cap a Argentona entrant per la zona de la Vinya d’en Serra.

Tanquem la sortida amb un més que merescut piscolabis a la Plaça Nova, i més després d'haver pogut gaudir d’un divertidíssim corriol nou, que segur que serà pas obligat a moltes de les nostres sortides. Ho podríem considerar com un regal de Reis avançat...i caram quin regal!!!!

Han estat uns 25 quilòmetres molt ben aprofitats. Ara ens toca tornar cap a casa i ser bon minyons per unes hores....un cop hagin passat els Reis, ja podrem tornar a ser corriolaires!!