viernes, 10 de mayo de 2024

Dissabte de tranqui... diumenge sortim de la zona de confort.

Dissabte 04 de Maig 2024:

Divendres al vespre ens trobem amb una convocatòria Bicigalera, aquest cop l'encarregat ha estat en Tino Ll. De seguida s'hi apunta en Jordi T amb ganes de seguir amb el betatesting de una e-Orbea, i si els volem acompanyar haurem d'estar a les 8:30 a la Plaça Nova.

Amb més i menys puntualitat anirem arribant en Jordi T, Pere C, Pepe C, Quim M, Tino Ll, Jordi F, Oscar E, Robert D, i Salva B.

A la Plaça també hi ha en Francesc M, Kiko P, Javi F, i Marc X, però els deixarem que vagin a la seva que segur que el ritme no serà el nostre, ni de bon tros.

Fet i fet ens hi posarem a 3/4 de 9, sense tenir una idea clara de cap a on anar. Per fer un bon tast a la nova màquina hauriem de fer pujades, i baixades amb flow. No sé ben bé qui és el que diu d'anar cap a la Pedra de les Orenetes, però no es mala pensada.

Doncs apa, marxem cap a l'Agility, i a rodar cap a la riera de Riudemeia. Primer corriolet de la Nevera, i ja ens estem enfilant cap a Can Roviró. En el poc tros que portem ja veiem que aquesta e-bike va d'allò més bé, i la cara d'en Magret n'és bona prova, si es que li podem veure, doncs per moments ens costa seguir-li el ritme, i només li veiem l'esquena.

Primer reagrupament a Can Roviró, abans d'entrar als corriols que ens han de pujar cap a Can Vinyamata. Un petit reagrupament a la meitat, i un altre a tocar de la masia, abans d'acabar enfilant-nos pel sender que ens deixarà a la pista de la Pedrera de la Pedra Blava.

Aquí ja tenim clar que si hem d'esmorzar, la Pedra de les Orenetes haurà d'esperar un altre dia per gaudir de la nostra presència.  De moment rodem un centenar de metres per la pista, i tornem a entrar en corriols de pujada, ara mentre travessem el Bosc de Can Païssa.

Ens dirigim cap a Sant Bartomeu, enllaçant corriols, sender, i un petit tram de pista, passant per sobre la pedrera, de camí a la Pedra Lliscant... que potser hauriem de canviar-li el topònim doncs avui no ha deixat lliscar del tot la bici d'en Piu, fent-li un tall a la coberta de la roda del darrera, que farà que ens haguem d'aturar de nou. Aquest cop serà un "pit stop" força llarg. El tall és força gran en un lateral, i no queda més opció que posar una càmera.

Apa, mans a la feina!!! Mentrestant l' Oscar i en Robert ens deixen que ja se'n tornen cap a Argentona.

Una estona més tard, ja solventada l'avaria, ens hi posarem de nou. Travessem la carretera, per tot just passada l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes, entrar de nou a corriolejar. Ara resseguirem trams per la zona del Bosc d'en Pere, on ens creuarem amb un grup de bikers, en el que hi ha un conegut... en Fernando, amb la ex-bici d'en Manel V.

Una estoneta intercanviant 4 paraules abans de continuar. Seguim per corriols passant per sobre de Can Tarascó, allargant una mica més que en altres sortides, per acabar baixant a tocar de Can Jep de la Mel.

Ara hem de fer trams de pista fins a la Plana del Fum, i encara més, tot fent-la petar de camí al creuament de pistes de Cal Camat Vell. Uns metres més amunt estarem a Coll de Porc, abans de deixar-nos caure fins a Can Genís, on ens toca enfilar-nos cap a la Mútua, amb corriol final que ens baixarà cap al Coll de Gironella.

Fa estona que portem al cap el corriol d'en Cata, i ja hi som. Primer que passi en Quim, i la resta al darrera. Baixada espectacular pel que ja sembla un bikeparc, això sí, cadascú al seu ritme, o potser una mica més, que ja ens reagruparem un cop a baix. Sembla ser que l'e-Orbea també es comporta d'allò més bé baixant...per en Magret això ja no té volta enrere.

Un cop tots junts de nou baixem cap a Can Raimí, per fer corriols pel Bosc d'en Cabot, fins a sortir al Torrent de Can Manreset.

Última enfilada cap als dipòsits del Mal Pas, per deixar-nos caure per l'últim corriol que ens deixa al Torrent del Collell.

Entrem a Argentona per Can Volard, i el carrer Gran ens deixarà altre cop a la Plaça Nova, on ens trobem de nou amb l'Òscar i en Robert que tot just acaben d'esmorzar i ja marxen.

En Molist i companyia també han acabat la sortida, i estan refent forces al xino.

Nosaltres ens entaularem al Cèsar Díaz, i l'esmorzar Bicigaleru posarà punt i final a la primera sortida del cap de setmana.

Poc més de 24 quilòmetres i 705 metres+, abans de tornar cap a casa a l'espera del que passarà demà.

Diumenge 05 de Maig 2024:

Dissabte tenim un vespre complicat, i anirem a dormir tard, tot i això confirmarem a la nova convocatòria d'en Joan B pels Bttargentona. Ens costarà matinar, però ho hem de fer, segur que en Joan ens té preparada una sortida "light", o no?

A les 8 toca trobar-nos davant la Fleca Casas. En Salva M ja hi és, i poc a poc anem arribant en Joan B, Francesc M, Pere B, Jordi F, i Salva B.

De seguida en Joan proposa anar cap a la Pedra de la Ferradura, amb el que això suposa. Sortida una mica més llarga, i on superarem de llarg els 1000 metres+. Apa, que no sigui dit, posem-hi bona cara, i marxem cap a l'Agility. Travessem la riera, i ja som dins del Torrent de Can Bellatriu. Tot just passada la Hípica de Can Salvat, a corriolejar.

Anem de pujada, travessem el Torrent de la Reimina, més endavant el Torrent de Can Cabanyes, abans de sortir a la pista del Camí de les Aigües.

Uns metres més endavant, altre cop a enfilar-nos i a anar enllaçant corriols per acabar sortint al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell. Pujada per l'asfalt cap al Parc Forestal, que hem de travessar tot vorejant el Turó d'en Dori.

Més corriols de pujada ens portaran al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata, on entrarem al corriol de la' Incinerat per seguir pujant. A la sortida, i per nou perdre temps, ens deixarem caure per la pista cap a Can Bruguera.

Resseguint els corriols de la Plana dels Brucs sortirem a tocar del Turó d'en Tunyí, i ens deixarem caure cap al Coll de Can Xerrac.

Corriols i senders ens pugen cap al Coll de Llorita, amb la següent baixada fins a sortir a la pista del Camí Ral. Aquí ens deixa en Jordi F, que es deixarà caure a Canyamars per buscar tornada cap a Argentona. La resta farem un petit tram de corriol abans de sortir al Coll de Pallarés.

Els propers metres són per pista, pujant pel tram conegut com l'Aspirina, que ens deixa dalt d'en Turó d'en Palletes. Aquí, a la dreta, tenim l'entrada del corriol que ens ha de pujar fins a la Pedra de la Ferradura. Els primers trams són més amens, tot i que mirar de seguir el ritme del grup ens fa pujar les polsacions, així que cadascú que vagi fent, i ja ens trobarem a dalt. No passar de 150 polsacions ens farà gaudir més la pujada, tot i que això impliqui pujar en solitari. Els últims trams són més tècnics, on algunes pedres i xaragalls ens posaran les coses difícils. Un parell de petites aturades per agafar esma, i ja serem dalt de la Pedra de la Ferradura, on ara sí, baixarem de les bicis, i menjarem alguna cosa.

Ens hi posarem de nou, i després d'aquests poc més de 15 quilòmetres, pràcticament tots de pujada, ja arribat l'hora de baixar. Els propers 2 quilòmetres tot de baixada, xalant com la canalla, mentre anem enllaçant un corriol rera l'altre.

Bona feina han fet a la zona els Santvihills, i nosaltres avui a resseguir els trams revirats i tan ben treballats. No sabem ben bé per on estem, tot i que el tram final ens sona d'algun vídeo de youtube... el Bishop, que t'acaba deixant a la carretera de Torrentbó, a tocar del restaurant dels Tres Turons. Nosaltres no farem els últims metres, evitant així sortir a la carretera.

Ara hem de remuntar, primer corriols amunt a veure on anem a parar. Una mica més amunt sortirem a una pista que recordem de la última Montaltbike, i també recordem que un centenar de metres més endavant tindrem la pujada pel corriol Pit i Collons d'aquesta edició 2024. A partir d'aquí anirem resseguint trams de la cursa, mentre ens enfilem cap dalt del Turó de l' Oriola.

Un cop a dalt, ja és hora d'anar tornant, i per començar farem una ràpida i divertida baixada per corriols cap a la Plana d'en Marc, on ens endinsarem dins del Glory. Aprofitarem les variants que s'han obert evitant els punts més complicats, per acabar sortint a la Hípica de Llavaneres.

Ara ens toca remuntar de nou, a Santa Mònica, enfilada pel Tintorer Curt fins dalt del Coll de Pallarés. Desfarem trams fets a primera hora del matí, tot i que en Pere B ens portarà per un sender que ens evitarà pujar dalt del cim del Turó de Llorita, i que ens deixa al Coll de Can Xerrac.

Els corriols de la Plana dels Brucs ens porten a Can Bruguera. Ens enfilem per la pista cap dalt de la urbanització de la Cornisa, i en res ja tornem a ser dins del corriol de l'Incinerat, ara de baixada.

Uns corriols més ens porten dalt del Turó d'en Dori, per deixar-nos caure pel dret tot travessant el Parc Forestal.

La última baixada serà pel que queda del corriol d'en Bellatriu. De fet, ben poca cosa en queda, de l'inici pràcticament res, les màquines l'han convertit en "senders amples", per dir-los d'alguna manera, i només queden més o menys decents els últims metres abans de sortir al Camí de les Aigües. Feia temps que no hi passàvem, però la tornada pel corriol de la Nevera, és hores d'ara snes dubte una millor opció per a les nostres tornades.

Ja només ens queda baixar cap al Torrent de Can Bellatriu, i en res ja som a la Plaça Nova .

Avui, piscolabis més que merescut  compartint taula amb en Javi F,  Kiko P, Piu, i en Joan S.

I el que pensàvem a primera hora s'ha complert... 35 quilòmetres i 1300 metres+. Aixó sí, també va bé sortir de la zona de confort, i més, amb corriolades com la d'avui