domingo, 17 de enero de 2016

Corriols per entrar en calor

Primer diumenge del 2016 en el que comença a fer fred de debò.

A les 8:00 ens trobem a la Plaça Nova en Joan V, Joan B, Francesc M, Jordi S, Salva M, Toni P, Rafael F, Quim M i Salva B.

La primera intenció era anar cap a la zona de Burriac, on segur que la temperatura no serà tan baixa o si més no, la pujada farà que entrem ràpidament en calor, però en Joan V tenia una altra idea i com sempre no a costat gaire fer-li cas.

Sortim cap a l’Agility per travessar la riera i anar a fer corriols començant pujant per la zona del Veïnat de Sant Jaume de Traià.

No és el primer cop que comencem la ruta per aquesta banda i malgrat ser un inici exigent, sabem que és un continu puja-baixa de corriols, un rera l’altre, a cadascun millor. I aixó comporta que l'esforç de les pujades ens faci entrar ràpidament en calor.

Han estat uns 7 kilómetres lligant corriols, guiats magistralment per en Joan V. La majoria els hem fet un munt de cops, però com més hi passem, més els gaudim.

Anem fent camí cap a la zona del Veïnat de la Pujada i continuem fins a sortir a la pista, que seguirem un petit tram per anar a buscar l’entrada del corriol dels Romanins on després de reagrupar-nos l’enfilem de pujada.

Al final de la pujada ve la primera recompensa del dia..... el primer tram realment llarg de baixada de la sortida. Més o menys 1,5 kilòmetres de corriols baixant que ens porten cap a la zona de Coll de Bocs. En aquesta zona la temperatura torma a ser força baixa.... estem pels voltants dels 0 graus.

Fem el tram obert per la Burriac Xtrem que ens deixa al Nutrisport.

La sensació està sent una mica estranya. En una setmana normal, això és el final de ruta.....però encara són les 10 del matí. No té pinta de que la ruta estigui tocant al seu fi.

Dit i fet, baixem cap a la riera de Dosrius i passem pel pont sota la carretera per anar cap a Can Belluguins. Petit tram de pista de pujada, però de seguida entrem en corriol a la dreta....aixó és nou, no hi havíem passat mai, però de seguida hem vist on anàvem.

A Argentona hi ha un munt de fonts, però sobretot hi ha un grup de gent que es dedica a la valuosa tasca de recuperar-les i arreglar els voltants perquè tothom pugui gaudir-ne. Aquesta és la font que s’anomena de Can Misser Prats, també conegut com a Can Belluguins o Can Rigola.

Al arribar-hi, hem pogut gaudir d’una estona de xerrada amb la gent que l’està arreglant, a més de poder acostar-nos a la vora del foc per escalfar-nos una estona (la temperatura era de 0’5C).....

.... i alguns per entrar en calor amb altres mètodes!!!!

Una estona de xerrada amena i tornem a la pista, però empenyent la bici, doncs el camí està obert provisional i encara no és ciclable. Aquí ens deixa en Jordi S que ja se li fa tard.

Continuem pista amunt, passant per la casa i agafant el corriol clàssic que ens puja fins a la cadena.

Pensava que aniríem a pujar cap a Sant Carles, però en Joan V ens tenia preparada la primera sorpresa del dia.... anirem a baixar cap a Dosrius per una sèrie de corriols nous.

Ha estat una agradable sorpresa poder gaudir d'aquests nous trams, on es nota que en algun encara no hi ha passat pràcticament ningú. La part final l’han anomenat el corriol del Gos Perdut i ens deixa a mitja baixada del corriol del Pi Dret.

La baixada l'acabem a Dosrius. Ens dirigim al poble, amb aturada per omplir aigua i seguir per anar a pujar la Cita.

Com sempre i més després de tota la sèrie de corriols que ja portem sobre les cames, la pujada a la Cita es fa força feixuga, per a uns més que els altres. De totes maneres, sabem que a dalt ens reagrupem, així que cadascú ho fa al seu ritme. La pujada es fa més amena, contemplant les escultures de l’Ernest Borràs que hi ha a la vora del camí.

Un cop a dalt, dilema cap a on anar....cap a Can Nogureres, per seguir cap a Ca n’Homs? Però al final decidim baixar cap a l’Oasis.

Seguim per la pista cap a la caseta del caçadors. Sortim a la pista a l’alçada de la hípica i anem a buscar la última baixada del dia.

Altre cop en Joan V ens guia per corriols ja coneguts, però amb algun tram nou, algun d’ells encara pràcticament verge, que fins i tot podríem dir que és “camp a través”. Jajajaja

Sortim a la riera i com a excusa per a fer la ruta circular, l’acabem a la Plaça Nova i ja que hi som, per a fer la gràcia completa......

Segons el GPS, una mica més de 29 kilòmetres amb 1078 metres de desnivell positiu, però el més important, una de les sortides més divertides que hem fet, amb corriols per avorrir!!!