domingo, 24 de enero de 2016

Un altre diumenge de corriols.

Altre cop diumenge i de nou trobada a la Plaça Nova.

Avui poques confirmacions a la convocatòria de whatsapp. De totes maneres, ens hem trobat en Joan V, Toni P, Manel L, Jordi S, Jordi P, Quim M i Salva B.

Els compromisos familiars han fet que el grup avui fos més reduït.... bé, i altres han fallat per altres “compromisos”, encara que veient les fotos, es poden perdonar!!!

No tenim clar que fer, doncs alguns també tenim que estar d’hora a casa. De seguida en Joan V proposa anar cap a Parpers i la Font de Javà.

Sortim cap a l’Agility i riera amunt. Només començar ens trobem amb en Josep que surt en solitari, però que no triguem gaire a convèncer de que s’afegeixi al grup.

Anem cap al Bell Racó, per entrar al Xaragall de l’Espinal i agafar corriol de pujada que ens deixa a la carretera de Parpers. Petit tram d’asfalt i trenquem a la dreta per seguir pujant per anar a buscar l’entrada del corriol de l’alternativa a la Font de Javà.

Fem l’alternativa, enllaçant amb el corriol que ens deixa just a la casa de Can Ribot, on només sortir a la pista girem a la dreta. De seguida he pensat que aniríem a fer el corriol nou de la setmana passada, però no era aquesta la intenció d’en Joan.

Avui anem a fer el tobogan del revés i hem pogut comprovar que encara no som capaços de passar-lo sense posar peu a terra.  Tornem a sortir a la pista i de seguida agafem entrada de corriol a la dreta que feia temps que no hi passàvem. Corriol de baixada en direcció a la zona del polígon industrial de Dosrius, amb alguns trams que havíem fet a la Transcorredor.

De totes maneres, l’haurem de fer algun altre cop per poder esbrinar com s’ho ha fet en Joan per portar-nos altre cop a mig corriol del Pi Dret.

Aquí a en Manel L i en Jordi S se’ls hi feia tard i ens han hagut de deixar. La resta enfilem corriol amunt fins a sortir al corriol del Pi Tort, on ens hem creuat amb el grup d’en Quico Vallbona.

Seguim pel corriol, per anar en direcció altre cop cap a la zona de Can Ribot. Ho farem agafant el corriol de pujada que enllaça  amb l’alternativa de Can Ribot.

Al sortir a la pista, continuem anant a buscar la baixada més llarga de la sortida..... el corriol del Gorro. Feia temps que no hi passava i malgrat estar el terra força sec per la manca de pluges, sempre és agradable poder gaudir de pràcticament 2 kilòmetres de corriols de baixada.

La baixada acaba al Torrent del Coll on hem pogut comprovar una altra bona feina de la gent que es dedica a conservar les fonts existents a la zona...... la Font del Sot, una font amb l’aigua amb força contingut en ferro.

La veritat que s’hi ha fet un magnífic treball i dona gust anar-hi, encara que només sigui per gaudir del seu entorn i poder seure una estona en un dels bancs que hi ha.

Val més una imatge que mil paraules!!!

No acabarem la ruta anant cap a Dosrius, pujarem cap a la Breinco, per agafar el corriol de Ca l’Arumí i anar afer el corriol de la Pistola.

En aquest últim tram hem fet una petita variació, amb una mica de camp a través, el que ha provocat l’avaria mecànica de la sortida.

Tall a la coberta de la roda de darrera de la bici d’en Toni P. Com el líquid tubeless no tapava, no hi ha més remei que posar una càmara.... així que hem pogut comprovar que per anar bé, no n’hi ha prou amb cobertes Protection, potser hauran de ser Sensation o amb gel estimulant!!! Jajaja

Avui no teníem al mecànic oficial, però en Toni ho ha solventat ràpid, mentre jo li aguantava la bici. Segur que ha pensat que així no podria fer foto del moment, però sempre hi ha alguna ànima caritativa que dona un cop de mà quan fa falta..... així que, el moment per a la posteritat!!!

Seguim direcció al Pla de l’Espinal, per baixar cap a Parpers.

Travessem la carretera i comença el dilema de per on baixar, el corriol de la Mercé o allargar una mica fins als Galzerans.

Malgrat avui haver de ser d’hora a casa i ja ser ja tard, proposo anar a baixar pel Galzerans. Seguim el corriol fins a la pista del Merendero de Nostra Sra. dels Àngels fins a l’entrada del corriol.

El corriol com sempre, divertit i revirat el que fa que no es pugui fer amb la rapidesa que a alguns els hi agrada.

Quan arribem a la sortida, decideixen que millor remuntar per anar a baixar per la Mercé. Bé, ja vaig tard, ja no vindrà d’una mica. Seguim corriol, pujant fins al Pessebre i avall cadascú al seu ritme.

En Toni P al davant, seguit d’en Quim M a un ritme més alt que la resta, el que ha fet que fessin un recte i en lloc de fer el corriol de la Mercé, han baixat per un altre tram que properament podrem batejar com el “corriol d’en Toni”!!! Jajajaja

Ens hem retrobat a la riera de Riudemeia. Tornada cap a la riera d’Òrrius i cap a casa.

Una nova molt bona sortida, amb algun petit tram nou i amb la bona noticia del retrobament amb en Josep que segons diu s’ho ha passat bé i promet repetir les presències a les sortides del grup.

Segons el GPS una mica més de 31 kilòmetres amb 923 metres de desnivell positiu.