jueves, 23 de marzo de 2017

Corriols, e-bike i el gps a casa!!!

Dissabte anàvem d’estreno i havíem de fer una sortida que estigués a l’alçada de la nova màquina d’en Pepe C..... però no ens avancem als esdeveniments.

Més o menys puntuals ens trobem a la Plaça Nova en Quim M, Oscar E, Pepe C, Jordi S i Salva B.
Sortim cap a l’Agility i riera amunt, cap a la riera de Can Riudemeia, per enfilar pujada cap a Can Roviró, on trenquem a l’esquerra i anem fent el corriol que ens puja cap a Can Vinyamata.

Tot just passada la casa, entrem al corriol que ens enllaça amb el dels Galzerans, però avui no pujarem el corriol cap a la pista de la Pedrera, si no que el farem de baixada, per anar a enllaçar amb el corriol que ens ha de pujar cap al Pessebre.

Seguim cap al Coll de Parpers, on fem tram d’asfalt per de seguida ficar-nos de cap al corriol de baixada de Can Cigala. Com sempre corriol ràpid i divertit que ens porta a sortir a la carretera de La Roca del Vallès.

Travessem la carretera i anem a enllaçar els corriols que ens porten de pujada cap al que coneixem com a corriol de la Creu. Aquests trams estrets i sinuosos són molt adients per a que en Pepe C es vagi acostumant a les noves mesures de la seva 29”.

Ens toca seguir remuntant i anem fent via passant per la zona del Turó del Gall fins a sortir al Coll de Sant Bartomeu.

Com volem anar cap a la Mútua, travessarem la carretera i passant pel costat de l’ermita, farem trams de pista, encara que a la que podem tornem a agafar algun tram de corriol que ens evitarà tanta pista i ens porta a sortir al GR92 a la zona de la Plana de Can Tarascó d’Òrrius.

Continuem fent pista cap a Coll de Porcs i seguim cap al Coll de Gironella, on ens trobem a en Joan S i l’Enric T que també estan gaudint d’un matí de btt.

Uns metres més endavant, tornem a entrar en corriols ràpids de baixada on el ritme d’en Joan S i l’Enric T no té res a veure amb el nostre i de seguida els perdem de vista.

Nosaltres anem baixant per corriols cap a la zona de la Plana dels Matxos, on en els últims trams s’hi estan portant a terme treballs de desbrossament i els corriols han deixat pas a petites pistes forestals. De totes maneres, continuem i de seguida tornem a endinsar-nos en terreny corriolaire, però ara ja de pujada cap a la zona del Dalipà, on en un nou tram de corriol que ens va ensenyar en Joan V la setmana passada hem perdut a l’Oscar E que ha seguit la ruta que  fem normalment.

Desprès d’una trucada de telèfon sabem que ja baixa cap a Argentona i la resta fem baixada pel tram d’asfalt en molt mal estat del Camí del Rocar d’en Serra, on guiats per en Jordi S anem a fer el corriol obert per en Jordi P i que enllacem amb els de la zona de sota dels dipòsits que ens acaben baixant cap a Argentona.

En definitiva ens ha sortit un matí força rodó, amb una ruta amb una mica de tot i on hem pogut comprovar que les e-bike, sens dubte, són el futur més proper.

Dissabte al vespre compromisos familiars, diumenge dia del Pare, en Joan B que és fora..... potser diumenge no hi haurà gaire quorum a la sortida?

Al vespre intent de convocatòria de whatsapp, amb resposta afirmativa d'en Salva M i en Manel L, doncs apali ja tenim excusa per llevar-nos d'hora i enfilar camí cap a la Plaça Nova. Al final ens trobem un bon grup, en Joan V, Francesc M, Joan S, Jordi S, Salva M, Manel L i Salva B.

Avui tornarem a gaudir d’un matí de btt guiats per en Joan V, i per començar sortim com casi sempre en direcció a l’Agility, travessem la riera i agafem tram de pista per començar enfilant pujada pel Torrent de Can Comalada. Amb els anys que fa que sortim per la zona i és el primer cop que hi he passat.

Anem pujant, tot passant pel tram de pujada que anomenem “la Putada”. Travessem la pista i seguim fent corriols cap a la zona dels Romanins, on en Joan ens torna a guiar pel corriol obert recentment. Ens va guiant magistralment fins a sortir al Torrent de Coll de Bocs.

Remuntem un tram del torrent per anar a buscar de nou pujada per corriols fins a sortir a la Yeguada Farriols, on continuem per la pista en direcció a l’Oasis, però avui no hi arribarem, doncs la ruta continua entrant al Torrent de Manyans per fer el corriol de l’Amazones de pujada.

A la sortida de l’Amazones pugem pel tallafoc i seguim enllaçant puja-baixa de corriols fins a sortir a Can Nogueres, on ens aturem per menjar alguna cosa i fer les fotos de la sortida.

A en Jordi S ja se li fa tard i ens ha de deixar. La resta fem combinacions de trams de pista i corriols darrere d’en Joan V fins a tancar un dels seus bucles que ens tornen a portar a la zona de Can Nogueres.

Baixem per de seguida trencar a la dreta per tornar enllaçant corriols amunt i avall en direcció cap al Turó de la Gola, però avui hem fet el corriol fins dalt.

De baixada, tornem a passar per l’entrada del corriol d’en Toni, però de nou hi hem passat de llarg... a veure si al final se’ns tancarà!!!

Com les últimes sortides, baixem cap a la Pedrera de Ca n’Oms i al sortir a la pista ens dirigim cap a la zona urbanitzada de La Creu, on continuem per pujar cap al Turó d’en Jofre.

A l'arribar a dalt la intenció és baixar per corriols cap Dosrius, i als primers trams alguns demostren el seu domini de la tècnica del btt....

.... però de seguida ens enduem la sorpresa que els treballs de desbrossament i obertura de pistes que van començar a l'alçada de l'alternativa de la riera ja han arribat fins al capdamunt, així que no ens queda més remei que baixar per pista ampla.

Es va fent tard, i en Francesc M, Manel L i Salva B hem de tornar cap a casa, així que fem l'alternativa a la riera fins a sortir al Torrent de Manyans i riera cap a Argentona.

En Joan V, Joan S i Salva M volen allargar una mica més la sortida i sembla ser que volen anar cap a la riera del Far i pujar pel corriol del Pi Dret, enllaçant amb el Gos Perdut i acabant per la zona de Can Belluguins.... ara que ves a saber al final com hauran acabat.

Una altra molt bona sortida i que més o menys s'adapta a la realitat, però és que sense l'ajuda del gps i els corriols ara pujo, ara baixo, la memòria ja no dóna per més, jajajaja

Ahhhhh i la propera setmana cap a La Cabrona de la Burriac Bike!!!