jueves, 2 de marzo de 2017

Sortida clàssica o estil Vidal?? Hi ha dies per tot!!

Dissabte els assumptes personals, compromisos familiars i algun tema més, fa que a la Plaça Nova ens trobem menys companys del que és costum. Aquesta setmana només ens trobem l’Oscar E, Pepe C i Salva B.

Bé, no és del tot veritat, també hi ha en Francesc M i Quico P, però les seves sortides de dissabte són diferents i no sortirem junts, ja hi haurà temps el diumenge.

Com casi sempre sortim cap a l’Agility i malgrat que la temperatura és baixa, decidim rodar una mica i anem cap a la riera d’Òrrius, seguint cap al Bell Racó.

Travessarem la carretera de Parpers i comencem a enfilar pujada pels corriols de l’Esquei d’en Febrer, on anem tot xino-xano pujant fins a sortir a les Planes de Can Ribot.

Seguim cap a Sant Carles i anem a fer els corriols que ens porten fins a Ca l’Arumí, on travessem la carretera i comencem a pujar cap a la Torrassa del Moro.

La pujada en principi la fem per la pista, però ven aviat trenquem a l’esquerra per enllaçar amb el corriol que puja per la pedrera. En aquest tram hem patit l’avaria mecànica de la sortida, trencament de la cadena de la bici d’en Pepe, però en poca estona l’Oscar ho ha solventat amb una tanca ràpida i hem pogut continuar pujant fins a la Torrassa.

Un cop a dalt, aturada per refer forces i que ens ha servit per parlar amb un grup de bikers que venien de Granollers, tots amb ebikes.... Specialized i Focus a cadascuna més complerta, dobles, 27’5” Plus, alguna tota de carboni fins i tot les rodes, canvi automàtic.... en definitiva una bona estona per descansar, on a algú se li ha caigut la baba i potser l’ha convençut de cara a triar la seva propera bici.

La baixada, ja que estem de sortida clàssica, doncs un Dragon Khan com els que fèiem a les sortides dels primers anys del grup. El terreny magnífic ha permés gaudir d’una baixada ràpida i divertida.

Acabem baixant fins a la riera del Far i seguim cap a Dosrius, on només travessar la carretera per agafar la riera, he pogut comprovar que malgrat anar en una 29” rígida, per fer un “front flip” no fa falta gaire embranzida, només clavar el fre davanter per equivocació i ja està tot fet!!!

De totes maneres, el més important és no fer-ser mal físicament, encara que moralment et sentis una mica enfonsat, jajajaja.

Continuem cap a Argentona per la riera, on ens creuem amb en Robert D que avui sortia a rodar amb la família.

Tanquem la sortida a la Plaça Nova on fem l’esmorzar de rigor i on també ens trobem amb en Pere C, que els compromisos familiars només li han permès sortir a rodar una estoneta, que segur que li anirà bé de cara a la sortida de diumenge.

Diumenge a primera hora sembla que la temperatura és força més baixa que les últimes sortides, de totes maneres, puntuals a les 8:00 ens trobem a la Plaça Nova en Joan B, Joan V, Salva M, Quim C, Pere C, Francesc M, Pere B, Robert D i Salva B.

La baixa temperatura i el fet de la presència d'en Joan V fa que sortim cap a l'Agility i travessem la riera per entrar de seguida al torrent de Can Bellatriu, amb el que aixó comporta.....diumenge de puja-baixa, segur que una ruta divertida enllaçant un corriol rera l'altre, però exigent.

Un cop sortim del torrent trenquem a la dreta per anar fent corriols per sobre de Can Marfà.

Aquests primers trams abans de sortir a la pista han servit per entrar ràpidament en calor. No arribarà a un quilòmetre, però amb algun tram exigent de pujada en el que alguns trobàvem a faltar una e-bike, però ja se sap s’ha de venir “calent” de casa.

Al sortir a la pista ens reagrupem i aquesta estoneta serveix per desempallegar-me  del paravents, que ja es veu a venir que no el necessitarem més en tota la sortida.

De seguida tornem a entrar en corriols, però per a fer-ho hem d’enfilar-nos per un marge seguint a en Joan V. Aquí cadascú ho fa com vol i els més agosarats fan croquetes invertides o pugen pels seus collons, depenent de quantes vegades s’intenti.

Seguim la sortida pujant fins a sortir a la pista  que puja de les pistes d’atletisme de Mataró cap al Parc Forestal.

Uns quants metres més endavant continuem per anar a buscar el corriol d’en Bellatriu de baixada.

Anem en direcció a la zona de Mas Cabanyes on comencem un divertit enllaç de diferents corriols començant per la zona de les Sureres de la Bofarulla, que ens aniran pujant durant una mica més de 4 quilòmetres, fins a la pista que puja a Can Bruguera.

Travessem la pista i anem en direcció a Can Nogueres. En aquests trams combinem corriols que ens permeten anar rodant amb tranquil·litat, trams de pista i l’últim tram de corriol una mica més exigent, però avui n’hem fet de pitjors.

A l’arribar a Can Nogueres ens reagrupem i aprofitem per aturar-nos, menjar alguna cosa i fer de models pels selfies d’en Salva M.... és broma, com trobarem a faltar el dia que se l’hi espatlli la seva Polaroid!!! Jajajaja

Un cop recuperades part de les forces, en Joan V ens guia cap a l’Oasi.... després de tanta pujada la cosa pinta bé, amb lo que iniciem baixada ràpida per divertits corriols que a l’últim tram es converteix de sobte altre cop en tram de força pendent tot just abans d’arribar al tallafoc que ens durà a l’entrada del corriol que coneixem com a l’Amazones.

Sortim al Torrent de Manyans i seguim baixant xino-xano cap a l’Oasi, on en Francesc M i en Pere C ens han de deixar, doncs els compromisos familiars no els hi permeten allargar més la sortida.

La resta continuem cap a l’Oasi i enfilem pujada tot enllaçant corriols per la zona del Turó de Can Gaspar, per de seguida baixar i anar cap a les Planes de la Gola.

Ha anat de poc que no fem cas a en Pere B que semblava que volgués fer el bucle dels corriols del Turó de la Gola, però ho deixarem per un altre dia. Així que agafem baixada, en principi pensant que potser faríem el corriol d’en Toni, però la intenció d’en Joan V era un altre, per lo que només hem pogut comprovar que l’entrada del corriol encara és allà mateix, tot esperant que algun altre dia li fem una visita de cortesia.

Avui fem corriols de baixada cap a la Pedrera de Ca n’Oms.

Al sortir a la pista, pugem un centenar de metres per agafar corriol de la dreta que fa temps que no hi passàvem, tancadet, revirat, tot més o menys planer.... i és que en Joan V a més fer-nos gaudir d’una bona ruta, encara ens tenia preparada alguna sorpresa.....algun nou corriol per la zona del Turò de les Rovires, pràcticament verge a no ser per haver estat trepitjat per un dels molts senglars que volten aquestes rodalies.

És zona de corriols sense gaire pendent, cosa que a aquestes alçades de la sortida és d’agrair, Anem enllaçant corriols un rera l’altre, fins a tenir que remuntar l’últim tram per anar a sortir al corriol dels Romanins a la zona de Can Martí de la Pujada.

Ara sí que ja no queda res més a pujar....baixada tot anant a buscar els corriols de la zona de Can Comalada que passant pel Rovell de l’Ou ens duen de nou a la riera d’Argentona.

Rodem per la riera cap a l’Agility i tanquem la sortida altre cop a la Plaça Nova.

Al final ens ha sortit una molt bona sortida de poc menys de 25 quilòmetres amb 964 metres de desnivell +. Una sortida exigent en alguns trams, però que val la pena tornar a repetir agun dia.