domingo, 17 de septiembre de 2017

Corriols i la Diada no són incompatibles.

Dilluns festiu, 11 de Setembre, la Diada i aquest 2017 amb força més coses a commemorar i reivindicar....però això serà a la tarda.

Al matí, com en Rajoy i companyia encara no han gosat a prohibir-ho, nova trobada a les 8:00 a la Plaça Nova.

Avui ens hi trobem en Joan B, Salva M, Quim M, Francesc M, Kiko P, Javier, Jordi S i Salva B.

Sense una ruta clara en ment, sortim com casi sempre cap a l’Agility on rodarem riera amunt tot fent petar la xerrada, sobretot parlant sobre bicis dobles i és que sembla ser que n’hi ha més d’un que ja hi té posat l’ull en alguna.

De totes maneres ja va bé, sempre és d’agrair poder escalfar rodant i no enfilar pujades a les primeres de canvi.

Anem cap al Bell-Racó, passant per sota del viaducte de la C60 i pugem per travessar la carretera de Parpers on entrem en zona de corriols a la zona de l’Esquei d’en Febrer per anar-nos enfilant cap a les Malloles de Can Pins fins a sortir a la part alta del Xaragall de Can Pins.

Continuem pujant cap al Turó de Can Ribot on evitem passar per la casa tot fent el corriol alternatiu que ens puja fins a les Planes.

Continuem cap a Sant Carles on travessem la urbanització i fem ràpida baixada fins a sortir a Ca l’Arumí.

La ruta va agafant cos i va dirigida a pujar cap a la Torrassa del Moro. Doncs apa, travessem la carretera i ens enfilem cap a la pista del Camí del Coll, per avui entrar al corriol que trobem tot just passada la Pedrera dels Dous.

Anirem enllaçant els corriols de pujada fins a sortir a la Torrassa que ens han anat perfectes per a no deixar que els músculs de les cames s’entumeixin i és que malgrat no ser uns corriols massa tècnics, si que tenen alguns trams curts però exigents.

A dalt la Torrassa aprofitem per aturar-nos una estona per menjar alguna cosa i fer alguna foto de la sortida, abans de decidir que seguirem en busca del Corriol del Cabirol Mort.... si som capaços de trobar-lo.

Comencem a baixar i de seguida veiem una entrada de corriol que no hem fet mai i decidim entrar-hi a veure on ens porta. Tot plegat pocs metres més avall ens deixa a la pista on hem de començar a fer els corriols de baixada pel Bosc de Can Bruniquer.

Alguns trams estan força axaragallats i s’han de fer amb compte, fins i tot posant peu a terra en algun punt, de totes maneres en conjunt és una baixada força divertida que ens porta a prop del Mogent a la zona de Llinars i suposo que hem passat pel corriol del Cabirol Mort, ja que encara no tinc clar quin tram és de tots els que hem fet. Haurem de dir a en Joan V que torni a fer una sortida amb el grup i ens il·lumini amb aquest dubte.

Però continuant amb la sortida, un cop  baix la cosa pinta que el més lògic és acabar de baixar els pocs metres que ens queden per arribar al Mogent, doncs no, a les nostres sortides i davant del dubte sempre és tria la opció de pujada... doncs apa, cap amunt.

De nou ens enfilem cap a la zona del Bosc de Can Bruniquer, tancant de seguida un bucle on no ens queda més remei que tornar a passar pels corriols que hem fet fa poca estona de baixada, i si abans hem trobat algun tram axaragallat difícil de fer baixant, de pujada és impossible, amb el que ens veiem abocats a empènyer la bici fins a assolir trams ciclables.

La pujada ens torna a portar a la pista per sota de la Torrassa i aquest cop anirem a buscar els corriols de baixada que ens han de portar a sortir a la pista del Camí del Coll a l’alçada de l’ermita. En aquests trams ens trobem a alguns grups que sembla ser que estan resseguint el track de la III Torrassa Xtrem de la propera setmana.

Tornarem a rodar per la pista per anar cap a la Breinco, per travessar la carretera i entrar al corriol tot passat Ca l’Arumí que ens porta a travessar la carretera que baixa a Santa Agnès de Malanyanes i entrar als corriols del Bosc de Can Recordà.

Continuem per la zona del Bosc de Can Poc i rodem fins a sortir al Pla de l’Espinal, on hem de decidir com acabarem la sortida i és que en principi la intenció és acabar baixant pel corriol del Koala, cosa que de seguida deixem de banda pel mal estat d’algun tram desprès de les últimes plugues.

La opció triada és encaminar-nos cap al Coll de Parpers on travessem la carretera i anem a buscar el Pessebre i comencem ràpida baixada pels corriols que ens porten a passar per l’entrada del corriol dels Galzerans, però per avui ja en tenim prou de pujades, per lo que ni ens aturem i seguim fins a sortir a Can Roviró.

Ara sí que ja està la sortida pràcticament llesta, només ens queda acabar de baixar fins a sortir a la Riera de Riudemeia i continuar tot xino-xano fins a Argentona, per com és norma últimament, acabar entaulats a la Plaça Nova per recuperar forces i comentar la sortida.

Al final ha estat una bona sortida d’uns 32 quilòmetres amb un estat del terreny perfecte desprès de les plugues de les últimes setmanes.