viernes, 25 de diciembre de 2020

Corriolada pre-Nadalenca.

20 de Desembre 2020:

A dos dies del sorteig de la Loteria de Nadal, en el que aquest any més que mai la gent té dipositades les seves esperances en que toqui alguna cosa, als Bttargentona el que ens toca avui és una nova trobada a la Plaça Nova.

Els més matiners tenim temps per fer un cafetó, alguns fins i tot acompanyat amb ensaïmada...que no falti de res!!!

A l’hora em punt som en Joan B, Francesc M, Salva M, Toni P, Javier F, Jordi S, Pere C, Pepe C, Quim M, Pere B, Marc i Salva B.

Avui sortim de la Plaça Nova en direcció a la Font de Sant Sebastià, sortint d’Argentona per la Grumbre, per fer la primera enfilada del dia entrant per la zona del Pont d’en Bauxes.

La pujada enllaçant corriols tot travessant el Rocar d’en Serra, per al final deixar-nos caure al Cementiri de la Vall de Clarà. Primers 3 quilòmetres que ja ens han fet entrar en calor.

Ens endinsem en el Torrent de Can Manreset, cap a la Font d’en Quico. A partir d’aquí 2,5 quilòmetres de continua pujada, alternant corriols, senders i pista fins a sortir al Pla dels Matxos. Farem corriol alternatiu vorejant el Turó de Matacabres, amb un últim tram final de pista cap al Coll de Gironella.

Un cop a la cadena, ens toca enllaç de corriols per la Brolla de l’Abril, que ens acabaran deixant al Bosc del Laberint de la Mútua.

Aquí, en Francesc M, abans de deixar-nos, encara ens guiarà per un puja-baixa corriolaire que ens deixarà a la pista just als peus de la Mútua.

Nosaltres seguirem cap a les restes de Can Genís, on tornem a entrar en zona de corriols pel Bosc de Can Cardí. Els primers trams més tècnics i treballats...

... per acabar sortint a Can Blanc.

Resseguim uns metres per pista fins a trobar l’entrada del corriol del Roure, i ara sí, avall que fa baixada cap a Ca n’Altafulla. A l’entrada ja hi ha un grup que ens deixa pas lliure, i mentre baixem també ens trobem amb altres bikers que amb més o menys gràcia també ens cedeixen el pas. Com sempre, aquests corriols que travessen la zona de la Vinya del Truc, no ens deixen indiferents, i avui tampoc, més tenint en compte el ràpid ritme de baixada intentant seguir els capdavanters del grup.

Un cop a baix ens dirigim cap a Òrrius, on en Javier F ens deixa, ja se li fa tard i baixarà pel Burro. La resta anem cap a la zona esportiva ja que ens toca remuntar pels corriols de la zona de les Palomeres. Anirem enfilant-nos cap dalt de la pista de Can Tarascó, però abans encara tenim temps de fer una petita aturada per menjar alguna cosa i agafar una mica d’aire.

Reprenem la marxa per seguir de pujada fins a sortir a la pista a tocar del Mas de Céllecs, que tot just travessem per seguir enfilant-nos per corriols pels peus del Turó de Céllecs. En aquests trams tenim el dilema de si continuar cap a la Pedra de les Orenetes, o seguir amb la idea inicial de la sortida d’anar cap a la zona de La Roca. Guanya la segona opció, així que acabarem deixant-nos caure fins a l’ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Travessarem la carretera, amb un tram següent de pujada per la pista de la Pedra Lliscant, en direcció al Bosc de Ca l’Argent. En aquesta zona començarem els trams de corriols per l’Amic Invisible, enllaçant-lo amb el The Rock. Bona combinació de corriols i més avui que el terreny està espectacular desprès de les últimes pluges. L’adherència és perfecta, gaudint d’aquests divertits trams.

Continuarem en direcció a la Pedra Foradada de Can Planes, on ens endinsarem al corriol dels tobogans que ens acabarà baixant fins al Torrent de Can Companys.

Un cop a baix, travessem la carretera a l’alçada de Can Company, per entrar al Torrent de Sant Miquel. Anem de pujada cap al Pla de l’Espinal, però avui no ho farem per la ruta clàssica, a poc de rodar pel torrent trencarem a l’esquerra i ens enfilarem per la pista cap al Turó de la Simona, de camí al Bosc de Can Mates. Recorregut que fa un munt de temps que no fèiem i que és una alternativa diferent a la pujada habitual.

Quan arribem al Pla de l’Espinal ens toca deixar-nos caure cap al Coll de Parpers, on només tenim que travessar la carretera i anar en busca del que queda del que coneixíem com el Pessebre. Aquí farem els ràpids trams de baixada del corriol de la Mercè, fins a sortir a sota de Can Roviró.

Baixada final cap a la riera de Riudemeia, i tornada tranquil·lament per la riera amb la feina feta.

Alguns fins i tot encara hem tingut temps de visitar la “taberna” argentonina de moda!!!

Amb aquests 35,66 quilòmetres i 1.098 metres+, tanquem el penúltim cap de setmana d’aquest 2020.