viernes, 4 de diciembre de 2020

Últimes sortides per tancar Novembre.

Dissabte 21 de Novembre 2020:

Un altre setmana sense poder acompanyar als Bicigaló a la seva sortida de dissabte, el que equival a no poder explicar gairebé res de la ruta, només que pel que sembla s’ha sortit de la zona de confortk, enfilant-se fins al Turó de Cèllecs, fet que sembla no haver aconseguit treure’ls-hi el somriure de la cara. Quina colla!!!

Diumenge 22 de Novembre 2020:

Diumenge sí, alliberats del compromisos laborals toca matinar per acudir a la trobada de la Plaça Nova.

Avui som en Joan B, Francesc M, Javier, Pere C, Pepe C, Quim M, Jordi S, Pere B, Marc i Salva B.

Iniciem la sortida travessant Argentona cap a la Font Picant, amb la primera enfilada del dia pels corriols que travessen les Encantades, amb un primer re-agrupament dalt de les Roques Encantades, que també anomenem La Barca. Es continua deixant-nos caure fins a sortir a la pista que baixa a Torre Ametller, on com sempre que ens movem per aquesta zona, farem el bucle de corriols que s’inicia baixant cap a Santa Elena d’Agell per tornar a remuntar fins a sortir altre cop a la pista.

Ara toca uns metres de pista de pujada, per de seguida altre cop entrar en corriols que ens enfilaran cap al Turó dels Oriols, de camí al Collet de Burriac.

Un centenar més de metres de pujada per pista fins als peus del castell, on farem l’encigalada de la sortida, uns primers trams de corriol de baixada, que de seguida es converteixen en pujada i que ens portaran de pet als Uiuiuis, amb lo que haurem de baixar de les bicis sí o sí, i empentar-les fins dalt, davant la mirada atònita d’algun caminaire que sembla no acabar d’entendre que collons fotem dins d’aquets tram.

Un cop dalt, una petita estona de xerrada, menjar alguna barreta i a posar-s’hi bé per la foto, amb el Castell de Burriac de fons.

Continuarem mentre travessem la Brolla d’en Ballot, per acabar deixant-nos caure fins a sortir a la pista del Camí del Mal Pas, que resseguirem uns metres fins al Coll de Gironella. Sense ni aturar-nos, ràpida baixada i enllaç de corriols per la Brolla de l’Abril, abans de remuntar cap al Bosc del Laberint de la Mútua, lloc que diuen que està destinat a la meditació, i mentre uns descansem tot provant de meditar....

...d’altres fan una mena de meditació més moguda.

Reprenem la marxa, de camí a la Mútua de Cabrils, tot acabant baixant fins a les restes de Can Genís, on tastarem altre cop la divertida variant de corriols del Bocs de Can Cardí, que acabarem enllaçant amb el tram clàssic que ens baixa fins a Can Blanc.

Aquí altre cop uns metres de pista fins a l’entrada del corriol del Roure, i altre cop ràpida baixada travessant la zona de la Vinya del Truc fins baix a tocar de Ca n’Altafulla.

Seguim cap a Òrrius, deixant-nos caure cap a la zona esportiva. Avui deixarem de banda els corriols de pujada de les Palomeres, i farem una variant més antiga, que ens acabarà portant fins dalt de Cal Camat Vell.

Un cop a dalt, a rodar per la pista fins a Can Tarascó, on ens deixa en Jordi S. La resta, ens enfilem per fer els corriols alternatius a la pista que ens acabaran portant fins a l’ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Ens toca travessar la carretera al Collet de Sant Bartomeu, i altre cop enfilada cap a la zona del Bosc de Can PaÍssa, abans de deixar-nos caure fins a la pista de la Pedrera que hem de resseguir uns metres cap a la zona de l’Àrea de Pícnic de Nostra Senyora dels Àngels, per fer altre cop senders fins al Coll de Parpers.

Decidim travessar la carretera, per tornar a remuntar aquest cop fins a sota de Ca l’Espinal, on ja busquem el trams de tornada cap a Argentona, i avui decidim que ho farem anant cap al corriol del Koala. Tenim clar que els primers trams fins a la carretera de Parpers fa temps que estaven en força mal estat pels arbres caiguts i de seguida comprovem que més o menys segueix igual, tot i alguna petita variant que s’ha mirat d’obrir sense gaire encert, el que ens obliga a baixar de la bici uns quants cops.

El tram final del Koala està en força millor estat, i el podem resseguir pràcticament tot dalt de les bicis fins a sortir baix del Xaragall de l’Espinal.

Ja no ens queda res més que rodar tranquil·lament cap a Argentona, on tancarem una molt bona sortida de poc més de 31 quilòmetres, havent superat de nou la barrera dels 1000 metres d desnivell positiu.

Dissabte 28 de Novembre 2020:

La setmana passa volant, i ja tornem a ser dissabte. Les previsions meteorològiques són adverses i tot i matinar, el grup Bicigaló es quedarà sense sortida. No ha parat de ploure a les últimes hores i no ve de gust sortir de casa ja plovent, així que alguns fins i tot aprofitaran per girar-s’hi al llit.

Bé, menys un, justament el que fa fins poc temps teníem per més assenyat, i que avui ens posarà els dents llargs a la majoria.....gran Magret!!!!

Diumenge 29 de Novembre 2020:

La convocatòria d’aquest diumenge és per anar cap al municipi termener de Llavaneres, així que canviem la trobada a la Plaça Nova  per l’entrada de les 5 Sènies.

Amb puntualitat argentonina ens trobem en Joan B, Pere B, Quim M, Francesc M, Jordi S, Kiko P, Javier, Toni P i Salva B.

Arrenquem per les 5 Sènies amb la creença de que entraríem al Torrent del Castell per fer la primera enfilada del dia, però res més allunyat de la realitat, no es vol perdre temps, així que rodem cap a Llavaneres i seguim fins a la Hípica. Aquí veiem la sortida del corriol Glory que serà un dels trams que farem més tard.

Ara ens toca remuntar per la pista fins a la Plana d’en Cot, on  trepitjarem els primers trams de corriols quan ja portem 9 quilòmetres a les cames.  Enfilada per les arrels fins dalt dels Rocs de Sant Magí. Uns metres d’asfalt de la urbanització de la Roca de la Nao fins a l’esplanada dalt del Turó de l’Oriola, on ens esperen els trams objectiu de la sortida d’avui.

A partir d’aquí divertit enllaç de corriols, entre ells el que anomenen Maria Duffin, fins a caure als voltants de Torrentbó, on fem un petit bucle sense pena ni gloria, per retornar a l’entrada del Sant Grial, que ara sí que gaudirem del seu traçat fins baix a tocar de la riera de Caldes.

Una petita aturada, i de seguida altre cop a reprendre camí de pujada per pista cap a Can Milan del Bosc, més conegut fins fa cop com el Castell de l’Oliver....

...el tram final ens porta a sortir a la carretera de Sant Vicenç, on ens reagrupem i aprofitem per fer un mos abans de reprendre la marxa.

A partir d’aquí, anem enllaçant corriols, senders i algun tram de pista que ens han d’acabar pujant altre cop fins dalt del Turó de l’Oriola

Tornem a ser en zona de divertida corriolada. Ara ens espera pràcticament 1,5 quilòmetres de divertits corriols, amb el tram final del Glory que ens deixarà a la Hípica de Llavaneres. Això sí, es converteix en un campi qui pugui, on els més agosarats baixen a full gas fent que fins i tot bikers equipats de “descenders” es vegin abocats a aturar-se per no destorbar-los , mentre la resta ho fem a un ritme més pausat, i més tenint en compte un parell de caigudes que per sort no han tingut conseqüències.

Un cop a baix, ens tocarà de nou remuntar, i ho fem entrat per Santa Mónica, agafant el Tintorer curt fins a sortir dalt del Coll de Pallarés. Corriols i tram de pista abans d’enfilar-nos al Turó de Llorita, on agafem el corriol del Cabró que ens baixarà cap al Coll de Can Xerrac.

Un tram més de corriols, abans de que ens deixi en Joan B, que es deixarà caure a Mataró baixant cap a Can Flequer. La resta seguim fins a enllaçar amb el corriol de l’Arqueòleg Extrem, que farem els seus metres finals de pujada.

Un cop a dalt, continuem per la pista cap a Can Bruguera, on com les últimes setmanes hi ha una munió de cotxes aparcats per tot arreu. Ens enfilem cap dalt de la urbanització de la Cornisa, fins a l’alçada de l’entrada del Covid-19, on fem el corriol alternatiu que evita la pista i que ens deixa al creuament de camins de la Plana del Pou de la Plata.

Continuem per corriol cap al Parc Forestal, que travessarem per anar a buscar l’entrada del corriol d’en Bellatriu.

Ara sí que la sortida toca a la seva fi, però gaudirem ben agrupats d’aquests 2 últims quilòmetres de corriols que ens baixaran fins a la riera d’Agentona.

Tanquem els gps a la Plaça Nova, on farem el relleu a en Pere C, Pepe C, Oscar E, i Josep que ens deixen les cadires calentes per a assaborir el piscolabis post-sortida, i és que els Bicigaló tampoc aturen les seves sortides.

Al final ens ha quedat una sortida de poc més de 33 quilòmetres amb uns 1200 metres +. Llàstima que la zona ens quedi un pel llunyana doncs hi ha corriols força divertits i segur que mols d’altres que desconeixem.