martes, 25 de abril de 2023

Cap de setmana passejant flaques i magres.

Dissabte 15 d’Abril 2023:

Fa temps que parlàvem de fer una sortida a passejar les flaques pel Montseny, i per fi ha arribat el dia. Mitjans d’Abril, però amb una temperatura força agradable per l’època que estem, i les previsions meteorològiques sembla ser que ens seran favorables.

Una part del Bicigaló agafarem els cotxes, per ser a les 9 al poble del Montseny. Som en Quim M, Pere C, Pepe C, Tino i Tomàs LL, Xavi B, i Salva B.

Mentre baixem les bicis dels cotxes i ens preparem per començar a pedalar, la resta dels Bicigaló ja fa una estona que estan resseguint corriols pels voltants d’Argentona. Avui, la convocatòria d’en Magret ha tornat ha tenir força èxit, i pel que sembla no hi ha faltat pràcticament ningú.

La colla del Montseny, començarem amb uns 3 primers quilòmetres més planers per anar escalfant les cames. Als propers 9 quilòmetres, el desnivell anirà augmentant progressivament, fins a ser dalt de Collformic, on farem una breu aturada, aprofitant per fer la foto clàssica al costat del cartell.

Ens hi tornem a posar, però ara ens toca baixada. Com canvia la cosa, les bicis corren que se les pelen, i tot i el respecte sobretot als trams de corbes, xalarem de valent de camí a Seva, passant abans pel Brull.

Continuem en direcció a Viladrau, on hi serem en poc més de 13 quilòmetres, això sí, amb trams força més rodadors, sense trams amb gran desnivell.  Portem ja 35 quilòmetres, i és hora d’esmorzar, o al menys de prendre un cafetó a la Plaça Major, donant un respir a les cames.

Tornarem a pujar a les bicis, per continuar rodant enfilant-nos cap al Coll de Gomara, on hi ha el trencall que hem d’agafar per anar en direcció a Santa Fe. Tot pujada fins dalt del Coll de Bordoriol, on aprofitarem per reagrupar-nos mentre la fem petar una estona amb un agent rural que sembla estar força avorrit.

Hi tornem, amb uns poc metres de baixada, però de seguida el pendent torna a ser cap amunt. Passarem per Sant Marçal, i Coll Sesferreres, abans de deixar-nos caure fins a Santa Fe del Montseny.

Tot just sortint de Santa Fe, trenquem a la dreta, per tornar a enfilar-nos, ara per la carretera de Fontmartina...

...fins dalt del Coll de Santa Helena.

Ja hem enllestit el desnivell positiu de la sortida. Ara ja pràcticament tot és baixada, fins a ser altre cop al poble del Montseny.

En Xavi B s’ha encarregat de reservar taula, així que un cop les bicis dalt dels cotxes, i havent-nos adecentat una mica en les nostres vestimentes, gaudirem d’un bon tiberi a la Fonda Montseny, abans de tornar cap a casa.

La sortida d’avui no té res a veure amb les sortides habituals del grup, però rodar amb les flaques en un entorn espectacular com el Montseny, la veritat que ha valgut molt la pena.

69 quilòmetres amb 1690 metres+, a la primera sortida Bicigalera de carretera, que esperem que es repeteixi aviat, tot i que de moment, a les properes, tornarem al btt.

Diumenge 16 d’Abril 2023:

Això és un no parar, gairebé sense temps a descansar, ja hi tornem a ser. Ara, si és diumenge, toca sortida dels Bttargentona, així que matinarem de nou, per ser a les 8 a la Plaça Nova.

Avui, obeint a una nova convocatòria de whatsapp, ens trobem en Joan B, Francesc M, Javi F, Jordi S, Pere B, Marc X, i Salva B.

Primers cops de pedal deixant la Plaça Nova, i ningú diu d’anar a Burriac... menys mal, perquè les cames van força pesades després de la sortida d’ahir.

Res, rodem cap a l’Agility, travessem la riera i entrem de cop al Torrent de Can Bellatriu, fins passada la Hípica de Can Salvat, on entrem en corriols cap al Torrent de la Reimina, passant per sobre de Can Cabanyes, abans de sortir a la pista del Camí de les Aigües.

Uns metres de pista, i ja tornem a ser dins de corriols, ara de baixada cap a Can Castells, per tornar a enfilar-nos, sortint altre cop al Camí de les Aigües, on tenim a tocar altre cop corriols, ara enfilant-nos per les arrels de Can Bagot.

Pujada per la zona de l’Esbarzer Gran, on aprofitarem per fer un bucle, anant cap a la zona de Can Martí de la Pujada, passant pel corriol dels Romanins. Per un moment, la sortida ens recorda a les encigalades d’anys enrere seguint a en Joan Vidal.

Seguirem enllaçant corriols de pujada, cap dalt de la caseta dels caçadors a tocar de can Ferriols.

Aquí farem senders travessant la Brolla de Can Martí, en direcció a les Surera de Can Famada, per enfilar-nos fins a trobar el corriol de la Nevera, que avui farem de pujada per acabar sortint dalt del creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata.

Aquí tenim el corriol de l’Incinerat, i sense dubtar ja hi som dins. Corriol amunt, fins a sortir als peus del Turó d’en Tarau, on en Jordi S ens deixarà. La resta ens enfilarem dalt del turó, per seguir fent petit tram de corriol de baixada, abans d’anar a buscar l’entrada del corriol del Mossèn.

El terreny està extremadament sec, tot i això el resseguirem fins baix del torrent, amb la següent remuntada cap a Can Nogueres, on un cop a dalt de la pista, pujarem encara uns metres més fins dalt del Turonet de Can Barraquer.

Les ganes de corriolejar no minven, i ara ens toca una estona de baixada, passant pel Mikaku. Normalment a la sortida, enllacem cap a Can Bruguera, però avui no ens volem allunyar més, així que remuntarem per la pista, per enfilar-nos altre cop fins dalt del Turó de Can Barraquer. Volem fer el tram dels tobogans, tot i que avui, amb el terreny tant sec, potser no és la millor opció. De fet, no ho sabrem, doncs a les primeres de canvi, errarem en un trencall i acabarem sense passar-hi. Tot just, enllaçarem amb la sortida de l’últim tobogan, on aprofitarem per mirar de fer un petit, però exigent tram de pujada, amb més o menys encert.

Entre unes coses i altres, acabarem sortint dalt de la pista de la Cita. Ara sí, ja busquem la tornada, així que anem cap a sota de les Planes de Can Nogueres, on farem divertits i ràpids corriols de baixada, passant pel Turó de Can Gaspar, de camí cap a l’Oasi.

D’aquí, en res tornarem a ser a la caseta dels caçadors de Can Ferriols, i altre cop a corriolejar. Baixada cap a la zona del Turó de les Rovires, i l’Esbarzer Gran, tot i que avui farem una variant que fa temps que tenim oblidada, i que ens portarà cap a Coll de Bocs, on acabarem sortint al Nutrisport.

Uns metres més avall, entrem al torrent que ens deixa a la riera, i ja cap a la Plaça Nova, on posem punt i final al cap de setmana de bicicleta, amb el piscolabis al xino.

Apa, 24,78 quilòmetres amb 912 metres+, i a jeure tota la tarda!!!