domingo, 9 de abril de 2023

Sortides pre-Setmana Santa.

Dissabte 01 d’Abril de 2022:

Hem tancat un altra mes, i tot i que encara falten uns dies per a Setmana Santa, la nit de divendres, en Magret farà una crida per a una nova trobada dels apòstols Bicigalerus: “qui s’apunta demà? Jo demà tinc que estrenar mitjons!!!!”. Ja ho sé, potser ha estat una crida massa laica, però el fet és que ha estat força efectiva. Puntuals a la Plaça Nova a les 8, ens trobarem en Jordi T, Quim M, Pere C, Pepe C, Jordi F, Tino LL, Manel V, Quico S, Oscar E, Josep, Robert D, i Salva B. Al final, el messies i 11 dels apòstols, n’ha faltat un, el Judes del grup, però si la canalla té basquet, el primer és el primer.

Si Jesús va triar els seus 12 apòstols per a ser “pescadors d’homes” i propagar el seu missatge, en Magret ens ha cridat per ser els seus apòstols, i guiar-lo en una bona corriolada. Doncs apa, que no sigui dit, però abans que tot, una foto.

Marxem de la Plaça Nova cap a l’Agility, per entrar a la riera. Rodem en direcció a la riera de Riudemeia, per fer els primers metres de pujada, enfilant-nos cap a Can Roviró. A partir d’aquí, l’enllaçada clàssica de corriols que passant per Can Vinyamata, ens portarà fins dalt de la pista de la Pedrera de la Pedra Blava.

Un centenar de metres per la pista, i altre cop a enfilar-nos per corriols, ara tot travessant el Bosc de Can Païssa, en busca del primer tram de corriol de baixada de la sortida, el corriol de La Lola. En Quim al capdavant, i la resta seguint-li l’estela. Algun petit reagrupament, abans d’enfilar-nos cap a l’entrada de l’Àmic Invisible.

Els propers trams ja els hem fet un munt de cops, així que aprofitarem per enllaçar-los sense aturades. Tot i que el terreny continua estant extremadament sec, la baixada serà força ràpida i divertida, enllaçant amb el The Rock. Feia temps que per unes coses o altres no ho fèiem tot seguit, i avui hem pogut xalar com la canalla amb aquests espectaculars trams del Bosc de Ca l’Argent.

A la sortida, aturada tot esperant que arribi tothom, per continuar deixant-nos caure cap a la zona del Bosc de Can Planes. Just per sobre de la Pedra Foradada farem  uns primer metres del corriol Amagat, fins a trobar l’entrada del Calipso. La part final del grup no ens ha vist entrar-hi, i baixaran unes metres  per la pista. La resta gaudirem del corriol, amb uns primers metres més tècnics, però que aconseguirem fer sense cap entrebanc.

Ens tornem a reagrupar tots abans d’entrar al corriol de la Creu, que ara farem de baixada, enllaçant-lo amb els corriols que ens baixen cap a la Vinya d’en Tomàs. En aquests trams ens creuarem amb en Francesc Lozano, que després de fer-la petar una estona, serà l’encarregat de fer la segona foto de grup de la sortida.

Tot plegat, portem uns 5 quilòmetres pràcticament tot de baixada, i ara no ens queda més remei que remuntar. De moment, corriolejarem fins a sortit a Can Companys, on hem de travessar la carretera de Parpers, abans d’entrar al Torrent de Sant Miquel. Dubtes de quina opció triar de pujada, però al final farem cas a en Piu que ens diu de no enfilar-nos per l’Star Wars, “massa pistero” diu, doncs res, si vols corriols, cap problema!!!

Els propers trams de pujada seran corriols que de ben segur ens ajudaran a fer gana per a l’esmorzar a l’arribar a la plaça. De moment, els trams inicials són poc exigents, però a mesura que anem avançant, el pendent i les pulsacions també van en augment. Amunt, amunt, amb un petit tram al final on sabem que haurem de baixar de les bicis. Tot plegat seran uns pocs metres, i altre cop a pedalar i donar-ho tot per a acabar sortint al Coll de Parpers, tot just a tocar de l’antic “Jabalí de Oro”.

La gana i el cansament ja es comencen a notar, però alguns portem des de fa estona la idea  de fer la última baixada pel Koala. Tot i això, en Robert, L’Oscar i en Josep, decideixen que ja en tenen  prou, i s’acomiaden per deixar-se caure per la Via Romana. La resta, tot i alguna minsa remugada d’algú, tenim per davant els últims metres de pujada cap a sota del Pla de l’Espinal.

Un cop a dalt, sender més planer, fins a trobar l’entrada del corriol de baixada. Cap dins, i a deixar córrer les bicis, en principi fins a sortir a la carretera que puja cap al Coll de Parpers, per als  propers trams gaudir dels divertits trams del Koala.

A la sortida, últim reagrupament, mentre alguns comentem les sensacions d’aquest trams, i d’altres miren el rellotge tot pensant que potser ja és massa tard per a esmorzar.

Res, res, que ja ho tenim. A rodar cap a la riera, i tornada a la Plaça Nova, on el Cèsar Diaz, ens prepararà uns entrepans, i algunes begudes que de seguida ens refaran de l’esforç de la sortida.

25,62 quilòmetres, amb 720 metres+, i ja tenim mig cap de setmana a la butxaca.

Diumenge 02 d’Abril de 2022:

Dissabte al vespre, els Bttargentona a l’espera d’una nova convocatòria, quan arriba un missatge d’en Joan B: “Demà jo no sortiré per fer descans🤦🏼️”. Ostres, ens quedem sense líder, i ara que fem?, a més, minses respostes confirmant venir. De moment, matinarem i ens acostarem a la Plaça Nova a veure que passa.

Més o menys puntuals, ens trobem en Francesc M, Kiko P, Javi F, Jordi P, i Salva B.  La temperatura no és excessivament baixa, tot i que alguns sembla ser que potser troben a faltar un forro polar. Doncs mirarem de buscar zones el més assolellades possibles, i potser la banda de Can Bruguera no serà mala opció. Doncs apa, si ningú s’hi oposa, som-hi!!!

Marxem de la plaça cap a l’Agility, travessem la riera i ja som dins del Torrent de Can Bellatriu. Primers metres pel torrent, fins tot just passada la Hípica de Can Salvat, on trenquem a l’esquerra per fer les primers trams de corriols de la sortida.

Uns centenars de metres de corriol de pujada, abans de sortir a la pista del Camí de les Aigües, que només travessem, i ja som altre cop pujant per corriols, ara en direcció a la Vinya d’en Rouaix. Uns trams de pista i senders oberts per les màquines a les tasques de desforestació de la zona, ens ajudaran a pujar fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Asfalt amunt cap al Parc Forestal, que hem de travessar mentre ens enfilem cap als peus del Turó d’en Dori. Més corriols de pujada fins al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata, on trobem l’entrada del corriol de l’Incinerat. Apa, més pujada, corriol sinuós que no et dona respir, i al sortir a la pista, encara uns metres més amunt, fins dalt del Turó de Tarau, punt més alt de Mataró.

Ara toca un petit tram de corriol de baixada, fins a sortir a la pista que ens pujarà en direcció als Boscos de Can Gel, on trobem l’entrada del Mikaku. Avall que fa baixada, enllaçant amb els corriols que passant per la Font de n’Oms, ens portaran al torrent de pujada cap al Coll de Can Bruguera, on farem una breu aturada per fer un mos.

Seguim, deixant enrere Can Bruguera, per entrar als corriols que travessen la zona de la Plana dels Brucs, on de fet pocs n’hi queden després del pas de les màquines. Seguim corriolejant, fins a enfilar-nos a l’esplanada de la caseta dels caçadors.

Ara tenim pel davant el que a l’Strava anomenen com el Mistral, que no deixa de ser l’enllaçada dels corriols que coneixem com el Guineueta, i l’Amaito. Ves tu quins topònims, però el realment important és que, tot i la malmesa que han fet els treballs de desforestació també a aquesta zona, podrem gaudir durant poc més de 2 quilòmetres, d’aquests divertits i ràpids trams de baixada que ens deixen al Sot de la Salamandra. Val a dir, que el pas continu de bicis, i potser fins i tot algunes motos comencen a notar-se, i ja no es baixa amb el mateix “flow” que a l’inici, de totes maneres continua sent una bona opció per a les nostres sortides.

Ara ens toca remuntar, i ho fem en direcció a la Bassa d’en Noe, on comencem a enfilar-nos pels trams d’arrels, mentre travessem el Bosc de la Vendrella, fins a sortir dalt de l’esplanada del Repòs de Sant Bernat. Uns metres més endavant tenim Can Flaquer, entrant al torrent just a sota de l’ermita de Sant Martí de Mata. Altre cop, senders i corriols amunt, fins a tornar a sortir a l’esplanada de la caseta dels caçadors.

Ara hem de desfer el camí fet fa una estona, primer pels corriols de la zona del Pla dels Brucs, de camí a Can Bruguera. Ens enfilem cap dalt de la urbanització de la Cornisa, on tornarem a fer el corriol de l’Incinerat, però ara de baixada.

A la sortida, anirem a buscar el corriol de l’Amazones, primers metres de baixada pel tallafocs, cap a la Plana d’en Vilardell, i el corriol ens deixarà a la pista que ens baixa cap a l’Oasi.

Uns metres per la pista, cap a la caseta dels caçadors propera a can Ferriols, on trobarem l’entrada als últims corriols de baixada de la sortida. Que no pari la festa, baixada ràpida i divertida, cap a la zona de l’Esbarzer Gran, amb sortida final a les arrels de Can Bagot. I encara ens en queda una mica més, últims metres deixant-nos caure per la zona del Rovell de l’Ou, per acabar sortint a la pista de Can Comalada. Ara sí que ja ho tenim llest, el canyer ens deixarà a la riera, i en res ja serem altre cop a la Plaça Nova.

24,37 quilòmetres, amb 999 metres+, on encara alguns tindrem temps de fer el piscolabis de rigor.

Desprès de les últimes setmanes d’entrenament per pista i carretera d’en Francesc, Kiko i Javi per a la Volta a Eivissa de la propera setmana, esperem que tot i el fred que encara no s’ha pogut desempallegar algú, la sortida els hi hagi agradat. Si més no, hi hem posat tota les ganes per a que trobessin a faltar el mínim possible l’absència d’en Joan.

Per cert, ni fotos ni res... amb el pedalar, ara amunt, ara avall, ni hi hem pensat.