viernes, 14 de junio de 2024

Corriolades per Òrrius i La Roca.

Dissabte 08 de Juny 2024:

Com aquell qui no vol la cosa ja hem finalitzat una altra setmana laboral, això sí, uns abans que altres.

Dissabte és l'hora dels Bicigaló, i aquesta setmana en Manel V no se n'ha pogut estar de fer la convocatòria. Poques respostes confirmant, de fet per unes coses o altres només l'acompanyarem en Pere C, Tino Ll, Jordi F, i Salva B. Una e-bike, i 4 musculars, doncs apa, posem-nos a la feina.

Marxem cap a l'Agility, per entrar a la riera. De bon principi hem pensat d'anar cap a Òrrius, així que ens toca rodar cap a la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, on tindrem la primera enfilada de la sortida.

Corriols de pujada, travessant la Brolla de Riudemeia, enllaçant algun tram de sender i pista que ens porten just a sobre de la Depuradora d'Òrrius.

Aquí tenim el Songoku, poc més de mig quilòmetre de corriols de pujada, amb algun tram més exigent, però que anem fent sense excesives complicacions, tot i que algunes polsacions estan ja per sobre dels límits recomanables.

La part final més planera, per acabar baixant a Can Guineu, on trobarem la carretera que ens baixarà cap a la zona esportiva.

Poca baixada per a la pujada que tenim ara pel davant, els corriols de la zona de les Palomeres, que anirem resseguint fins a ser sota de Ca La Mort.

Aquí entrarem a l'antic corriol de les Abelles, que els trams inicials s'han convertit en pista després del pas de les màquines en les tasques de desforestació. El tram final segueix intacte, tot i que potser no per massa temps, doncs a alguns dels arbres hi ha marques de pintura, que ja hem vist en altres corriols abans de passar a millor vida.

Acabarem sortint a la pista que ja no deixarem fins a ser al creuament de pistes de Cal Camat Vell. Uns metres més endavant serem a Coll de Porc, on tornarem a entrar en corriols.

Ara a baixar travessant el Bosc de Can Cardí. Ràpida i divertida baixada que ens portarà a  Can Blanc.

Uns centenars de metres de pista ens separen de l'entrada del corriol del Roure. Un cop hi arribem, cap dins!!! Només en farem un curt tram de baixada, a la que puguem en sortirem per remuntar per corriol cap al Coll de Gironella.

Abans d'arribar a la cadena tenim l'entrada del corriol d'en Cata, objectiu que portem al cap ja fa una estona. Doncs som-hi, a xalar mentre deixem córrer les bicis, avui potser una mica menys de l'esperat, però és el que té voler treure a passejar la rígida. Una estona de campi qui pugui, que ja ens reagruparem un cop al torrent.

Altre cop tots junts, a rodar cap a Can Raimí, on seguirem per sender i corriols travessant el Bosc d'en Cabot, fins a sortir al Torrent de Can Manreset.

Encara ens queda l'enfilada final fins dalt dels dipòsits, amb l'últim corriol que ens baixarà al Torrent del Collell.

Entrem a Argentona per Can Volard, i en res som a la Plaça Nova. Al Cèsar Díaz ens tenen taula preparada, i en res serem gaudint d'un nou esmorzar Bicigaleru. Ben merescut després de la sortida d'avui, 23 quilòmetres i 711 metres+.

Feina feta, a l'espera del que ens depararà la sortida de demà.

Diumenge 09 de Juny 2024:

Com cada diumenge, 8 del matí, i tornem a ser davant la Fleca Casas. Nova sortida pels Bttargentona, que aquesta setmana serem en Joan B, Francesc M, Javi F, Marc X, Jordi F, i Salva B.

Fa dies que per unes coses o altres no anem cap a La Roca del Vallès. Es comenta que en Pep Famades està en plenes tasques de desforestació, amb lo que alguns corriols ja han desaparegut, i aviat ho esbrinarem.

A la plaça també hi ha en Pere C, Manel V, i Quico S, tot esperant a algú que a última hora els hi ha fet el salt. Doncs apa, que s'uneixin al grup, al menys una estoneta.

Marxem cap a l'Agility, i a rodar per la riera cap a la riera de Riudemeia, on ens separem. Ells segueixen cap a Òrrius, i nosaltres ens enfilem cap a Can Roviró, per anar enfilant-nos pels corriols de Can Vinyamata, fins a sortir a la pista de la Pedrera de la Pedra Blava.

Uns metres de pista més endavant, i ja tornem a corriolejar de pujada, travessant el Bosc de Can Païssa. Farem el bucle de sobre la pedrera, que ens deixa a l'entrada del corriol de La Lola.

Cap dins, amb en Marc al capdavant, i la resta al darrera. Com sempre només en farem un tram, a la que puguem, ens enfilarem per enllaçar amb l'Amic Invisible. De moment, aquests trams estan com sempre, i continuarem amb el The Rock.

Aquí sí que la cosa ha canviat. Els primers metres estan desbrossats, però són ciclables, fins que arribem tot just abans de la llosa, on ja ens serà impossible continuar. Un arbre, i tot de branques han tallat el corriol...

... amb el que no tenim més remei que girar cua.

Els d'Òrrius, sembla ser que també han hagut d'aturar-se. De totes maneres, potser la Sandra i companyia han trobat a faltar avui al mecànic oficial.

Resseguirem trams que fa uns dies eren corriols, i ara podríem dir que s'han convertit en senders amples?

Res, ens enfilarem cap al Turó del Morro del Gall, per fer alguns trams del corriol de la Roca del Drac, tot i que alguns trams per sobre de Can Ronses també estan malmesos, i on no tindrem més remei que baixar de les bicis per passar sobre les branques. Un cop a dalt, una breu aturada per fer un mos, que no podem estar d'immortalitzar.

Altre cop dalt de les bicis, xalarem d'aquests divertits corriols. De moment les màquines no s'hi han posat, i els resseguim, passant al tram finalper dins de les restes de Can Ronses.

A la sortida, sender cap al Bosc de Can Planes, per enfilar-nos fins a l'entrada del Calipso, que farem de baixada, enllaçant-lo amb el corriol de La Creu.

No deixem de corriolejar de baixada fins a sortir a la Vinya d'en Tomàs. Aquí tornarem a fer trams de corriol de pujada, amb baixada final a la carretera de Parpers.

Travessem la carretera a tocar de Can Companys, on trobem una cinta tancant el Torrent de Sant Miquel avisant d'una batuda de senglar, el que ens obligarà a canviar de plans.

Haurem de pujar per pista, per on fa anys que no passem. Apa, pista amunt cap al Turó de la Simona, on trobem als caçadors, cotxes i gossos que sembla que ja han enllestit la feina. Nosaltres, més pista amunt, passant a tocar de Can Matas, amb els següents trams travessant el Bosc de Can Forns, abans de sortir al Pla de l'Espinal. Fet i fet han estat 3 quilòmetres de pujada per pista que esperem trigar altre cop força temps a passar-hi... on hi hagi corriols i senders, que es treguin les pistes!!!

Això sí, després d'aquesta pujada no ens queda res més que divertida baixada. Només travessar el Pla de l'Espinal ens deixem caure fins a trobar l'entrada del Laguna Seca, on altre cop deixarem córrer les bicis fins a sortir a la carretera que puja cap al Coll de Parpers.

Un últim reagrupament abans de fer el corriol del Koala, que tot i estar força sec, mirarem de gaudir-lo al màxim.

A la sortida, ja tenim tot el peix al cova. Només hem de tornar tranquil.lament cap a Argentona...o no. A la riera, sembla ser que hem estat dolents, potser hem arrambat massa algun caminaire? Algú ha tingut un petit ensurt per un xiulet avisant de la nostra presència?...i això que avui no havíem llençat cap pell de mandarina, tot i que no tinc clar si les de plàtan han tornat a casa. 🤣😉🤦

Tot i això, la reprimenda d'algú no ens ha fet perdre la gana, i el xino ha pogut fer el jornal.

Apa, 29 quilòmetres i 815 metres+ a la saca!!!

A veure que ens depara la propera setmana...de moment, alguns aprofitarem els dies llargs per sortir una estona amb la flaca...

... mentre d'altres, ens fan editar la crònica a última hora, però és que hi ha maneres d'afrontar corriols que són dignes de menció. 🤣🤣

Ahhhh, i potser comença a ser necessària una nova comanda d'equipació?