domingo, 20 de noviembre de 2016

Mirant d'esquivar la Prehistòrica 2016!!!

Aquesta època de l’any està ple de curses en btt, corrent i caminades. En concret aquest diumenge és la 18ª edició de la Prehistòrica que organitzen a la Roca del Vallès. Només en Josep hi està inscrit, la resta ja la farem un altre dia seguint el track.

De moment, dissabte no hi ha quòrum i poc a poc tothom va dient que no pot sortir. Només en Jordi S surt una estona i en Salva B també, però per rodar cap al Corredor, pujant per Llavaneres. Per cert, últimament a molts llocs estan fent treballs de desbrossament i condicionament de camins per poder accedir-hi en cas d’incendis forestals, i la pujada de Santa Mónica n’és un d’ells.

Diumenge a la Plaça Nova ens trobem en Joan B, Salva M, Jordi S, Quim M, Jordi P, Jordi T, Francesc M, Quico P, Javier, Ramon S i Salva B.

La primera part de la sortida és anar passant pels trams de la Burriac Xtrem que se celebra el proper diumenge 27, on ens hem de col·locar per anar controlant el pas dels corredors. Aquest cop ens toca per la zona del Galzerans, així que sortim cap a la riera i pugem cap a la riera d’Òrrius, per enfilar-nos cap a Can Roviró.

Seguim pujant, passant pel corriol dels Galzerans, on comencem a trobar les primeres marques de la Prehistòrica. La cursa hi passa de baixada, però a l’hora que és als capdavanters de la cursa encara els hi falta una estona per passar-hi.

Sortim a la pista de la Pedrera, on ens reagrupem. Travessem la pista i seguim amunt fins trobar l’últim punt de control per la setmana vinent.

Ara ja podem anar a la nostra. Ens decidim a seguir per la pista que va cap a La Roca, fins a trobar altre cop marques de la cursa. Millor sortir del recorregut, així que deixem la pista per entrar en zona de corriols, primer de baixada per acabar pujant i sortint altre cop a la pista, amb la casualitat de ser el precís moment en que hi passen els primers classificats de la cursa.

Estan més o menys al quilòmetre 21, venen de pujada de la zona de la creu de la Roca i aprofiten aquest tram de pista per menjar prendre algun gel i recuperar forces. Passen amb una facilitat que sembla que no estiguin al capdavant d’una cursa.

Una estoneta veient-los passar i seguim la sortida fent tota una sèrie de divertits corriols que ens baixen fins a la carretera de La Roca, tot passant pel corriol de la Creu. A la carretera ens tornem a trobar amb la cursa que ve de baixada del Pla de l’Espinal i es prepara per començar a pujar.

Nosaltres volíem pujar per Can Sigala, però ens trobaríem als integrants de la cursa de baixada, així que modifiquem els plans i agafem pujada per pista.

Dos quilòmetres de pista de pujada, passant per sobre del túnel de Parpers, fins a sortir a la pista que ens pujarà cap al Pla de l’Espinal, on ens trobem per tercera vegada a la cursa de la Prehistòrica.

Normal, més de 1800 bikers repartits per tot el recorregut, és molt difícil no trobar-se amb ells.

Ens aturem una estona veient-los passar, però al final decidim col.locar-nos enmig i pujar fins al Pla de l’Espinal. Al arribar-hi, a en Jordi S, Jordi P i Jordi T ja se’ls hi fa tard i decideixen tornar cap a casa.

Mentre ens estàvem acomiadant, passa en Josep i l’Oscar E enmig de la multitud de corredors. A veure que s’expliquen de la cursa i si ens poden ensenyar algun corriol nou.

Decidim continuar cap a Sant Carles, on ens trobem la cursa per 4ª i última vegada. Seguim baixant cap a Ca l’Arumí, doncs tenim la intenció de pujar a la Torrassa.

Avui ho farem pel corriol que s’enfila per la pedrera. Hi ha diferents maneres de fer una Torrassa, però aquesta opció té trams de corriols divertits amb algun tram en que s’ha d’apretar el cul, com diu en Francesc, però són coses intrínseques en el mon del btt.

Arribem a la Torrassa i sense parar anem a fer una bona baixada pel Dragon Khan. Avui s’ha baixat molt ràpid, i crec que tothom ha gaudit de valent, o al menys és el que m’ha semblat sentint els crits des de la llunyania d’alguns dels integrants del grup, i és que les Cannondale baixen com coets i si les porten en Francesc, Quico, Javier i Salva M encara més.

Un cop a baix en reagrupem, travessem la carretera i seguim cap a la riera del Far fins a Dosrius.

De tornada fem l’alternativa a la riera, sortint al Torrent de Manyans.

Continuem pujant cap a Coll de Bocs, per fer el corriol que ens puja cap al Nutrisport. Seguim per la pista que passa per Can Bagot i acabem la sortida fent una baixada clàssica per Can Comalada.

El track es tanca de nou a la Plaça Nova, amb un petit piscolabis i gaudint altre cop de la presència de l’amic Quico Vallbona que avui venia de fer una volta amb la “flaca”.

Al final ens ha sortit una bona sortida, plena de divertits corriols, amb 34,82 quilòmetres i 1023 metres de desnivell +.