viernes, 29 de mayo de 2026

Totum revolutum per la segona Pasqua.

Dissabte 23 de Maig 2026:

Aquesta setmana tenim 3 dies festius amb la segona Pasqua. A la religió catòlica es commemora el descens de l'Esperit Sant sobre els Apòstols. D'això ja fa un munt d'anys, i sort en va tenir doncs si hagués baixat aquest dissabte a Argentona s'hagués trobat ben sol. 

La colla dels Bicigaló han aprofitat aquests dies festius per fer una e-sortida pel Baix Camp i el Priorat, gaudint dels espectaculars paisatges de les muntanyes de Prades.




Per altre banda, el GMA ha muntat una sortida de flaques fins a Montserrat, on hi han participat alguns companys dels Bttargentona.


D'altres, en la solitud del biker, hem aprofitat per treure els "ferros" a passejar tot fent un puja-baixa clàssic al Santuari del Corredor.



Diumenge 24 de Maig 2026:

Dissabte al vespre arribarà una nova convocatòria pels Bttargentona. Tot i les elevades temperatures d'aquests dies hi ha ganes de corriols, i amb aquest desig matinarem per ser puntuals a les 8 davant la Fleca Casas.

Poc a poc anem arribant en Joan B, Francesc M, Javi F, Salva M, Marc X, Salva B, i en Jordi S, avui acompanyat també d'en Pere i en Manel. 

Aviat ens posem d'acord per anar a corriolejar per la Roca del Vallès, així que toca pujar a les bicis fent les primeres pedalades en direcció a l'Agility, per entrar a la riera, on avui comencem rodant a un ritme força suau en direcció al Bell Recó.

Les sortides cap a La Roca no tenen gaire misteri, toca rodar per la riera de Riudemeia, fent la primera enfilada cap a Can Roviró, on entrarem als corriols que ens han de pujar fins a Can Vinyamata, on es fa el primer reagrupament de la sortida. Ja ha arribat l'últim? doncs que no descansi, a tornar-hi!!! Ara sender amunt fins a sortir a la pista de la Pedrera de la Pedra Blava.

Uns pocs metres de pista ens separen de l'entrada del corriol on ens endinsarem per anar-nos enfilant tot tavessant el Bosc de Can Païssa. Anem enllaçant corriol, sender, i un petit tram de pista que ens porta fins just a sobre de la pedrera, on hem de fer el clàssic bucle que ens ha de portar fins l'entrada del corriol de la Lola, on tornem a fer un reagrupament, o potser no. Mentre esperem, trucada d'en Jordi S, el "bono-bici" d'avui torna a ser de curta durada, i se li afegueix que hi ha hagut punxada a la bici d'en Pere, amb lo que decideixen que continuem nosaltres, i ells solventaran l'avaria abans de tornar cap a Argentona.

Doncs res, ja només serem 6 els que mirarem de gaudir dels primers metres de corriol de baixada. Com sempre que fem la Lola, només en farem un tram, doncs aprofitarem per pujar una mica, tot buscant l'entrada de l'Amic Invisible. A partir d'aquí, que corrin les bicis enllaçant aquests divertits trams amb el corriol del The Rock. 

Sempre és tot un encert aquests 2 quilòmetres de corriol pel Bosc de Ca l'Argent, però ara toca pujar una mica. De moment pista amunt cap dalt del Turó del Morro del Gall, fins a trobar el segon tram del corriol de la Roca del Drac, on ja és costum fer un aturada per fer un mos, tot immortalitzant el moment.


Continuem de nou, ara ressegint els propers trams revirats de corriol, mentre anem baixant per passar a tocar de les restes de Can Ronses, abans de sortir al sender per on acabem de passar fa una estona tot just quan hem sortit del The Rock.

Toca deixar de banda el Bosc de Ca l'Argent, així que ara rodem pel sender que passa just per sobre de la Pedra Foradada de Can Planes, per entrar al Calipso, corriol que enllaçarem amb el de la Creu. Els propers trams seran de baixada cap a la Vinya d'en Tomàs, tot i que haurem de fer una breu aturada abans d'arribar-hi per un arbre caigut que ens barra el pas, i que a hores d'ara ja no destorbarà a ningú més.


Portem una bona estona enllaçant divertits corriols, però és hora d'anar tornant. De moment continuarem corriolejant travessant el Bosc de Can Planes, amb uns primers trams de pujada, seguit d'altres més planers, abans d'acabar baixant fins a sortir a la carretera de Parpers, tos just davant de Can Companys.

Travessem la carretera, entrant al Torrent de Sant Miquel, que resseguirem abans d'enfilar-nos per l'Star Wars. Pujada feixuga, i més amb la calor que fa aquests últims dies, que anem fent fins a ser dalt del Pla de l'Espinal, on fem el darrer reagrupament abans de la baixada final.

L'opció triada avui, és el corriol del Koala, que tot i el terreny sec, el trobarem força més net que les darreres vegades que hi hem passat, sobretot el xaragall final on s'hi han tret pràcticament totes les pedres que posaven en perill el carboni de les bicis. Només queda una petita arrel que s'ha de passar amb cura si volem arribar amb el canvi sencer a casa.

Un cop a baix, feina feta. A rodar cap a la riera, ja amb tornada tranquil.la cap a Argentona, on tornarem a gaudir d'un merescut piscolabis.


Amb aquests casi bé 29 quilòmetres amb 787 metres+ tanquem les sortides de btt.



Demà per a alguns també es festiu, però canviarem la bici per la fira, o per a qualsevol altre vici... i per vici, els que tenen alguns a sortir les tardes de divendres!!! Però d'això millor no parlar-ne que després tor se sap, fins i tot, que alguns no només empenten les bicis a les sortides del diumenge!!! 😅







lunes, 25 de mayo de 2026

Cap de setmana de clàssics i Vallromanes.

Dissabte 16 de Maig 2026:

Avui és dia de sortida Bicigalera, en la que després de moltes setmanes, en Pere C, Pepe C, Quico S, Jordi F, Oscar E, i Salva B, podrem tornar a ciclar acompanyats d'en Tino Ll. 

Puntuals serem a les 8 a la Plaça Nova, on després de fer-la petar una estona, ens posarem a la feina, amb unes primeres pedalades cap a l'Agility.

Entrem a la riera per rodar tranquil.lament en direcció al Bell Recó. Passarem per sota del viaducte de la C60, rodarem pel Xaragall de Can Pins, passant per dins del pont Gran sota la carretera de Parpers, abans d'enfilar-nos pels senders i corriols de les Malloles de Can Pins, mentre anem pujant cap dalt del Turó de Can Ribot.

La pujada ens deixarà dalt de les planes, on farem una aturada aprofitant per fer una ullada als frens de la bici d'en Pepe que no van prou a l' hora. 

Prosseguirem la sortida cap a la urbanització de Sant Carles, per deixar-nos caure cap al restaurant, on uns metres més endavant ja serem en ràpida baixada per sender que ens portarà a Ca l'Arumí.

No ens allunyarem més, així que tocarà fer corriols, o el que n'ha quedat després del pas de les màquines en les tasques de desforestació, tot pujant fins a sortir a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes, que només hem de travessar per seguir rodant per senders cap al Turó dels Castellans, on buscarem baixada per acabar sortint al Pla de l'Espinal.

Seguim per corriols que ens baixin fins al Coll de Parpers. Travessem la carretera, i de nou enllacem sender i corriol fins a ser dalt a la pista tot just davant l'Àrea de Pícnic de Nostra Senyora dels Àngels.

Ara toca fer curts trams de pista i de corriol fins a ser a l'entrada del corriol de Can Vinyamata, opció triada avui de tornada. Doncs apa, tenim pel davant una bona estona deixant córrer les bicis. Tot i els primers metres més pedregosos, gaudirem d'una bona baixada, amb alguna petita remuntada, abans de ser a Can Roviró. Uns metres més de baixada i ja serem a la riera de Riudemeia.

Feina feta!!! Només ens queda tornar cap a Argentona rodant per la riera, tancant la matinal bttetera amb l'esmorzar bicigaleru al Cèsar Diez, després d'aquests poc més de 26 quilòmetres amb 566 metres+.

Avui ni fotos, ni res!!! Està comprovat que si no hi ha en Magret això és un desgavell!!! 🫣😂





Diumenge 17 de Maig 2026:

Dissabte al vespre una nova convocatòria pels Bttargentona de la mà d'en Joan B, que ens farà matinar per ser puntuals davant la Fleca Casas a en Francesc M, Javi F, Salva M, Jordi S, Pere B, i Salva B.

Després de tants anys i tantes sortides costa motivar-nos cap a on anar per tal de no repetir, i en Joan ens proposa anar a fer algun corriol cap a la zona de Vallromanes. Tot i que ens allunyem força i que de ben segur tocarà fer més pista de lo habitual, no hi posarem cap pega.

Marxem cap a la Plaça de Vendre, tot travessant Argentona cap a Can Volard. Farem els primers corriols baixant al Torrent del Collell, per enfilar-nos pel dret cap dalt dels dipòsits del Mal Pas. Sender amunt cap al Dalipà. Pujarem uns centenars de metres per l'asfalt trencat del camí del Rocar d'en Serra, aprofitant per entrar al tram final del corriol del Cactus. 

Sortirem a la pista del Camí del Mal Pas, uns metres més amunt serem al Pla dels Matxos. Més endavant pujarem pel corriol que voreja el Turó de Matacabres, abans de tornar a sortir a la pista, on rodarem cap al Coll de Gironella. 

Pocs metres més endavant deixarem la pista per fer corriol que ens porti a la Mútua, per seguir de baixada cap a Can Genís. Més pista ens puja al Coll de Porc, on aprofitarem corriol per enfilar-nos al Pla de les Garses, abans de baixar a la pistam a tocar de Ca l'Arcís.

Aviat deixarem la pista per corriolejar de baixada fins a sortir al restaurant de Cal Senyor, on farem una curta enfilada per sender, per continuar deixant-nos caure cap al creuament de la Creu de Can Boquet.

Uns primers trams de sender més planers ens porten fins al Torrent de la Molinera,  on tot just passada la mina d'aigua ens tocarà pujar de nou, primer per corriol, fins a sortir a la pista que resseguirem de camí a Sant Mateu, aturant-nos abans a la font on no raja ni una gota d'aigua. Això sí,aprofitarem per fer un mos, i posar-nos-hi bé per la foto.


Continuem la ruta pujant fins ser dalt de les Planes de Sant Mateu, on tenim diferents opcions. En Javi proposa trencar a l'esquerra un cop a Can Gallemí doncs li sembla que és la opció per poder gaudir del corriol anomenat Jumangi. També hi ha el trencall a la dreta que recordem haver-hi passat fa temps i per on vam trobar el corriol del Buda, i al final serà la opció que triarem, tot i que ben aviat veurem que no serà la millor. El corriol de seguida es complica, i uns caminaires ens indiquen que els següents trams estan molt malmemos. Optem per deixar-ho córrer entrant en senders i corriols de baixada que tampoc estan en gaire bon estat i que ens acabaran baixant fins a tocar de Can Gurguí Gros.

Res, tocarà remuntar de nou per trobar una millor opció corriolaire. Uns centenars de metres ens portan al Coll de Can Gurguí, sortint a la pista que puja d'Alella. Ara tenim pel davant 2 quilòmetres de feixuga pujada, passant pel Mirador de la Cornisa, de camí altre cop a les Planes de Sant Mateu, on ara sí farem cas a les indicacions d'en Javi. Passarem a tocar de Can Gallemí, fins a trobar l'entrada del Jumanji. Serà poc més de mig quilòmetre de baixada, on tot i el terreny un pel sec, xalarem de valent fent treballar braços i suspensions, per acabar sortint de nou a tocar de Can Gurguí Gros. Les cares ho diuen tot...



 

Encara tenim temps de remuntar un petit tram de pista en busca de més corriols de baixada, dels que no sabem com els anomenen, però que ens permetran de nou gaudir mentre baixem fins a sortir a la riera de Vallromanes.

Van ja casi bé 19 quilòmetres i és hora d'anar buscant tornada. De moment rodem riera avall fins a Vallromanes, on mirarem de recordar per on hem passat altres cops que ens hem mogut per la zona. Primers metres pujant per asfalt enmig d'urbanitzacions, per al final entrar en un sender de pujada a veure com ens sortirem. Amunt que fa pujada, vorejant el Turó de Mas Miquel, més endavant el Turó de Can Tàvec, Turó d'en Moreu, fins a sortir a Coll de Forns, punt per on hem passat fa una estona. De moment no anem malament.

Ara fem pista amunt que ens porta en direcció de nou a Can Gurguí Gros, tot i que abans d'arribar-hi veiem una entrada de corriol que no té mala pinta, i decidim entrar-hi. De fet ha estat una molt bona opció, pràcticament 1 quilòmetre de corriol tancadet, però ciclable que ens porta de nou cap a la zona de Sant Mateu.

Després de 26 quilòmetres tornem a estar en zona coneguda. De moment, ens deixem caure cap al Torrent de la Molinera, per desfer trams que hem fet a primera hora de camí a la Creu de Can Boquet. Aquí ara ens enfilarem per la pista, passant per La Roca d'en Toni, fins dalt del Turó d'en Banus.

Tot i tenir opcions de fer algun tram de corriol més, ens deixarem de martingales, pista avall fins al creuament de pistes de Cal Camat Vell. Seguim cap a Coll de Porc, i avall passant per sota de la Mútua, de camí al Coll de Gironella. Més avall tampoc farem el corriol alternatiu del Turó de Matacabres, però quan ja sembla que tot serà pista, a en Jordi S li venen ganes de juguesca... aquesta canalla!!!

S'endinsa en corriol de baixada, on tampoc negeram que tot i ser un tram curt, hem gaudit una estoneta. En res sortim a la pista que baixa cap a Can Ferreters, però encara no ha acabat les ganes de juguesca. Provatura d'un nou tram de corriol, on de seguida la cosa es complica, trams preparats per jovenalla endurera que no farem, així que toca girar cua i empentar les bicis per sortir altre cop a la pista.

Uns pocs metres de pista de baixada, per acabar amb un darrer corriol que ens porta a la urbanització de Can Ferreters, on ara sí, donem per acabada la sortida. Només ens queda travessar la vila per acabar entaulats a la Plaça Nova amb un més que merescut piscolabis.


Molt bona i treballada sortida de 36 quilòmetres i 1370 metres+







domingo, 10 de mayo de 2026

Dissabte Sant Carles i Òrrius, diumenge corriolada per Can Bruguera.

Dissabte 09 de Maig 2026:

Per a alguns el cap de setmana bttereo comença dissabte, tot i que n'hi ha, que com de costum s'avancen unes hores.


Part dels Bicigaló tornarem a quedar a la Plaça Nova, avui a 2/4 de 9, i puntuals anirem arribant en Quim M, Jordi F, Xevi B, Oscar E, i Salva B. Sense tenir molt clar cap a on anirem marxem de la plaça, de moment cap a l'Agility per entrar a la riera, on rodarem amb tranquil.litat tot decidint-t'ho.

De moment ens dirigim cap al Bell Recó, passant per sota del viaducte de la C60, i pujada pel sender que ens porta a passar per dins del Pont Gran sota la carretera de Parpers, en busca dels senders i corriols de les Malloles de Can Pins. Ens enfilem a un ritme força tranquil de camí al Turó de Can Ribot, amb alguna aturada per anar-nos reagrupant. De fet en una d'elles ens trobarem amb l'Enric T que està gravelejant per la zona. Una breu estona fent-la petar, i que tiri que sinó l'entretindrem massa.

Continuem de pujada, ara sí fins a  sortir dalt de les Planes de Can Ribot, on tornarem a coincidir amb l'Enric. D'aquí, anirem cap a Sant Carles, on tot just passada la vivenda del deixeble de Gaudí, deixarem caure les bicis pista avall en direcció a la sortida del corriol de la Font del Llorer, tot i que abans d'arribar-hi ja serem pujant de nou per corriols cap al Pla de l'Espinal.

Un cop a sota del Pla de l'Espinal, ens deixarem caure cap al Coll de Parpers, on l'Oscar ens deixarà, tornant-se cap a Argentona aprofitant la Via Romana. Tot plegat portem 12 quilòmetres i la resta ho allargarem una estona més.

De moment travessem la carretera per pujar fins a sortir dalt de la pista a tocar de l'Àrea de Pícnic de Nostra senyora dels Àngels, que resseguirem uns pocs metres, abans de tornar a buscar corriols que ens portin en direcció a la Pedrera de la Pedra Blava, mentre decidim si baixar per can Vinyamata, o anar cap a Òrrius.

Guanyarà la segona opció, així que ens haurem d'enfilar pels corriols que travessen el Bosc de Can Païssa, enllaçant amb senders i pista que ens han de dur fins al Coll de Sant Bartomeu, per travessar la carretera, i tot just passada l'ermita, tornar a fer trams de corriol.

Ara tenim pel davant els corriols del Bosc d'en Pere, per acabar baixant a la pista a tocar del Mas de Céllecs, on tenim l'entrada del corriol de les Palomeres, o del Cusachs com el coneix algú del grup. Digues-li com vulguis, el que ens toca ara és xalar de valent deixant córrer les bicis en aquests trams de baixada, amb en Quim obrint el grup, per després de 1,5 quilòmetres ser ja a baix al Torrent de Ca l'Elies. En res serem a la zona esportiva d'Òrrius.

Marxem de la vila, enfilant-nos per la carretera fins passat el cementiri, on buscarem la baixada del Burro. Avui ens deixem de corriols, n'hi ha que tenen gana i volen ser d'hora al César Diaz. Doncs apa, que corrin de nou les bicis, tot i que sigui per pista!!!

Uns minuts més tard serem a Can Raimí, on rodarem pel sender del Bosc d'en Cabot, per més endavant entrar a la riera de Clarà, de on en sortirem al ser al Centre d'Atenció d'Animals del Maresme.

Només ens queda travessar la carretera entrant al polígon per fer la tornada ja cap a la Plaça Nova, on tornarem a gaudir d'una bona estona d'entaulament amb l'esmorzar bicigaleru.


Tot i algun núvol, el temps ens ha respectat, i hem pogut gaudir d'una bona sortida de 25,37 quilòmetres i 614 metres+.



Diumenge 10 de Maig 2026:

Avui el GMA continua amb les sortides d'entrenament per carretera de cara a la sortida a Montserrat del proper 23 de Maig, el que farà que tinguem alguna baixa significativa a la sortida dels Bttargentona d'avui.

De fet, les respostes a la nova convocatòria d'en Joan B han estat força minses, tot i que tenim clar que a l'hora de la veritat, serem més dels que ens pensem, i amb aquesta idea matinarem per ser de nou a les 8 davant la Fleca Casas.

Avui, a més d'en Francesc M, i en Pere B que ens faran el salt amb la flaca, ens trobarem en Joan B, Javi F, Salva M, Marc X, Jordi T, Jordi S, Pere, Manel J, i Salva B. 

Entre fer-la petar amb els carreteros, i altres, ens hi posarem tard. Fet i fet ja és 1/4 de 9, i alguns hem de ser d'hora a casa, així que marxem de la plaça cap a l'Agility, ja amb la intenció clara d'anar a fer corriols cap a la banda de Can Bruguera que al ser sauló estarà força millor després de la pluja de la tarda d'ahir.

Travessem la riera, i ja som pujant pel Torrent de Can Bellatriu, per tot just passada la Hípica de Can Salvat, començar a fer corriols que de moment ens pugen directe a la pista del Camí de les Aigües. Sembla ser que anem per feina, doncs anem pujant el més directe possible cap a la Vinya d'en Rouaix. El ritme és força alegre, i al ser-hi aprofitarem per fer un re-agrupament mentre "algú" decideix com continuar. L'habitual seria anar en direcció a les Sureres de la Bofarulla, on fariem els corriols que ens pugen al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell, però avui no serà el cas. Potser és vol evitar mullar-nos al fer els trams de corriol més tancats? o potser, tocar el que no sona? Res, la majoria mana!!! Doncs apa, a enfilar-nos per pista fins a sortir a la que puja del cementiri de les Valls de Mataró, i més pista amunt fins dalt de la urbanització de Can Vilardell.

Uns metres més amunt serem al Parc Forestal, que travessarem de pujada, vorejant el Turó d'en Dori, per seguir enllaçant corriols de pujada fins a sortir al creuament de pistes de la Plana del Pou de la Plata. Aquí tenim l'entrada del corriol de l'Incinerat, on ens endinsarem, tot i que avui només uns metres, doncs de seguida en sortirem per anar a buscar un corriol que no hem fet mai. Diem que en sortirem, tot i que de maneres ben diferents, en Marc i en Salva M amb dignitat, mostrant que deixar caure la bici per un trencat pronunciat no és cap problema, i la resta mirant-nos-ho del dret i del revés, decidint posar peu a terra i despenjar les bicis manualment.

No ens ha vist ningú, al menys conegut, així que seguirem com si no hagués passat res. Som davant l'entrada del Superglu, així que aprofitem per entrar-hi a veure que ens hi trobem. Tot plegat serà mig quilòmetre de baixada, amb alguns salts que no farem aprofitant les "chicken lines" obertes, i algun tram axaraigallat, aixó sí divertit, que ens porta en direcció a sobre de la Font dels 3 Raigs, tot i que no hi arribarem, doncs farem senders de pujada per anar cap a la pista que ens deixa a la sortida del Covid19.

Aquí ja hi hem passat altres cops, així que tenim clar que ara haurem de fer alguns trams de pista que ens portaran de pujada cap a la urbanització de La Cornisa, o això és el que hauria d'haver estat, si no fos que en Salva M, i en Jordi S s'han encigalat en el que sembla un corriol de pujada, ficant-s'hi sense rumiar res, i la resta al darrera. Pujada sense cap sentit per la zona coneguda com el Racó del Cul del Mon, i no podien haver trobat un topònim més adient, fins a ser a tocar de la tanca d'una casa, on farem una aturada, immortalitzant el moment.


Seguim tot investigant si trobarem sortida, i de fet sí que la trobarem, tot i que sigui empentant les bicis uns centenars de metres muntanya amunt, ara sí per acabar sortint dalt de la urbanització de La Cornisa, on en Jordi T, tot i ser al quilòmetre 8,5 de la sortida decideix deixar-nos i tornar cap a Argentona.

La resta continuarem deixant-nos caure cap a Can Bruguera, on entrarem als corriols de la Plana dels Brucs, fins a ser davant l'entrada del corriol La Nord. Alguns del grup encara no l'han fet mai, i avui en faran un tast. El primer dia que el vam fer estava força sec, a veure com ens el trobem avui després de la pluja.

Apa, cap dins!!! El terreny està perfecte, les bicis s'agafen força, el que ens permetrà gaudir d'una divertida baixada. Com les altres vegades, trobarem uns quants punts més tècnics que solventarem força bé, més tenint en compte que en un d'ells fins i tot tenim públic. Una bona colla d'endureros que miren incrèduls com hi passem sense fer gaires escarafalls, tot deixant anar un "nosotros con estos aviones mirando, y estos bajando casi con rígidas", cosa que a alguns fins i tots ens ha fet oblidar el fet de baixar de la bici en el baixadó fa una estona. 

A la sortida, una estona comentant les impressions amb els neòfits del corriol, abans de continuar. Hem estat una bona estona baixant, i ara no queda més remei que remuntar, primer per corriols fins a ser a tocar de la tanca de Can Cortijo, per seguir pista amunt en direcció de nou a Can Bruguera, tot i que no hi arribarem. Farem uns trams de corriols de pujada per la zona de la Plana dels Brucs, amb enfilada final fins a ser dalt de la caseta dels caçadors al Turó de Can Tunyí.

Aquí ens deixaran en Jordi S, Pere i Manel, però abans una foto.


La resta busquem una nova baixada, i ara serà la Birra. Baixada sense complicacions, ràpida i ben treballada que passant per la Plana dels Xafa-Rocs ens baixa fins al Torrent de Can Cabot de la Brolla, on remuntem uns pocs metres per la pista, i ja tornem a ser dins de corriol deixant córrer les bicis de baixada per acabar sortint al Torrent dels Pixadors dels Ases.

Toca remuntar de nou, però ja són 3/4 de 11, i alguns el "bono bici" toca a la seva fi, així que ens acomiadarem del grup, per tornar cap a Mataró. Només queden ja en Joan, Javi, Marc i Salva M,  sense ningú més que destorbi el seu ritme en aquest final de sortida. De moment s'enfilen per la pista del Camí Vell fins dalt del Coll de Can Bruguera, per seguir pujant fins dalt de la urbanització de La Cornisa. 

Pel que sembla han tornat pel corriol de l'Incinerat, amb baixada final pel corriol de la Nevera, tancant la sortida a Argentona després de encara no 24 quilòmetres i 1011 metres+.

Altres ens hem quedat amb 804 metres+ en 16,46 quilòmetres i un munt de pulsacions, que tampoc està gens malament. 😅




viernes, 8 de mayo de 2026

Primers corriols de Maig

Divendres 01 de Maig 2026:

Primer de Maig, i tornem a agafar la bici. Avui és festiu, dia del treballador, en el que la majoria de gent aprofitarà per descansar. Nosaltres en canvi, podríem dir que tindrem feina. De moment matinarem per ser presents a una nova convocatòria dels Bttargentona.

A les 8 som davant la Fleca Casas en Joan B, Francesc M, Javi F, Salva M, Jordi S, i Salva B. Abans començar a pedalar, una proposta de fer un Burriac, que ens prendrem com una broma de mal gust. Res, marxem de la plaça cap a l'Agility per entrar a la riera, rodant cap al Bell Recó, per passar sota el viaducte de la C60, en busca del Xaragall de Can Pins.

Tot just acabem de passar per sota del pont de la carretera de Parpers, habitualment haguéssim trencat a la dreta per enfilar-nos per les Malloles de Can Pins, però avui no serà el cas. Triem la opció de l'esquerra, enfilant-nos per dins del xaragall. Amunt que fa pujada, cap dalt del Turó de Can Ribot, abans d'acabar sortint a les planes. 


Uns metres més endavant serem a la urbanització de Sant Carles, on ens deixarem caure per la pista que baixa cap a la sortida del corriol de la Font del Llorer, que com sempre no hi arribarem. Toca enfilar-nos per corriol cap dalt del Pla de l'Espinal, per continuar pujant altre cop cap a Sant Carles, arribant tot just als peus del Turó dels Castellans.

Els propers trams de corriols i senders ens porten a travessar el Bosc de Can Poc, on anirem a resseguir el bucle corriolaire per la zona de La Peça del Rector. Primers metres de ràpida baixada per sender, amb posterior pujada per corriol per sortir a la Plana del Bruguetar.

Altre cop a fer corriols en direcció a la carretera que puja de Santa Agnès de Malanyanes, que només travessem abans de baixar a Ca l'Arumí.

Ja fa estona que tenim clar que farem algun corriol per la Torrassa, i de moment travessem la carretera pujant cap a la Pedrera dels Dous. Avui fem pista amunt fins passat les restes de Can Puigverd, on trencarem a la dreta per entrar en trams oberts per la colla d'en Famades en els treballs de desforestació fets fa uns mesos, que resseguirem fins a ser a tocar de la Roca de la Mustela, on trobarem corriols que ens pujen cap a la Plana de Can Bosquets. 

Una mica més amunt en direcció al Penjat dels Garrofers, on entrarem en corriols que normalment fem de baixada, i que ens han de fer sortir a la Plana de la Bassa del Llop, i aprofitarem per enfilar-nos a la Torrassa on farem una breu aturada. 


Reprenem la marxa, passant per davant l'entrada del Kulebra, que avui no farem. Uns metres més endavant tenim la Bruixeta, i sense pensar-ho ja hi som dins. Si no recordo malament va ser el primer corriol amb cara i ulls on la colla em va portar a principis del 2025 com a rehabilitació post-accident. Avui, el continuem trobant divertit malgrat el terreny força sec, amb un parell de punts més tècnics on ens costa deixar córrer les bicis. Més i menys després d'un quilòmetre baixant serem a tocar del Mogent entre Cardedeu i Llinars. 

Ara ens toca remuntar, i ho fem per la pista del Camí del Coll. Pujada on ens pesen les cames i costa seguir al grup. Sort de la mà amiga d'un e-biker que ens empentarà un tram per tal de no quedar gaire despenjat. Passem a tocar de l'ermita de Sant Esteve del Coll, de camí altre cop a la Pedrera dels Dous.

A Ca l'Arumí aprofitarem per enfilar-nos per sender cap dalt del restaurant de Sant Carles. Una mica més amunt tornarem a ser a les planes de Can Ribot, on anirem a buscar el corriol de l'alternativa de la Font de Javà.

Ràpida i divertida baixada, que a la sortida enllaçarem amb el Xaragall de Can Pins, que ara farem de baixada. 

A la sortida ens deixem caure cap al Bell Recó, i tornada tranquil.la per la riera cap a Argentona, tancant la sortida amb el piscolabis al xino, envoltats avui del mercat setmanal dels divendres. 

36,43 quilòmetres amb 1054 metres+ que donen inici al un nou cap de setmana bttetero.




Dissabte 02 de Maig 2026:

Si és dissabte, toca nova sortida dels Bicigaló. Avui moltes absències, de fet només ens trobem a la Plaça Nova en Pere C, Pepe C, Quico S, i Salva B. 4 bikers, alguns amb un "bono bici" de curta durada, però de ben segur que alguna cosa de profit en treurem.

De moment marxem cap a l'Agility per entrar a la riera. Com ahir rodem cap al Bell Recó, passant per sota del viaducte de la C60, per enfilar-nos cap dalt del Turó de Can Ribot, tot i que avui ho farem travessant les Malloles de Can Pins. 


Un cop dalt, rodem cap a Sant Carles, deixant-nos caure cap al restaurant, abans de deixar córrer les bicis pel sender que ens baixa cap a Ca l'Arumí. 

No ens allunyarem més, així que toca resseguir corriols de pujada que anirem enllaçant amb senders pel Bosc de Can Poc, de camí al Pla de l' Espinal. 

Seguim de baixada fins al Coll de Parpers, on travessem la carretera en busca de corriols de tornada. Portem al cap els corriols de Can Vinyamata, però el temps se'ns tira a sobre, així que decidim fer el de la Mercè, per on fa temps que no passem. Res, cap dins i a veure com el trobem. De moment força tancat per la vegetació en alguns punts, però les bicis encara hi passen, tot i haver d'anar amb cura amb els manillars. 

Acabarem sortint just a sota de Can Roviró, per acabar baixant a la riera de Riudemeia. 

Ja només ens queda tornar per la riera cap a Argentona, on arribem a 1/4 de 11, quadrant l'horari establert. És força d'hora, el que ens permetrà una bona estona d'entaulament al Cèsar Diaz, i més tenint en compte que quan estem a punt de marxar arribarà en Jordi T després d'una caminada per Burriac, i tampoc es cosa de deixar-lo sol, així que toca fer un segon entaulament, mentre les brigades forestals segueixen treballant de valent. 



Res, malgrat només fer 22,82 quilòmetres amb 476 metres+, ha estat una bona sortida per estirar una mica de cames a l'espera del que ens depararà diumenge. 




Diumenge 03 de Maig 2026:

Vam sortir divendres, però els Bttargentona tornem a tenir ganes de corriols, i amb aquest desig tornem a ser a les 8 davant la Fleca Casas, avui amb overbooking de bicis, sobretot de flaques, i és que avui el GMA proposa un entrenament per carretera de cara a la sortida a Montserrat del proper 23 de Maig. 


De moment, en Joan B, Francesc M, Javi F, Salva M, Kiko P, i Salva B, ens ho mirem, mentre anem pujant a les bicis, tot decidint cap a on dirigir la sortida. De seguida ens posarem d'acord en anar fins al Corredor. Doncs apa, marxem de la plaça cap a l'Agility, per començar a rodar per la riera cap a Dosrius. 

Ens estarem a la riera fins al Torrent de Manyans, per uns metres més endavant entrar al canyer del torrent de la Feliua. De moment el ritme és tranquil, a veure el que dura. Resseguirem els corriols de l'alternativa de la riera, tot i que avui no farem els trams clàssics que ens porten a Dosrius. Un cop passada la bassa hem agafat la variant de dalt, per continuar amb la primera encigalada enfilant-nos al Turó de Jofre... ja anàvem massa bé!!!

Un cop dalt ens deixem caure per sender cap al Coll de la Creueta, i ara sí, baixada cap a Dosrius, arribant a tocar del poliesportiu. 

Ara toca pujar per pista cap a la Creueta de Can Martorell, amb la següent baixada cap a Ca l'Arenes, abans de sortir a la carretera que va a Canyamars, on rodarem uns centenars de metres en direcció a Dosrius. 

Estem mirant de recordar trams fets fa anys de la mà d'en Quico Ballbona, tot i que no tenim clar si ho aconseguirem. De moment entrem a una pista on el primer quilòmetre és més o menys planer, tot i que ja costa seguir el ritme del grup. Els propers 2 quilòmetres patirem de valent, primer amb un pendent mitjà del 14%, on ja rodem en solitari més pendent de les pulsacions que de la resta de la colla. Els últims metres, el pendent ja és del 22%, i les cames ja no donen per més, així que posarem peu a terra, abans de continuar, què ja ens esperaran. Ara entenem el perquè del segment "Murs de Can Guinard" al Strava.

La pujada ens porta al turó de Puig Aguilar, ja per sobre de Can Massuet del Far. Seguirem planejant tot enllaçant corriol i sender, passant per sota del campament juvenil del Solell del Corredor, abans d'enfilar-nos a l'àrea de pícnic. 

Uns metres més endavant aprofitarem per acostar-nos al mirador on coincidirem amb en Manel L. Aprofitarem la breu aturada tot fent-la petar mentre fem un mos, i ens hi posem bé per la foto. 


Prosseguim la sortida pujant pels graons cap dalt del Santuari del Corredor, on només ens hi estarem uns minuts.

De seguida ens posarem de nou a la feina. Ara farem pista de baixada, aprofitant per entrar al tram de rocam dels Misteris, que farem de baixada. A la sortida aprofitem alguns petits corriols que ens evitin el màxim de pista, per acabar sortint a la Creu de Rupit. 

I quan ja ens pensàvem que seguiríem per pista, anàvem ben errats. Res, a fer sender i pista amunt cap dalt de la Pedra de la Ferradura, tot buscant el corriol segmentat a Strava com "Trencabraços", mai més ben dit, ja que a més de ser una divertida baixada, obliga a treballar de valent cames, braços, i suspensions.

A la sortida enllacem amb la baixada per l'Aspirina, seguint per la pista del Camí Ral, amb senders i corriols que ens portaran al Coll de Can Xerrac.

Avui hem de ser d'hora a casa, així que en Joan B i Salva B no seguirem cap a Argentona. Ja tenim els 1000 metres+, i buscarem tornada a Mataró. De moment seguim uns metres amb la colla fins a trobar el corriol de l'Arqueòleg. 

Ens acomiadem, i a xalar dels propers trams de baixada que ens portaran a sortir al Sot de la Salamandra. Ens enfilem cap a sota de la Bassa d'en Noè, i a partir d'aquí, baixada per sender i pista cap al polígon de Vallveric.

Després de casi bé 34 quilòmetres i 1065 metres+ ja serem a casa, mentre la resta de la colla s'han enfilat al turó de Can Tunyí, abans de deixar-se caure cap a Can Bruguera, de camí a La Cornisa, amb corriol de l'Incinerat, i baixada final per la Nevera. A hores d'ara, després de casi bé 38 quilòmetres i 1155 metres+ ja deuen ser ben entaulats al xino, i bé que s'ho han guanyat.