lunes, 28 de febrero de 2011

D'AiguaFreda a CollFormic, amb tota la calma del món.

Després de postposar-lo no sé quantes vegades per no sé quantes raons, finalment ahir es van donar les circumstàcies.

A les 09:00 (nou i escaig per alguns, je je...) a AiguaFreda, endavant la casa Consistorial, al solete.

La idea: AiguaFreda, Coll Formic, Pla de la Calma i Gr5 directe entre pedres fins AiguaFreda. I a pesar d'algun dubte: tal qual.

Nota: El JuanK, de Zonebtt em recorda que aquesta ruta ja l'havíem fet als temps dels BttArrastras. I sí, de fet, recordava molts trams... va ser el dia que vaig estrenar la meva Giant. Al final d'aques report, republico la presentació de fotos d'aquella sortida. Gràcies JuanK.

Com sempre, el millor, fer una ullada al track:

En Jordi, el Xevi, l'Andreu, la Maria i jo, RMR.

Veniem preparats per una jornada èpica de patiment i cansament, però no: tot el contrari.

Una pujada sostinguda, supertranquil·la per una pista facilona que puja fen "esses" i et deixa anar veient l'alçada que vas agafant...

El guardià de les màquines

El Jordi reflexionant sobre les opos

La foto "de la casa" d'avui.

Na Maria.

Autoretrat (contra el Xevi) :-P

A AiguaFreda, pel primer tram tot ell a l'ombra, una rasca del copón que ja ens feia patir.... ai ai ai a mida que anem agafant alçada... però no: a l apoquet estona arribem al sol i amb sol tirem fins adalt. Un dia magnífica, molt clar i net. Només a dalt unes rafaguetes glaçadetes entre CollFormic i per tot el Pla de la calma, però res de l'altre món.

I res, arribem a CollFormic sencers, fem un cafetó, descasem una miqueta i, au, a tirar milles.

La Maria al Coll Formic 1145 m

El Pla de la Calma una mica antipàtic pel vent lateral i fred, però quan comencem a baixar desapareix i fem un descens ràpid ràpid per una pista en perfecte estat.

El Jordi, a un revolt entre el Pla de la Calma i el Gr5

L'Andreu, entre el Pla de la calma i el GR5

En Xevi, entre el Pla de la calma i el GR5
Na Maria, entre el Pla de la calma i el GR5

Quan la pista es torna asfalt, agafem el GR5 a la dreta i ja no el deixem fins pràcticament Aiguafreda.  El Gr 5 és un corriol superpedragós, molt tècnic i a petits trams impracticable, però molt molt molt molt divertit de baixar a pinyón (allà on es pot, és clar). Al Maresme no en tenim d'aquesta mena de corriols tan tan tècnics i tan tan pedragosos...

De tant en tant valñ la pena regalar-se und escens d'aquesta mena, oi?

I llestos, amb només una aterrada suau de l'Andreu, arribem a AiguaFreda una mica sorpresos de tan fàcil que ha resultat... i pensant en Pirineus...

Alguna proposta?

Deixo l'IBP del EtrexVista (que sí sembla fiable)

Som-hi !

RMR

AiguaFreda, Coll Formic, Pla de la Calma, GR5 AiguaFreda

Aquestes són les fotos de la mateixa sortida, amb els BttArrastras, del 21 de febrer del 2009.