domingo, 9 de agosto de 2015

La pluja no pot amb els corriols!!!

Dissabte matí sortida per rodar i mirar de agafar forma per seguir el ritme del grup. Com ja és un clàssic per mí, aixó implica pujar fins al Corredor, però ahir amb baixada cap a Can Bruguera i corriol d'en Jordi Cid fins a Mataró. Uns 40 kilòmetres amb 1000 metres de desnivell en unes 3 hores, encara que crec que no és suficient per seguir amb dignitat a les 29".

Dissabte vespre encara ningú havia dit res per whatsapp, així que faig crida per veure si encara queda algú que no estigui de vacances, o que no hagi vist les noticies dient que hi podia haver pluja. De totes maneres, me’n vaig a dormir sense que ningú hagués dit res.

Diumenge 7:00 del matí, el cel ennuvolat i el terra moll d’haver plogut a la nit. Havien respost en Joan B i en Rafael F, dient que sortirien. I a les 7:15 confirmen també en Jordi S i en Raul L.

Un petit esmorzar i cap a l’Agility. A mig camí, comença a espurnejar i em replantejo tornar a casa, però és molt poca cosa i de seguida para. Abans d’arribar a Argentona torna a ploure més fort i sort d’un pi que em dona aixopluc.

Desprès d’una estona i d'aguantar alguna broma d'en Joan B pel whatsapp, segueixo fins a l’Agility, on ja fa una estona que hi són en Joan B, en Jordi S i en Raul L. En Rafael F no fa acte de presència, suposem que és per culpa de la pluja.

Sembla que el cel està destapant-se i decidim sortir a fer una ruta cap a la zona de Sant Carles, ja que avui la majoria hem d’estar aviat a casa.

Tirem riera amunt per anar cap el Xaragall de l’Espinal, passar per sota del pont de la C60, travessar la carretera de Parpers i entrar per la cadena per fer els corriols de pujada de la zona de l’Esquei d’en Febrer que feia temps que no hi passàvem.

Anem pujant cap a Can Ribot, però decidim evitar passar per la pista de la casa, fent l’alternativa de pujada.

Quan arribem a les Planes de Can Ribot, anem cap a Sant Carles, però en plena baixada abans de sortir a l’asfalt, en Joan B ha tingut punxada a la roda de darrera de la seva bici i hem hagut de fer un “pit-stop” per arreglar-la.

Han estat uns minuts de feina i de fer petar la xerrada, on inclús hem tingut la visita d’una “desconeguda” que sembla que s’ha trobat bé dins del grup!!!

Continuem la ruta per anar a sortir a la Breinco i pujar fins a la Torrassa del Moro, seguint en Jordi S, per una ruta que encara no havia fet mai i que comença justament passada la pedrera. De fet, és una pujada diferent i força agradable de fer, que et deixa a mitja pujada clàssica.

Un cop a dalt, ja sentia la flaire a botifarra i m’imaginava alguna cosa de veure fresqueta, però ni hem tret el peu de les cales!!! Avui no pararíem..... anàvem a baixar un tram del Dragon Khan, per seguir fent corriols cap a Can Bordoi.

Són un parell de kilòmetres de corriols de puja-baixes de poca intensitat que van a parar a la masia de Can Bordoi, on aprofitem per fer una foto.

Continuem i sortim a la carretera i enfilem tram de pujada per asfalt de la carretera que puja cap al Corredor, fins arribar a l’entrada del corriol de la Transcorredor 2015. Comencem a baixar el corriol, però tenint al cap que anem cap a la “cloaca” i després tocarà pujar un tram de pista que sempre se’m fa força feixuc i que ens deixa al Restaurant Can Carreres de la Urbanització el Far-Can Massuet.

Baixem petit tram de pista i entrem al corriol de l’esquerra que també es feia a la Transcorredor i que ens tornarà a deixar a la pista de baixada.

A partir d’aquí, en Joan B ens guia a baixar fins a Dosrius pel corriol que travessa el camp de tir amb arc i ens deixa a darrera del Restaurant Can Batlle.

Travessem Dosrius i com ja es feia tard, avui no fem l’alternativa i tornem per la riera en pla “dominguero”!!! Jajajaja

Segons el GPS, malgrat haver-lo posat en marxa una mica tard, uns 27 kilòmetres amb un desnivell d’uns 750 metres, en 2 hores i mitja.

Al final ha sortit una bona ruta, amb variants noves o que feia temps que no havíem fet, amb una temperatura més agradable i un estat dels camins perfectes per la pluja d’ahir. La veritat que ha valgut la pena mullar-se una mica al principi i poder gaudir de la sortida...... encara que els que s’han quedat dormint, segur que també s’ho han passat bé!!!