miércoles, 26 de septiembre de 2018

Dissabte Bicigaló, diumenge campi qui pugui!!

I deixem enrere una nova setmana de feina, retrobant-nos de nou a la Plaça Nova. Després de les vacances tornem a ser un grup nombrós i avui serem en Pepe C, Pere C, Manel V, Tino i Tomàs LL, Jordi T, Robert D, Jordi S i Salva B.
Aprofitarem que sembla ser que la majoria no tenim que estar aviat a casa per anar cap a La Roca del Vallès, a veure si per fi aconseguim que en Jordi T ens pugui donar la seva opinió sobre els nous corriols.
Així que sortim cap a l’Agility i a rodar riera amunt cap a la Riera de Riudemeia per enfilar-nos cap a Can Roviró, on avui farem el corriol que ens puja directe cap a l’entrada dels Galzerans. Variant  més curta i exigent que la que fem normalment cap a can Vinyamata, però que ens ajuda a entrar ràpidament en calor a més de posar les pulsacions al seu lloc, i més si volem seguir el ritme de la Turbo Levo d’en Pepe C, que a mitja pujada ens avança com un coet. La bateria li està jugant males passades i se li bloqueja en la posició de turbo sense poder-hi fer res....bé, no és del tot cert, arriba a dalt el primer i aprofita per canviar la configuració amb el telèfon mòbil i posar un percentatge d’ajuda més baix. I ens queixem de que els telèfons actuals fan de tot menys trucar...nosaltres avui no ho farem, que al menys haurà servit per a que li puguem seguir l’estela.
A l’entrada dels Galzerans ens reagrupem i farem més o menys tranquil·lament la pujada pel sinuós traçat del que també anomenem com l’anti-29, fins a sortir a la pista de la Pedrera on ens reagruparem i farem la foto de la sortida.

Continuem per anar a buscar el corriol que ens puja per travessar el Bosc de Can Païssa, abans de deixar-nos caure cap a la zona del Bosc de Ca l’Argent. De totes maneres i com ja és normal a les sortides del dissabte, en Jordi S ens ha de deixar que la canalla l’espera a casa i ha de treure’s el mallot per convertir-se en un pare de família a l’ús.
La resta gaudirem dels corriols de baixada, abans de remuntar un tram per gaudir del primer tobogan de corriols nous que ens acabaran portant de baixada cap a les restes de Can Ronses. Primer tram desconegut per en Jordi T i que per la cara no sabem ben bé si s’ho ha passat bé o encara necessita alguna cosa més.
Doncs apa, seguim de baixada cap al Bosc de Can Planes, passant per la Pedra Foradada per sortir a la pista on anem a buscar el segon tram de corriols.  Altre cop divertida baixada, amb algun tobogan, algun tram més o menys tècnic...que ens han de portar a sortir a la carretera de La Roca del Vallès. Si amb aquest segon tram no hem aconseguit divertir a en Jordi, “apaga y vámonos”!!!
Aixó mateix, “vámonos” a travessar la carretera i cap a Can Company, on avui deixarem de banda el corriol de pujada de Can Cigala, per rodar pel Torrent de Sant Miquel, abans de fer el recorregut clàssic que ens pujarà cap al Pla de l’Espinal.
A dalt del Pla tenim diferents opcions, però avui triem el deixar-nos caure per anar a buscar l’entrada del corriol de la Font del Llorer, que fa temps que no hi passem. De fet, al primer tram ens trobem un arbre caigut al bell mig del corriol que ens obliga a posar peu a terra per evitar-lo, però a partir d’aquí podem gaudir de ràpida i divertida baixada fins a sortir a la pista on ens reagrupem.
Ja estem tornant i reprenem la marxa per de seguida entrar al Xaragall de l’Espinal que podrem baixar-lo a bon ritme, tot i anar amb cura de no trobar cap esbarzer al mig del corriol que ens pugui deixar algun desagradable record.
El Xaragall ens porta cap al Bell Recó i ja només ens queda rodar per la riera cap a Argentona. Són quarts d’onze i hem clavat l’horari per gaudir d’una estona entaulats al Centru, encara que no tots arribem alhora.... en Manel arriba punxat a l’Agility i hauran de posar una càmera per arribar a l’esmorzar.
Entrepans, beguda i alguna cosa més, que ens ajuda a refer forces mentre comentem aspectes de la sortida.
Primer dia del cap de setmana amb la sensació de la feina ben feta.....a veure diumenge.

Dissabte al vespre no hi ha convocatòria, de fet, en Joan B ens diu que serà baixa i ningú diu res més. Bona excusa per quedar amb en Robert D, doncs fa temps que estem planejant una sortida per la zona de Llavaneres i segur que diumenge serà una bona ocasió per gaudir del recorregut que té preparat.

A primera hora, whatsapp den Jordi S dient que surt una estona i contesta d’en Toni P que s’hi afegeix....ja és tard, la sortida per Llavaneres ja no té volta enrere.

Travessar Mataró, rodar per les Cinc Sènies i pujar cap al Parc de Ca l’Alfaro és poc més de mitja hora a un ritme tranquil, i a un quart de vuit ja hi som.

A Llavaneres iniciem la sortida travessant el poble en direcció al restaurant Mas Nadal, doncs començarem entrant pel Torrent de la Vall, on farem trams alternant corriol, sender i pista de pujada, passant per Costa Gallina, en direcció capa la zona de Can Bruguera. De fet acabarem sortint a la caseta de caçadors tot fent els últims metres de pujada pel corriol de descens que hi tenen fet els companys del FreeMaresme.

Ara ens tocarà deixar-nos caure per corriol cap al Coll de Can Xerrac a la part de dalt de la Urbanització La Cornisa de Llavaneres, on rodarem un tram fins a enllaçar amb el corriol que coneixem com del Cabró, que ens puja cap al Turó de Llorita, per seguir fent un tram de corriols, primer de baixada per acabar fent algun tram força tècnic de pujada que ens durà a sortir a la pista del Camí Ral.
Travessem la pista per entrar en trams de corriols que ens van preparar a la última edició els companys de la Corriols de Llavaneres i que ens porten cap al Coll de Pallarés (o com li dèiem antigament a la Cadena d’en Tintorer) fent que evitem un bon tram de rodar per pista.
Aquí sí que farem un tram de pista per fer la pujada de l’Aspirina que ens portarà dalt del Turó d’en Palletes, on ens enfilem pel corriol alternatiu que ens evita passar per la pista, malgrat que ens espera una pujada amb algun punt tècnic per la presència de rocs i xaragalls, i exigent  en tot el seu recorregut…
....fins acabar sortint al Coll de la Ferradura, on aprofitarem per aturar-nos i immortalitzar el moment davant la pedra que li dona nom.

Un cop reprenem la sortida  anem a investigar un corriol de baixada que en Robert no té gaire clar si és ciclable i de fet, de seguida ens donem compte que ciclable ho és, però per matar-te també.....baixada plena de pedra solta que fa impossible no posar peu a terra en algun punt si no volem fer-nos mal. Fins i tot hem patit un petit destalonament al davant que hem pogut salvar inflant la roda.
La baixada ens porta cap al Turó de Vilanegra, on deixem enrere els trams complicats per rodar per corriol més o menys planer cap al Corral d’en Forn. Estem en plena zona d’algunes de les curses dels companys Xurribikers, i ara ens toca seguir baixant cap a la zona de Torrentbo.
Ara ens esperen uns 3 quilòmetres d’anar enllaçant un puja-baixa de corriols que ens han d’acabar portant cap al Turó de l’Oriola a la part de dalt de la Urbanització de La Roca de la Nau. Alguns trams els hem fet a alguna cursa....

.....d’altres no hi hem passat mai……

…. i fins i tot en alguns ens hem trobat a la disjuntiva de triar entre varies opcions i potser no hem triat l’adient i ens ha tocat remuntar uns metres empentant la bici.
I mentre nosaltres rondàvem per Llavaneres, en Jordi S, Toni P I Quim M que també han sortit per la nostra zona, provàvem de seguir a en Kiko P que s’ha convertit en líder dominical per un dia....mala peça al teler se’ls hi presenta, sort que en Kiko és un bon jan i segur que no els ha collat gaire!!! Jajajaja

Nosaltres ens hem acostat al Turó de l’Oriola per fer corriols cap a la zona dels Rocs de Sant Magí, passant a tocar de la casa d’en Jorge Lorenzo, on ens esperen uns trams de corriols de baixada, sinuosos que no ens permeten fer-los ràpid, però que són força divertits.
Aquest tram l’enllaçarem amb d’altres corriols que ens acabaran baixant cap al Camí dels Bolets, per sortir a la part de dalt de la Urbanització d’Onze Pins.
Ja estem al tram final de la sortida, però en Robert encara té preparada la última baixada per sender que ens acabarà deixant a la riera de Can Cabot de Munt, un tram per sota de la Hípica de Llavaneres, on ja només ens queda baixar cap als Eucaliptus i la Font de la Llorita.
Ja som al poble i com la Plaça Nova ens queda força lluny, ens entaularem al Picarol per fer un piscolabis que ens l’hem ben merescut. Casi bé no hi pensem, però no podia faltar la foto, encara que sigui d’una solitària oliva preocupada pel seu destí.

Sens dubte una molt bona sortida que hem de repetir en  grup, malgrat ens quedi una mica lluny.....la sortida bé so val!!!