domingo, 22 de febrero de 2015

De nou cap a la Prehistòria

Després de la pluja d’ahir, les previsions per avui eren d’un dia assolellat, fred a primeres hores i ventós......i l’han encertada de ple.

Com cada diumenge quedem a les 8:00 a l’Agility i ens trobem en Joan B, Salva M, Jordi S, Pere B, Robert i Salva B.

Aviat ens hem posat d’acord en la ruta d’avui. Anar de nou cap a la zona de La Roca per tornar a fer el “recorregut cultural de la Prehistòria”, però amb algunes variants. L’ambient era fred i encara quedaven restes de la calamarsada caiguda ahir i els vorals dels camins en molts llocs encara estaven gebrats.

Sortim riera amunt, per anar cap a la Riera d’Òrrius, Bell Racó, Riera de Riudemella i agafar pujada que va cap a Can Rovira, on trencarem a l’esquerra, en principi per agafar el tram de la Prehistòrica que ens ha de portar a la pista de la Pedrera.

Aviat veig que agafem pujada cap al corriol dels Galzerans i no és el que teníem previst. Cap problema, després de pujar pràcticament 1 kilòmetre, agafem corriol per baixar i agafar el corriol obert per a la Prehistòrica.....és el que té aquest grup, puja-baixa continu!!!

Alguna cosa no anava bé, en Salva M sentia un soroll estrany a la seva bici, però de seguida han trobat la solució......els cargols de fixació del porta-ampolles estaven fluixos. Res que no es pogui solventar amb una clau allen!!!  Mira que en són de fines les 29" d'avui en dia!!!!

Un cop al tram correcte,  comencem la pujada que passa per Can Vinyamata i ens deixa a la pista de la Pedrera. Un petit tram de la pista i tornem a corriolejar amunt per anar a buscar la baixada que ens porta a l’Ermita de Sant Bartomeu.

Passada l’Ermita anem a buscar els 2 kilòmetres de baixada de pedres i arrels que havíem fet la setmana passada. Potser pel fet de fer-lo per segon cop, avui m’ha semblat més assequible, malgrat haver de posar algun peu en algun tram. De totes maneres, avui he vist que fins hi tot amb una 29” aquest tram és complicat de fer i qui més qui menys prefereix fer una mica de “treking” abans de tenir un ensurt!!!

Avui ens hem parat al Dolmen de Cellecs, també anomenat Cabana del Moro i hem aprofitat per fer les fotos de rigor....

....entre d’altres coses!!!

Seguim baixant fins arribar a la Pedra de l’Oreneta......altre cop parada, amb foto inclosa i alguna barreta energètica per agafar forces.

Un  cop aquí, anem fins a la Roca foradada de Can Gol, ja que alguns del grup encara no l’havien vista.

Volem tornar cap a San Bartomeu, així que tornem enrere i agafem corriol que després de baixar una petita estona, comença a pujar per passar per la zona del Torrent de Sant Bartomeu. Han estat trams repetits del “bucle” que vam fer la setmana passada. Però avui, als primers trams de pujada, hem parat per veure la Pedra de l’Elefant i seguir ampliant el reportatge fotogràfic.

El vent bufava amb força en alguns indrets i el cruixir dels arbres que ens envoltaven  al passar pels corriols, encara feien més interessant la sortida. Més d’un tram hagués estat bé augmentar una mica més el ritme, per la sensació de que en qualsevol moment podria caure alguna branca o el mateix arbre!!!

Seguim pujant, passem per la Font de Sant Bartomeu abans d’arribar a l’alçada de l’Ermita.

Aquí en Jordi S i en Salva M tenien pressa i ens han hagut de deixar per tornar per carretera.

La resta travessem i decidim anar cap a la pista de la Pedrera ,fent una mica més de volta que la setmana passada. Comencem a fer corriols avall i amunt, per anar a sortir a la pista a l’alçada del corriol dels Galzerans.

Avui no baixarem pels Galzerans. Seguim un tram de pista i agafem el corriol clàssic de la dreta que ens porta cap el Pessebre. Però avui tampoc baixarem pel corriol de la Mercè.

Travessem la carretera de Parpers i anem cap al Pla de l’Espinal, però quan som just a sota, tirem avall, començant corriols de baixada fins travessar la carretera de Parpers altre cop i anar a buscar el corriol del Coala. Feia temps que no hi baixava i està en unes molt bones condicions per passar-hi.

Al final sortim al Xargall de l’Espinal, passem per sota del viaducte de la C60.....Riera d’Òrrius......Riera d’Argentona i de retorn a l’Agility.

Segons el GPS, uns 32 kilòmetres com sempre molt divertits de fer.

Per cert, de tornada a Mataró encara hem tingut la última "anècdota" del dia..... punxada a la roda de la bici d'en Joan!!! Vaja dues setmanes que porta la bici, potser hauria de ser hora d'anar fent un pensament de canviar-la per una de més jove??? JAJAJAJA

A veure si a les properes setmanes podem “recuperar” a alguns dels integrants del grup, que per alguna o d’altre raó fa temps que no ens acompanyen en les sortides.

PD. Gràcies a en Joan B i Salva M per les fotos.