domingo, 12 de abril de 2015

Si no es pot fer la balena....

Cada cop som més integrants al grup i avui n’ha estat un bon exemple. Després de l’intent de convocatòria de dissabte al vespre, en que només havíem confirmat en Joan B, Toni P, Raul L i Salva B, pensava que avui seriem pocs per tornar a gaudir dels boscos que ens envolten.

Una mica abans de les 8:00 arribo a l’Agility amb una sensació de temperatura més baixa que la setmana passada, però segur que això se soluciona amb les primeres rampes de pujada.

Als pocs minuts ha començat a arribar gent. Aquest esport és molt addictiu i ha fet que al final ens reuníssim 12 bikers, fins i tot algun que en principi tenia dubtes per problemes  físics. Erem en Joan B, Toni P, Raul, Francesc M, Salva M, Jordi T, Jordi S, Manel L, Robert, Tolo, Pere B i Salva B.

Algú venia pensant tota la setmana en anar a fer el descens de La Balena que baixa cap a Llinars. De cop ha semblat com si ens féssim els sords i he vist que avui no seria el dia per baixar per primer cop aquest descens...... faríem una altra baixada, el corriol d’en Jordi Cid que baixa cap al Mogent, però abans hem de pujar a Sant Carles.

Hem sortit riera amunt, per anar cap a la riera d’Òrrius, passar per sota el pont de la C60, agafar el Xaragall de l’Espinal i començar a pujar per travessar la carretera de Parpers i seguir corriolejant amunt direcció Can Ribot. Però a mitja pujada, trenquem a l’esquerra per anar a buscar l’entrada del corriol de l’alternativa de la Font de Javà, corriol que baixa una mica al principi, per acabar amb trams de pujada seguida que ens porta fins a la cadena de sota de Can Ribot.

Com el grup s’ha anat ampliant a les darreres jornades, decidim passar per corriols que potser encara no coneixen, així que seguim cap a Sant Carles passant per l’alternativa de Can Ribot.

D’aquí uns trams d’asfalt de la urbanització de Sant Carles, on en Jordi T s’ha hagut de retirar per petites molèsties al genoll.

La resta seguim fent corriols per anar a buscar l’entrada del corriol de baixada que ens ha de portar cap al Mogent, però passant abans pel corriol de la Pistola que ens va ensenyar en Quico Vallbona en  el seu dia.

Travessem la carretera de Sant Carles a Santa Agnés i enfilem el primer objectiu de la sortida....... 3 kilòmetres de corriol, més tècnic al principi i ràpid de baixada en els seus trams finals fins al Mogent.

A l’arribar a baix, agafem pista cap a la Urbanització El Coll, on començarem altre cop a pujar pel Bosc de Can Pellisser, per anar cap a la Breinco. A l'aribar a dalt, ens han hagut de deixar en Joan B, Jordi S i Tolo.

La resta volem allargar una mica més la sortida i anem a pujar a la Torrassa del Moro. Agafem pista fins a la Ermita de Sant Esteve del Coll on entrem al corriol i anem pujant fins a dalt on fem la parada de rigor per refer forces, menjar alguna cosa i fer petar la xerrada.

Per baixar, res millor que un Dragon Khan. Feia temps que no gaudíem d’aquesta baixada que continua sent força divertida i encara més com més ràpid proves de baixar-la. El terra està força sec, però malgrat tot no ha estat de les vegades que  hi ha més xaragalls. Això ha permès que poguéssim baixar ràpid (uns més que d’altres) i gaudir d’aquest corriol que ja és tot un clàssic entre els bikers de la zona.

Baixem fins a Dosrius i la majoria ja en teníem prou, menys en Manel L, que malgrat dubtar fins a última hora si podria sortir per petits problemes físics, ha decidit que seguiria una estona més, anant cap al Corredor, on sembla que abans d’arribar-hi s’ha trobat amb en Ramiro.

La resta, com ja és costum, fem els corriols de l’alternativa de la Riera i acabem rodant suau per la Riera i tancar la ruta altre cop a l’Agility.

Segons el GPS una mica més de 31 kilòmetres amb un desnivell de 824 metres.

Al final no hem fet la famosa “balena”, ho haurem de deixar pendent per un altre dia....però segur que l’acabarem fent.

PD. Gràcies al Raul L pel video de la sortida!!!