domingo, 12 de julio de 2015

Corriols i variants darrere en Joan.

Altre cop diumenge i de nou trobada a les 8:00 a l’Agility.

Avui pensava que no seriem gaires, tenint en compte les poques respostes a la crida del grup de whatsapp, però al final ens hem trobat en Joan V, Francesc M, Manel L, Quim C, Pere B, Robert i Salva B. No està gens malament tenint en compte las dates en que estem i la calor que fa.

En Joan V ha proposat anar cap a la Torrassa i no hi hem tingut cap inconvenient...... el meu subconscient associa la Torrassa amb alguna cosa fresqueta per veure, però de totes maneres no les tenia totes.....arribaríem a dalt o faríem corriols alternatius sense arribar-hi?

Sortim riera amunt per passar per sota del pont de la C60 i agafar el Xaragall de l’Espinal, per pujar pel corriol que surt a la carretera de Parpers. Seguim uns metres per carretera i trenquem a la dreta per seguir pujant corriols fins anar a buscar l’entrada de l’alternativa de la Font dels Albers d’en Javà.

Era la segona setmana seguida que feia aquest corriol, però avui l’hem acabat una mica diferent, a la part final hem trencat a l’esquerra, anant a sortir a la casa de Can Ribot.

D’aquí anem cap a Sant Carles, passem per davant del restaurant i seguim per fer el corriol de la Pistola. A la sortida travessem la carretera que baixa a Santa Agnès de Malanyanes i fem el corriol que ens deixa a la Breinco.

Aquí ens deixa en Francesc M per problemes de horari. La resta anem a pujar cap a la Torrassa, agafant la pista fins a la Ermita de Sant Esteve del Coll i enfilar pujada cap a la Torrassa, però avui amb un recorregut diferent al que estem acostumats. L’hem allargat una mica més seguint a en Joan V, però al final hem sortit a l’últim tram de la Torrassa.

Com no podia ser de cap més manera, aprofitem per parar i prendre alguna beguda fresca per contrarestar la calor que estava fent.

Ara, qualsevol altre dia normal, tocava baixar pel Dragon Khan, però si seguim a en Joan V per alguna cosa és.....només sortir de la Torrassa, agafem corriol a l’esquerra que no me n’havia adonat mai ni de que existia i anem a enllaçar uns 3 kilòmetres de corriols amb algun tram de pista tant de pujada com de baixada, que acaben a l’entrada del Dragon Khan.

Avui no entrarem al Dragon, si no que seguim un tram de la pista per anar a veure les restes de l’Ermita de Sant Sebastià. Només queden algunes restes de una paret.....

..... però ha estat bé conèixer la seva existència i gaudir de les vistes que hi ha.

Seguim baixant i gaudint de trams de corriols que no hi havíem passat mai per la zona de la Breinco, fins anar a sortir al final del Dragon Khan. En Quim C també tenia tard i ha avançat la seva tornada cap a Argentona.

La resta, travessem la carretera i baixem cap a Dosrius. Anem cap a la font i mentre aprofitem per omplir aigua al bidons, en Joan V s’acosta al mercat que hi fan els diumenges.

Mentre esperem, en Manel L ha tingut la pensada d’acabar la ruta pel corriol d’en Joan B, amb tot el que suposava l’idea.

En Joan V ha comprat alguna cosa al mercat i com és lògic ha decidit tornar cap a Argentona abans de que se li fes malbé. La resta ens hem dirigit a pujar La Cita.

Feia molt de temps que no hi passàvem, i de seguida ho hem corroborat només veient el gran nombre d’escultures noves que hi ha a banda i banda del camí. En una d’elles hem parat per fer-li una foto.

La pujada, com sempre i més amb el calor que feia, es fa força feixuga, però s’havia de fer sí o sí. Un cop a dalt, seguim per corriol que ens porta a la part de dalt de Can Nogueres.

Ja era tard i seguim per pista per acompanyar un tram a en Robert. Abans d’arribar a Can Bruguera ens separem, i nosaltres seguim per anar cap al Parc Forestal.

Travessem el Parc i anem a buscar l’entrada del corriol d’en Joan B. Per cert, una de les entrades està tallada...justament la de l’esquerra que tenia dos trams de corbes de baixada força divertits.

De totes maneres, el corriol segueix estan en un estat força ciclable  i hem pogut baixar força ràpid per tots els seus trams.

A la sortida, seguim per passar per la hípica i anar a buscar la riera.

En definitiva una bona sortida per zones clàssiques, però amb diferents variants que la fan agraïda de fer, malgrat la calor del dia.

Segons el GPS uns 31,5 kilòmetres amb uns 1000 metres de desnivell.