domingo, 19 de julio de 2015

Monoplat, biplat.... tant se val.

Estem a ple estiu i ja comencen les vacances, els sopars d’amics, les Festes Majors.....tot coses “bones” però que a poc que no facis bondat s’acaben notant i més amb aquest grup de bici.

Després dels dubtes de si sortiria o no, a les 7:20 obro els ulls i envio whatsapp confirmant que ens trobaríem a l’Agility.

A les 8:00 ens trobem en Joan V, Joan B, Francesc M, Quim C, Raul L i Salva B.... tots amb 29” menys un!!!! Robert, Tolo deixeu la carretera i torneu a fer companyia als “vintage!!!  Jajaja

De totes maneres, he vist que en Joan V ara porta monoplat i he pensat: “Segur que encara no s’hi ha acostumat i anirem suaus”....... i només sortir ja he vist que anava errat del tot.... ostres si va més ràpid que abans!!!

Sortim riera amunt, per anar cap a la riera de Riudemeia i començar a pujar fins a Can Rovira per seguir anant a fer el corriol dels Galcerans i sortir a la pista de la Pedrera. Aquest ha estat el tram on més he patit i es que em mata el ritme intens de les sortides.

Seguim per pujar un tram més i anar a fer corriols de baixada per anar cap a la Roca del Vallès.

El primer tram ens porta fins a travessar la carretera d’Òrrius a la Roca i després fem una sèrie de trams que ja havíem fet en alguna altra ocasió. Són trams de baixada amb pedres que recorren una part del Torrent de Sant Bartomeu i formen part de la ruta prehistòrica dels Dòlmens del Bosc de Ruscalleda.

Sortim a la carretera de Vilanova del Vallès, així que hem de fer un tram d’asfalt fins travessar el poble de La Roca.

D’aquí hem anat fins a l’estany dels ànecs...

... on hem fet la parada del dia i hem aprofitat per fer unes quantes fotos.

Toca continuar i com estem a baix, no hi queda un altre que pujar. Seguim per pista dins del terme de Santa Agnès de Malanyanes, passant pel costat de la Ermita de Santa Maria de Malanyanes i entrem en una zona de corriols que ens han de pujar cap a Sant Carles.

Són uns 6 kilòmetres de pujada per una zona agraïda de fer-la a l’estiu ja que els arbres que hi ha en la majoria de trams ens protegeixen del sol  i fan que la pujada sigui molt més còmoda de fer.

Un cop a la zona de Sant Carles ja portàvem una mica més de 2 hores de bici i avui la majoria volia tornar aviat a casa....jo volia seguir rodant una mica més al meu ritme, així que ens hem separat. Jo aniria cap a la zona  de Can Ribot i la resta han seguit a en Joan V per buscar algun corriol de baixada cap a Argentona.

Segueixo tram d’asfalt fins anar cap a les Planes de Can Ribot, per fer l’alternativa. Al tram final, corriol nou que enllaça amb el corriol del Pi Tort i baixada a Dosrius pel corriol del Pi Dret.

Un cop a baix, a l’esquerra cap als troncs per anar cap a la Breinco pel corriol alternatiu a la carretera i asfalt als últims metres.

El que no sabia és que hi havia una font a la Breinco i aquest “descobriment” m’ha anat la mar de bé, ja que ja no portava gens d’aigua als bidons,

Segueixo pel corriol de Ca L’Arumi fins a sortir a travessar la carretera que va de Sant Carles cap a Santa Agnès i continuar rodant cap al Pla de l’Espinal.

D’aquí corriols clàssics per anar cap al Jabalí de Oro i anar a buscar l’entrada del Pessebre per baixar pel corriol de la Mercè, tornar a sortir a la riera de Riudemeia i cap a casa.

Al final, segons el GPS una mica més de 40 kilòmetres des de Argentona amb 1024 metres de desnivell i unes 3 hores i mitja.

La resta del grup, segons el GPS d’en Raul L:

Malgrat la calor i haver patit força al principi, una molt bona ruta, amb algun petit tram que no recordo haver fet mai, però força divertida, com totes les d’en Joan V.

PD, Gràcies a en Raul L i en Joan B per les fotos.