domingo, 10 de abril de 2016

Dissabte a la creu....diumenge, sortida buscant el millors corriols.

Ha estat pràcticament tot l’hivern sense ploure i amb la primavera han arribat alguns dies amb pluges. La pluja de divendres ha deixat la muntanya amb força fang i bassals, però millor un terra humit que sec com estava els últims mesos.

Com ve sent de costum, dissabte sortida amb l’Oscar, Pepe C, Josep, Jordi F, Fernando, Salva B i la agradable companyia d’en Pere C que feia molt de temps que per un motiu o d’altre no ens podia acompanyar. Aprofitarem la ocasió per fer algun corriol que li sigui nou, així que decidim tornar a fer el corriol de la Creu a la zona de la Roca.

Sortim cap a la riera per anar cap a la riera d’Òrrius i riera de Riudemiea, per pujar fins a Can Rovira on agafem el corriol que ens ha de pujar fins a la pista de la Pedrera, passant per Can Vinyamata.

Al sortir a la pista, tornem a enfilar l’últim tram de pujada per corriol, abans de començar els divertits corriols de baixada que ens baixaran cap a la Roca,

però abans d’arribar-hi tornarem a gaudir del corriol de la Creu, on aprofitem per aturar-nos per fer la foto de rigor i gaudir de les vistes.

Continuem baixant pels corriols de la zona fins a sortir a la carretera.

En total són més o menys 5 kilòmetres, pràcticament tots de baixada amb zones ràpides al principi, combinades amb zones més tècniques, estretes i sinuoses a la part final.

Travessem la carretera i enfilem pujada clàssica que ens puja cap al Pla de l’Espinal. D’aquí ja decidim baixar cap a Argentona, així que anem cap a Parpers, on travessem la carretera i anem a gaudir de la ràpida baixada pel corriol de la Mercé.

Altre cop sortim a la riera de Riudemeia i camí de tornada cap a la Plaça Nova, on hem de celebrar el retrobament amb en Pere C.... i alguna cosa més!!!

Bona sortida, amb la intenció de passar una bona estona gaudint dels corriols que ens envolten, aprofitant per fer cas al logo de les nostres equipacions..... posar-nos ENFORMA!!!

La muntanya amb força humitat i fang, que ha deixat les bicis a punt de rentadora si volem tornar a sortir diumenge.

Al vespre convocatòria de whatsapp per demà i només confirmació d’en Toni P, en Manel L i dubtes d’en Rafael F. Poca gent en principi, però el btt de vegades està ple de sorpreses.

A les 8 en punt arribo a la Plaça Nova i hi ha un munt de gent. Del nostre grup, en Toni P, Manel L, Salva M, Rafael F, Joan S, Francesc M, Javier i Salva B, però avui ens ajuntarem amb un altre grup d’Argentona. En total crec recordar que hem sortit 13 bikers i abans d’arribar a l’Agility també s’ha afegit en Quim M.

Travessem la riera i anem a enfilar pujada de corriols per la zona del  Veïnat de la Pujada. Avui érem molta gent i el ritme força suau.... i el que té sortir amb tanta gent és que en alguna cruïlla la gent es despista, i hem hagut de parar més del compte per reagrupar-nos o buscar a algun integrant que havia agafat el camí equivocat.

Guiats per en Francesc M, hem anat enllaçat corriols fins arribar a l’entrada del corriol dels Romanins, on en Manel L ha coincidit amb uns antics companys i ha decidit deixar-nos per continuar ruta amb ells.

La resta avui no farem els Romanins, sinó que anirem a buscar corriols de baixada de Can Comalada que ens tornen a portar a la riera.

La sortida continua per anar a pujar per Can Misser Prats, o com la coneixem nosaltres Can Bellugins, per pujar cap a la cadena, on ens deixen 3 dels companys de sortida que han de ser a casa d’hora.

Nosaltres continuem per anar a buscar el corriol de sota del Tobogan per on va passar la Transcorredor i la Burriac Bike, i tornar a gaudir-lo sobretot del seu tram final de forta baixada. Per cert, li hem de buscar un nom.... s’accepten propostes!!!! Jajajaja

Al sortir a la pista, trenquem a la dreta per seguir per pista fins a tancar un bucle que ens torna a pujar a la cadena.

Tornem a pujar i a l’arribar a l’entrada del corriol del Tobogan ens deixa en Javier. La resta continuem pujant per fer corriol alternatiu que ens deixa a les Planes de Can Ribot, evitant passar per la casa.

A l’arribar a dalt, la sorpresa de la sortida. Teníem previst baixar cap a Ca L’Arumí per pujar a la Torrassa, acabant baixant pel Dragon Khan fins a Dosrius..... però en Toni ha proposat anar a fer el corriol de baixada de la zona de Vilassar de Dalt que tant bé han pintat aquestes últimes setmanes.

En Francesc M i en Joan S no volen tornar tard i decideixen fer la opció de la Torrassa.

La resta travessem la Urbanització de Sant Carles, anem fins al Pla de l’Espinal i cap a Parpers, per travessar la carretera i fer corriol de pujada que ens deixa a la pista del Merendero de Nostra Senyora dels Àngels.

Tram de pista fins a l’alçada dels Galzerans on agafem entrada a la dreta per enllaçar corriols que ens porten fins a l’Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.

Aquí arriba la part mes monòtona de la sortida, uns 4 kilòmetres de pista, abans de fer el corriol que ens deixa al restaurant de Cal Senyor, on continuem fins a sortir a la Roca d’en Toni. Al menys, esperem que tanta pista es vegi recompensada amb uns bons corriols de baixada!!!

De seguida trenquem a l’esquerra de la pista per enfilar la baixada que tant hem sentit parlar aquests dies. El primer tram de corriols ja els havíem fet en alguna altra ocasió, passant per la Cova de la Granota, on aprofitem per fer alguna foto.

Continuem fins a sortir a tram de pista, on remuntem una mica per agafar l’entrada del corriol que ens ha d’ensenyar en Toni P.

La veritat que ha valgut la pena fer tants kilòmetres per arribar-hi.....baixada amb forta pendent, tècnica i en un estat òptim pel btt.

El corriol ens baixa fins a Vilassar de Dalt, on continuem per carretera fins a sortir a Cabrils, ja que tenim decidit anar a pujar a la Mútua. Segons en Toni són 10 minuts de pujada.... llàstima que no s’hagi apuntat a la Cabrilenca, doncs segur que guanyaria la cronoescalada!!! Jajaja

Comencem pujant per asfalt, fins a entrar en corriol que ens puja per dins de la zona de piscines i pistes de tennis de la Mútua que estan en un estat deplorable d’abandonament.

Tornem a sortir a l’asfalt i pugem fins dalt. A l’arribar a la pista de sorra, comencem la baixada que ens ha de tornar a casa. Ho fem per la pista fins agafar entrada de corriol de baixada que passa per les fonts del Castanyer i del Roure.

La baixada acaba sortint a la gossera d’Argentona, i continuem riera cap a l’Agility.

En resum una sortida que en principi semblava que seria de pocs kilòmetres amb un nivell d’exigència baix i que de cop i volta ha fet un canvi radical, però que ha valgut molt la pena.... i el més important, a falta de la presència d'en Joan B com a guia, podem donar-li un vot de confiança a en Toni P, que no ho ha fet del tot malament!!!

Segons el GPS, una mica més de 42 kilòmetres amb uns 1200 metres de desnivell positiu.