domingo, 5 de junio de 2016

La saga Star Wars

Nou cap de semana de btt amb dues sortides.

Dissabte ens trobem a la Plaça Nova en Pepe C, Oscar, Fernando, Manel V Jordi P, Jordi S i Salva B.
No tenim ruta prevista, així que sortim cap a l’Agility i seguim riera  amunt cap al Bell Racó.

Continuem pel Xaragall de l’Espinal i agafem corriol que ens porta a travessar la carretera de Parpers per de seguida deixar-la i continuar pujant en direccció a Can Ribot.

No passarem per la casa, farem tram de l’alternativa fins a sortir a les planes. Travessem la urbanització de Sant Carles per anar a buscar el corriol d’en Jordi Cid que ens baixarà fins al Mogent, però abans farem alguns corriols intermitjos, incloent el de la Pistola.  Aquí hem trobat a en David C, que després d’una estona de xerrada ens ha acompanyat en alguns trams, però ens ha ahgut de deixar abans d’iniciar la baixada cap al Mogent.

El corriol d’en Jordi Cid, com sempre divertit i acabat amb baixada ràpida. Un cop a baix decidim no anar cap a la Urbanització del Coll, sino que travessem el poligon industrial i anem direcció cap a la Roca.

Passat els ànecs, passem pel túnel que passa per sota de la carretera de la Roca i comencem a enfilar corriols de pujada. En aquests trams ens hem trobat amb en Carles P que feia ruta amb altres companys dels Salamandres. Altre cop aturada per fer petar la xerrada i aprofitar per comentar algunes impresions de la Cabreres de la semana passada.

La tornada la fem pujant per la ruta que jo anomeno dels Castanyers, però que en la sortida de diumenge en Toni P l’ha batejada amb un altre nom una mica més comercial.

La pujada la fem amb tranquil.litat fins a sortir al Pla de l’Espinal i com ja anem una mica justos d’hora, decidim que acabarem baixant pel corriol del Koala.

A última hora hi ha hagut canvi de plans i ho allarguem un xic més, anant a buscar baixada pel corriol de la Font del Llorer i acabant baixant el corriol que ens deixa altre cop al Xaragall de l’Espinal.

Rieres i cap a casa.

De nou una bona sortida de dissabte, acabada amb un esmorzar a la Plaça Nova.

Segons el gps, uns 29 kilòmetres amb 763 metres de desnivell positiu.

Diumenge de nou trobada a la Plaça Nova, aquest cop som en Joan B, Quim M, Toni P, Salva M, Enric T, Jordi T i Salva B.

La nostra zona és rica en corriols, però arriba un moment que es fa difícil decidir cap a on anar sense repetir sortides anteriors.

Altre cop cap a l’Agility i ja veurem!!! Riera amunt cap al Bell Racó, Xaragall de l’Espinal, passem per sota el pont de la carretera de Parpers i enfilem corriol de pujada en dirección cap a la cadena.

Abans d’arribar-hi, anem a fer l’alternativa a la Font de Javà, sortint a Can Ribot. Continuem cap a Sant Carles, fent alguns corriols cap al Pla de l’Espinal, ja que en Toni P ens vol ensenyar la baixada que anomena “Star Wars”, que no és ni més ni menys que els  corriols que anomenem dels Castanyers, però de baixada!!!!

Com són els mateixos corriols, si de baixada els hi diu “Star Wars”….. de pujada els hi podriem dir de “La Guerra de las Galaxies”??? I el nom potser no és del tot desafortunat, ja que sembla la saga després de fer-la dos dies seguits!!! Jajajaja

Travessem la carretera de la Roca i en Joan B ens guía per anar a fer el corriol de la Creu a l’inrevés del que estem acostumats i de hem pogut comprovar que es fa molt més fácil del que era de suposar.

Continuem gaudint dels magnífics corriols de pujada que hi ha a la zona anant en dirección al Bosc Màgic de la Roca, amb aturada per fer alguna foto a les pedres de l’elefant i del Moai.

Aquí en Toni P decideix que ens vol portar cap a la Cabana del Moro o Dolmen de Cèllecs per ensenyar-nos un nou corriol que baixa cap a la Roca.

Abans d’arribar-hi, en Jordi T i l’Enric T ens deixen, que ja tenen tard. La resta anem cap al dolmen abans d’anar en busca del nou corriol.

A partir d’aquí comença la sortida guiada d’en Toni. Corriols de baixada típics de la zona, amb trams de pedres i arrels….. divertits, doncs sí…..l’únic inconvenient que desprès d’equivocar-nos dos cops, no hem aconseguit trobar el corriol perdut i hem a anat a parar a la carretera de Vilanova a la Roca…… Toni, un altre dia será, si et deixem a tornar ser líder!!!! Jajajaja

Es va fent tard i hem quedat a la Plaça Nova per trobar-nos amb en Rafael F i en Manel L, per veure com van amb les seves ferides de guerra. Així que anem per carretera fins a la Roca, travessem el poble i agafem el rebuf de 2 ciclistes de carretera que ens estiraran una estona fins a anar a buscar altre cop corriols de pujada.

Sembla que tornem a pujar pels corriols fets de baixada, però decidim que hem de variar una mica i pujarem pel corriol de Can Cigala que ens fa sortir al Jabalí de Oro.

Continuem cap al Pessebre per baixar pel corriol de la Mercè.

Riera de Riudemeia i cap a la Plaça Nova, on ens esperen en Manel i en Rafael...

i també s’hi afegueix en Quim C.

Una bona estona de xerrada per acabar un nou bon matí de btt