domingo, 26 de junio de 2016

Sant Joan, btt, corriols i geocaching.

Cap de setmana amb tres dies festius i el comencem amb Sant Joan i com no podia ser de cap altre manera, els que no ens agrada la festa ens trobem a les 8:00 a la Plaça Nova.

Avui som en Joan B, Salva M, Quim M i Salva B. Com és el sant d’en Joan, decideix regalar-nos un matí ple de corriols.

No m’esplaiaré gaire doncs no portava GPS i vam decidir repetir la sortida diumenge.

En Joan ha aconseguit enllaçar un munt de corriols per la zona del Veïnat de la Pujada, passant pel corriol dels Romanins, pujant fins a la caseta dels caçadors, seguint cap a l’Oasis i anant cap al Turó de la Gola, per fer la inauguració formal del nou corriol.

Al corriol encara li falta algun arranjament en punts concrets, però hem aprofitat per aturar-nos i fer un petit estudi de com millorar la recepció en alguna petita baixada de pedres...

.... i sembla que al final s’ha aconseguit.

La sortida continua baixant cap a Dosrius a l’alçada de l’alternativa i cap a casa per la riera.

Diumenge de nou trobada a la Plaça Nova. Aquest cop som l’Oscar, Fernando, Manel V, Pere C, Tino LL amb el seu fill Tomàs i Salva B.

Sortim amb la intenció d’anar cap al corriol de la Creu de la Roca del Vallès, així que sortim riera amunt, cap a la riera d’Òrrius i enfilant pujada cap a Can Rovira per anar a pujar pel corriol de la Prehistòrica que ens puja a la pista de la Pedrera, passant per Can Vinyamata.

Seguim pujant un petit tram de corriol per començar a baixar cap a la zona de Sant Bartomeu i anar a buscar els corriols que ens baixaran cap a la Roca.

Aviat hem tingut problemes mecànics ala bici d’en Manel V que han fet que desistíssim en la idea de baixar a la Roca, per lo que hem remuntat per tornar a sortir a la pista de la Pedrera a l’alçada del corriol dels Galzerans.

Continuem cap a Parpers per travessar la carretera i anar cap al Pla de l’Espinal, on hem hagut d’aturar-nos per arreglar punxada a la roda de la bici d’en Tomàs.

Seguim pujant cap a Sant Carles, continuant cap a les Planes de Can Ribot. Baixem fins a Dosrius, passant pels divertits corriols de l’alternativa de Can Ribot, el Pi Tort i el Pi Dret.

De Dosrius a Argentona per la riera a gaudir d’un ben guanyat esmorzar. Per cert, avui hem pogut veure que les noves generacions pujen amb forta empenta!!

I diumenge, tercer dia de festa..... i tercer dia de btt!!

Aquest cop ens trobem en Joan B, Toni P, Jordi P, Jordi T, Salva B..... i en Quim M que avisa que arribar tard.

Tal i com vam quedar repetirem tota la sèrie de corriols que vam fer divendres, així que altre cop cap a l’Agility per travessar la riera i enfilar pujada per la riera del costat de Can Bellatriu.

Sense l’ajuda del GPS, en Joan ha tornat a enllaçar un munt de corriols que encara que els hem fet en múltiples ocasions, continuen sent tan divertits com el primer dia. La majoria són de pujada, però enllaçats amb petits trams tècnics de baixada.

Continuem fent corriols per la zona de les Sureres de la Bofarulla que ens porten cap a la zona de Can Marti de la Pujada, on agafem tram de pista per anar a buscar l’entrada del corriols dels Romanins.

Corriol amunt en direcció cap a la caseta dels caçadors, però abans d’arribar-hi, en Joan ens té preparada una variació que ens baixa per passar per un corriol que ens va ensenyar en Joan V i tornar a remuntar fins a tancar un bucle perfecte.

Ara sí que seguim pujant cap a la caseta dels caçadors, continuant cap a l’Oasis . Fem tram de pista per de seguida pujar i fer variant passant per la zona del Turó de Can Gaspar.

La sortida continua cap al Turó de la Gola i agafem baixada cap al corriol nou. Avui l’hem fet d’una tirada, encara que la part final de baixada necessita treballs urgents per compactar el terreny i poder fer-lo sense posar peu a terra.

Aquí en hem trobat a faltar el telèfon d’un dels integrants del grup i hem decidit que faríem el recorregut a l’inrevés per mirar de trobar-lo.

En Jordi T i en Jordi P, tenen tard i ens han de deixar. La resta agafem pista de pujada cap a Can Oms i anem cap a la zona de la caseta dels caçadors.

Aquí comencem a fer corriols de tornada mirant a banda i banda a modo de joc de geocaching a la recerca del objecte perdut.

Anàvem desfent camí i res de res..... el telèfon no apareixia, però estàvem gaudint d’una classe de botànica en tota regla. Amb un ritme lent es pot veure que hi ha un munt d’espècies de plantes i matolls que normalment no apreciem.

A la zona de les Sureres de Bofarulla en Toni P i Salva M hem de marxar i en Joan i en Quim continuen la recerca.

A l’arribar a l’Agility, trucada al mòbil: “Li pots dir al pare que el mòbil se l’ha deixat a casa?”

S’ha acabat el joc de geocaching i podem extreure varies conclusions de la sortida d’avui:

- En Joan  és com un GPS sense bateria....quina manera d’enllaçar un corriol darrera l’altre.

- Som uns privilegiats per tenir una zona tan rica en corriols just a tocar de casa.

-  No es pot sortir de casa amb presses, sinó vols deixar-te alguna cosa al tinter. Jajaja

Al final una sortida de poc més de 23 quilòmetres amb 926 metres de desnivell positiu.