viernes, 26 de agosto de 2016

Fent la creu del dret i del revés.

Encara que ja casi bé estem a les portes d’un altre cap de setmana, el cap de setmana passat també hi va haver sortides.

Dissabte ens trobem a la Plaça Nova en Quim M, Oscar E, Pepe C i Salva B.

Tot xino-xano sortim cap a l’Agility i agafem riera amunt cap a Riudemeia per començar pujant cap a Can Rovira, on agafem corriol de la Prehistòrica que ens enfila cap a Can Vinyamata i continuem pujant fins a sortir a la pista de la Pedrera.

Continuem petit tram de pujada, per tornar a fer els corriols divertits que ens baixen cap a la Roca, però avui tenim decidit fer el corriol de la Creu.... o potser li haurem de canviar el nom i posar-li el de la “no Creu”, doncs aquesta que li donava nom ja fa temps que ha desaparegut.

Seguim fins a sortir a la carretera, la travessem i per tornar fem el “Star Wars” (com el va batejar en Toni P), però de pujada, fins a sortir al Pla de l’Espinal.

D’aquí anem cap a Parpers, per agafar corriol que ens porta a la pista a l’alçada del Merendero de Mª de Déu dels Angels, on continuem per acabar baixant pels Galzerans.

Sortim altre cop a Riudemeia i tornada cap a casa.

Al final uns 30 quilòmetres i uns 800 metres de desnivell positiu.

Diumenge, com no pot ser de cap altre manera, nova trobada a la Plaça Nova. Aquest cop som una bona colla.... en Joan B, Toni P, Quim M, Manel L, Salva M, Pere C, Francesc M, Jordi S, Quico, Javier, Ramon S, Pere B i Salva B.

Decidim que anirem cap al corriol de la Creu, però al menys tenen la consideració de no fer-nos repetir la sortida de dissabte i el farem del revés.

Igual que dissabte anem cap a Riudemeia, pujar cap a Can Rovira, però avui pugem cap a la pista de la Pedrera passant pel corriol dels Galzerans. Un cop a dalt, ens reagrupem i aprofitem per fer alguna foto.

Continuem cap a Parpers per fer la baixada de Can Sigala, però entrant per la variant que s’agafa al Jabalí de Oro.

A l’arribar a baix en Jordi S i en Pere C ens deixen per problemes d’horari. La resta anem cap al corriol de la Creu i continuem enllaçant els corriols que ens pugen cap a Sant Bartomeu.

Aquí decidim anar cap a la Pedra de l’Oreneta, així que passem per l’ermita de Sant Bartomeu i anem a buscar els corriols de baixada. Aquest cop hem tingut un petit lapsus que ens ha fet sortir a la part alta de la Urbanització del Bosc d’en Ruscalleda, però de seguida hem retrobat el camí cap a la Pedra de l’Oreneta.

I posats a fer canvis i amb el bon ambient de les sortides.....

....algú diu “I SI FEM EL CORRIOL DE LA PEDRA DE L’ORENETA DE PUJADA?”.

En aquell moment em ve al cap la frase cèlebre de quan érem més joves.... “A QUE NO HAY GÜEVOS!!!”.

Dit i fet, en Quico ja tira amunt....i la resta darrera. El corriol està ple de trams amb arrels i pedres, amb trams que pots fer dalt de la bici i algun tram que la majoria hem de posar peu a terra, però que serveix per a que el nostre paparazzi faci de les seves.

Passem pel dolmen de la Cabana del Moro i arribem a dalt del corriol, on ens reagrupem......

...abans de tancar un bucle perfecte tornant a sortir a Sant Bartomeu.

Travessem la carretera i fem corriols altre cop cap a la pista de la Pedrera, per baixar per Can Vinyamata i fer corriol de la Prehistòrica cap a Can Rovira. En aquest tram hem hagut d’arreglar punxada a la roda de la bici d’en Quico.

El final de la baixada ens porta a Riudemeia i tornada cap a Argentona.

Els que encara tenim temps gaudim d’un bon piscolabis a la Plaça Nova, aprofitant per comentar la sortida i aprofitant la presència d’en Kiku Vallbona per anar perfilant una sortida amb l’esmorzar com a objectiu principal.

Segons el GPS uns 31 quilòmetres amb 918 metres de desnivell.