viernes, 24 de julio de 2020

Cap de setmana Voramar i vora muntanya.

Diumenge 12 de Juliol:

Al segon cap de setmana d’aquest Juliol, per unes coses i d’altres, hi ha hagut forces baixes a les sortides, de totes maneres, sempre hi ha valents que matinen per patir la xafogor d’aquest estiu, gaudint dels corriols del nostre entorn.

Dissabte 18 de Juliol:

El cap de setmana següent la cosa canvia. Fa temps que els Bicigaló teníem pendent una sortida, amb en Robert com a cap de colla, cap a la zona de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt, , amb entaulament final a Caldetes, i aquest dissabte serà el dia.

El punt de quedada d’avui serà a l’entrada de les Cinc Sènies. Puntuals a les 08:00, ens trobem en Robert D, Pere C, Pepe C, Oscar E, Jordi T, Pere B, Xavi B, Quim M, Ernest i Salva B.

Travessem la carretera i altre cop de pujada en busca dels primers trams de corriols, on haurem de fer els primers trams més exigents de la sortida. Sempre amunt, fins a acabar sortint dalt de les vinyes de Can Flaquer, moment que aprofitarem per fer alguna foto.

Tornem a entrar en corriols de pujada, iniciant-los pels esglaons a tocar de Sant Martí de Mata, per anar enllaçant amb d’altres que ens portaran a sortir al Coll de Can Xerrac.

Aquí anem a buscar el que coneixem com el corriol del Cabró, per acabar deixant-nos caure cap a la pista del Camí Ral. Rodarem uns metres per la pista, per de seguida tornar a entrar en corriols que ens han de portar fins al creuament del Coll Pallarès.

Estem al Bosc del Tintorer, i aprofitarem per deixar-nos caure pel tram que es coneix com a Tintorer Curt, fins a sortir a baix de Santa Mònica. Mentre baixem, com és normal en aquesta zona ens anem creuant amb un munt de ciclistes que estan de pujada.

Un cop a baix, ens dirigim cap a la Hípica, per enfilar-nos per la pista cap a la zona de la Plana d’en Cot, on en Robert  ens té preparat una variant dels corriols de la zona que ens farà més amena la pujada cap a la Urbanització de la Roca de la Nao, això sí, passant pels divertits i exigents trams finals dels Rocs de Sant Magí.

Uns metres més de pujada travessant la urbanització cap a l’esplanada del Turó de l’Oriola on ens espera l’inici dels trams de baixada.Farem els primers trams recorrent el que es coneix com a corriol Maria Muffin, enllaç molt divertit de corriols amb algun petit punt més tècnic que posa a prova les suspensions, i les tijes telescòpiques.

Anirem rodant per senders i algun petit tram de pista per acabar sortint a Torrentbo, on haurem de fer uns metres d’asfalt fins a trobar l’inici del corriol del Sant Grial, que ens ha de portar fins a baix de la riera de Caldetes.

Encara recordo la primera vegada de passar-hi. Tram  espectacular que ens vam preparar els companys Xurribikers en una edició de la Montaltbike. Passat els anys, continua tenint el seu grau de diversió, però avui potser el terreny està massa sec.

Un cop a la riera, ja tenim una part de la feina feta. Rodem tranquil·lament cap al Passeig Marítim, que avui ens espera un bon esmorzar al restaurant Voramar.

Avui estem de celebració i l’entaulament serà llarg...la companyia i les viandes bé s’ho mereixen.

De totes maneres, tard o d’hora haurem de plegar veles i ho fem cadascú depenent del timing dels compromisos familiars. El que sí tenim clar, que la tornada serà rodant per l’asfalt de la carretera Nacional.

Ha estat una bona matinal de btt, combinada amb un gran esmorzar..... i que alguns, encara sembla que ho allargaran una estona més, potser no han omplert encara prou el dipòsit d’energia per tornar a casa?? jajaja

Una bona sortida, amb una manera d’acabar diferent, però ja és el que teníem previst per avui.

Diumenge 19 de Juliol:

Diumenge toca altre cop matinar per trobar-nos a la Granja.com.

Aquesta setmana serem en Joan B, Francesc M, Javier, Pere B, Quim M, Toni P i Salva B. També, com a les últimes setmanes, s’hi acosta en Kiko P, però encaminat a fer una estona de running. Potser millor, perquè en principi, la intenció d’avui és fer alguna cosa suau que entre els que tornen de vacances i els que hem agafat poc la bici en aquestes últimes setmanes segur que ho agrairem.

Iniciem la sortida i tot i haver pres el cafetó matiner que ens permeti desempallegar-nos de les lleganyes matineres, no  ha estat suficient per no deixar-nos enredar per en Francesc de dirigir la sortida cap a Burriac....bona zona si volem fer alguna cosa suau i arrecerats de la calor!!!

Doncs apa, travessem Argentona i ens dirigim cap a Madà on farem els primers trams de corriols, això sí primer poc més d’un quilòmetre cap a les Roques Encantades, amb alguns trams exigents que no tots som capaços de fer-los sencers dalt de la bici....només algun privilegiat!!!

Un cop a dalt i sense temps a refer l’esma, tram de baixada fins a sortir a la pista de Torre Ametller, enllaçant amb posteriors corriols de baixada cap a la zona de Santa Elena d’Agell, on de seguida tornarem a remuntar mentre fem corriols, tot travessant els Esqueis, fins  sortir altre cop a la pista, tancant un bucle.

Remuntem uns metres per la pista cap a la Pedrera d’en Serra en busca de l’entrada dels corriols que ens han de baixar fins a la Font Picant de Cabrera, o manantial Modolell com també és coneguda, on tampoc ens aturarem, tot i passar pel bell mig del berenador que hi ha instal.lat.

Doncs això, altre cop amunt que fa pujada, aquesta vegada cap a la Creu de l’Avellà, on ens espera trams de feixuga pujada per pista cap a la zona del Rocar més Alt. En aquest tram ens trobem amb en Litos que aprofita una estona per fer una volta amb l’e-bike i ens acompanyarà uns metres.

Estem a punt d’arribar al mirador, que sempre és punt d’aturada per fer alguna foto mentre es refan forces, però avui no serà el cas. Als caps del grup ni se’ls hi ha passat per la imaginació de fer aquest sacrilegi.....així que hem de deixar la foto per a un altre dia. Sort d’en Toni P que és un bon jan i s’hi acostarà a entre  setmana per no deixar la feina a mitges.

La sortida continua de pujada cap a la zona del Turó de la Cirera, on fem corriol de baixada travessant la Brolla d’en Ballot, amb algun tram força aixaragallat, que ens porta fins a sortir a la pista  que puja cap al Coll de Gironella.

En el creuament del Coll ens sorgeix el dubte de si entrar per la cadena?, seguir cap a la Mútua? I triarem aquesta segona opció. En Toni vol tornar cap a casa, així que l’acompanyarem una  estona més. Ens dirigim cap a la Mútua i farem corriols fins a sortir a les runes de Can Genís, on ara sí ens separarem.

Ara ens toca anar cap a Can Blanc, tot fent corriols de baixada mentre travessem el Bosc de Can Cardí.

Un cop a baix, pista cap a l’entrada del corriol del Roure, on podrem gaudir de divertida i ràpida baixada per aquests senders que travessen la zona de la Vinya del Truc, fins a sortir a Ca n'Altafulla....això sí, sense cridar ni fer soroll, no fos cas que li féssim neguit a alguna de les bestioles que estan tan protegides per les autoritats rurals.

Un cop a baix, deixem enrere la primera intenció de deixar-nos caure cap a Can Raimí, més que res per no pujar més, però la carn és feble, i alguns tenim el cervell mig atrofiat de la calor, amb lo que ens deixem convèncer pels cants de sirena d’en Francesc.....i apa, a rodar cap a Òrrius,per enfilar-nos per Can Guineu i amunt que fa pujada cap al Turó d’Aquença.

Últim tram de pujada de la sortida, abans de deixar-nos caure cap a la Pedra de la Fada, seguir cap al dipòsit de sobre les Ginesteres i corriols de baixada per la Brolla de Riudemella....altre cop sense fer cap soroll que pugui malmetre el descans de les bestioles que habiten pels nostres contorns.

Un cop a baix, amb els bidons buits, ja només ens queda rodar per la riera cap a Argentona....i avui, ni en aquest tram es roda tranquil!!! No recordo haver fet mai aquests últims metres de la sortida amb la sensació d’estar a punt de trencar el polsador del canvi, buscant cada cop un pinyó més petit per poder mirar de seguir el grup.

Sort que un cop a la Plaça Nova se’ls hi passarà la fal·lera i podrem descansar d’una vegada, amb l’ajut del petit piscolabis que ens ajudi a refer-nos d la sortida.....

....mentre d’altres sembla ser que ja tenen la bici neta i estan per a altres menesters!!!

De totes maneres, no ens podem queixar...ni de la sortida, ni molt menys de la companyia!!!