jueves, 7 de enero de 2021

Primers corriols del 2021.

Hem començat el 2021 amb una forta baixada a les temperatures, cosa normal tenint en compte que som dins de l’hivern.

De moment al primer dia de l’any, a la majoria ens ha afectat més aviat poc. Tot i les mesures restrictives per la pandèmia, encara hem celebrat el Cap D’Any d’aquella manera, així que com sempre, començarem l’any sense matinar i dedicant el dia a la família.

Bé, no tots... en Francesc i en Javi, no se n’han pogut estar d’estrenar el 2021 amb una sortida.

La resta ja ens hi posarem dissabte.

Dissabte 2 de Gener 2021:

A primera hora, força fresca a la Plaça Nova, el termòmetre marca +1Cº, el que no ens fa treure les ganes de gaudir de la primera sortida de l’any.

Ens trobem en Joan B, Quim M, Francesc M, Pere C, Pep C, Oscar E, Robert D, Jordi T, Xavi B Jordi F i Salva B.

Aviat decidim dirigir la sortida cap a la zona de Can Bruguera, en principi per ser la primera sortida de l’any, la intenció és fer una ruta suau. Deixem la Plaça Nova i ens dirigim cap a l’Agility per travessar la riera, entrant al Torrent de Can Bellatriu.

Primers corriols del dia amunt cap al Camí de les Aigües, que tot just travessem i tornem a entrar en corriols de pujada cap a la zona de la Vinya d’en Rouaix. Aquí farem els primer metres de baixada de la sortida, per de seguida dirigir-nos cap a les Sureres de la Bofarulla, on ens enfilarem fins a sortir al Pi Gros de la urbanització de Can Vilardell.

Seguim cap al Parc Forestal, on avui farem el corriol de baixada cap a la Font dels 3 Raigs. No ens hi aturarem, al sortir a la pista ens enfilem cap al Covid-19. Hi entrem pel tram final, recorrent només un centenar de metres, per de seguida trencar a la dreta, fent un petit tram de sender que ens ha de deixar a la pista que ens portarà cap a la urbanització de la Cornisa.

Tram d’asfalt travessant la urbanització, amb pista final fins dalt del Coll de Can Bruguera. Ens dirigim cap al corriol que coneixíem com d’en Jordi Cid i que es va perdre després dels treballs de desforestació fets a la zona. Ara fa un temps, se n’ha obert un de nou que han batejat com el corriol del Pixats, suposem pel fet de que es troba a la zona del Torrent dels Pixadors dels Ases.

A l’entrada del corriol, en Robert D ens deixa per problemes físics, i se’n tornarà cap a Llavaneres. La resta ens disposem a endinsar-nos-hi.

Els primers trams segueixen sent pràcticament iguals que el corriol inicial, però de seguida et trobes immers en una divertida corriolada, amb trams nous, on es nota la bona ma dels seus creadors, sense punts excessivament complicats. Malgrat l’estat sec en que es troba el terreny, i el fet de que per a molts de nosaltres és el primer cop que resseguim el seu traçat, l’hem pogut gaudir de valent. Segur que serà un tram ineludible les vegades que ens moguem per aquesta zona.

Si alguna pega tenen els corriols d’aquesta zona és que, a hores d’ara, no tenen gaires opcions d’enllaç amb d’altres corriols, així que ens veiem obligats a remuntar per pista altre cop cap dalt del Coll de Can Bruguera.

Un cop dalt, i després d’una petita aturada per menjar alguna cosa i per dir-ho d’alguna manera, fer petar la xerrada una estona, tornem a reprendre la marxa, pujant cap a la Urbanització de La Cornisa, rodant fins a l’entrada del Covid-19.

Aquí ens deixen l’Oscar i en Jordi F. La resta entrem al corriol i a gaudir del seu divertit traçat. Un cop a baix, no remuntarem cap al Parc Forestal, sinó que farem un petit enllaç de corriols que ens portaran altre cop cap a la Font dels 3 Raigs, on no tenim més remei que remuntar pel corriol que hem fet fa una estona i que ara sí que ens deixarà dalt del Bosc Vertical del Parc Forestal.

Aquí, ja estem de tornada, i la millor opció és anar a buscar el corriol d’en Bellatriu, amb totes les seves noves variants, fins baix del torrent, on encara allargarem una mica més la sortida, anant cap a Can Marfà, per fer una remuntada pel corriol de les arrels fins a sortir dalt del camí de les Aigües.

L’hem de travessar, per tornar a entrar en trams de corriols, seguint a en Joan B que diu que ens guia cap a Sant Jaume de Traià. En aquest tram de pujada, el grup es trenca en dos, els capdavanters trenquen a l’esquerra per enfilar-se cap al Rocar de Sant Jaume, mentre la resta trenquem a la dreta deixant-nos caure cap a Sant Jaume. Ho solucionarem amb una trucada de telèfon que ens farà desfer el camí, pujant per un tram dels Avis Enginyers, fins a reagrupar-nos dalt del rocar.

Ara sí, baixada en grup, amb un treballat i divertit enllaç de corriols altre cop cap a la zona de Can Marfà, per sortir a la riera pel Torrent de Can Bellatriu.

Al final, ens ha quedat una bona sortida de poc més de 20 quilòmetres, que ens ha servirà per anar fent cames per a les properes sortides.

Ens ho hem passat tan bé, que ni hem pensat en fer alguna foto....i el mateix podem dir dels que encara hem tingut temps de gaudir de l’esmorzar post-sortida.

Per cert, a l’arribada ens hem trobat amb en Javier F que ens comenta que han obert un nou corriol a la part desforestada del Dragon Khan, així que demà ja saben on anar.

Diumenge  3 de Gener 2021

Diumenge, amb les coses més o menys clares de cap a on anar, tornarem a trobar-nos a la Plaça Nova. Als més matiners els hi donarà temps de fer el cafetó, mentre la resta ho hem bescanviat per una estona més enroscats dins els llençols.

A la sortida d’avui som en  Joan B, Francesc M, Javier F, Kiko P, Jordi S, Quim M, Manel L, Marc, Angel i Salva B.

Doncs apa, sortim de la plaça com a l’Agility, i avui tot i el fred, rodem per la riera cap al Bell Racó. Passem per sota del viaducte de la C60 i ens enfilem cap a la carretera de Parpers, per entrar per la cadena, on farem els primers senders de la sortida tot travessant les Malloles de Can Pins, cap dalt del Turó de Can Ribot.

Farem el corriol alternatiu que evita passar arran de la casa i que ens portarà fins dalt de les Planes.

Ara ens toca anar cap a Sant Carles, on travessarem la urbanització cap al Turó dels Castellans. Aquí, anirem a buscar corriol de baixada cap al Bosc de Can Poc. Anirem corriolejant fins a Ca l’Arumí, aprofitant per passar pel corriol de la Pistola.

Un cop a la Breinco, l’Angel ens ha de deixar. Avui té un “bono-bici” de curta durada i se’n torna cap a Argentona. La resta ens enfilem cap a la Pedrera dels Dous, i rodem per la pista fins passada l’ermita de Sant Esteve del Coll, on tornem a entrar en trams de corriols que anirem enllaçant fins a ser dalt de la Torrassa del Moro.

Un cop  dalt, petita aturada per menjar alguna cosa, això sí, tirant les restes dins la brossa...

.... i fer la foto per immortalitzar la sortida.

Tornant al que és la sortida, reprenem la marxa, baixant cap al Pla de la Bassa del Llop, on ens endinsarem en els corriols clàssics que fem a la zona i que ens porten cap al Penjat dels Garrofers. Aquí sortim als trams malmesos per les màquines en els treballs de desforestació que s’hi van dur a terme, i que és on ara s’hi ha obert els nous trams.

Doncs apa, a seguir a en Javier i a veure que tal són. Corriols oberts en mig del bosc desbrossat, amb un recorregut sinuós, que unit al terreny excessivament sec fa que s’hagi de fer més lent del que ens agradaria. Pràcticament tot baixada, excepte una petita remuntada per unir dos trams de corriol, però que sens dubte és una molt bona opció per no veure’t obligat a baixar per pista ample.

Ciclable en la seva totalitat, sense punts excessivament complicats, a excepció d’una petita corba a esquerres força tancada que et fa difícil traçar-la i més el primer cop que hi passes.

Aquests trams enllacen amb la part final del Dragon Khan, on ara sí, ràpida baixada cap baix del Sot de Can Bosquets, on cadascú baixa al ritme que pot, per reagrupar-nos al sortir a la carretera.

Altre cop junts, travessem la carretera, baixant cap al Torrent de Cal Rajoler, doncs anem a fer la última enfilada de la sortida pujant pel corriol del Gorro, encara que al primer tram de pujada ens haurem d’aturar per problemes mecànics al canvi de la bici d’en Joan.

Mentre proven de solucionar-ho, la resta ens ho mirem, però la cosa està complicada. El polsador del canvi no enganxa i no es pot pujar pinyons, així que en Joan es veu obligat a deixar-nos, i amb ell també ho fan en Manel i en Jordi.

La resta iniciem la pujada pel corriol del Gorro, amb els últims metres per la pista que ens torna a pujar a les Planes de Can Ribot.

Un cop a dalt, ja sí que només ens queda baixada, i seguint en Kiko P ho farem pel corriol de l’alternativa de la Font de Javà. Aquest corriol fa temps que el teníem deixat per uns arbres caiguts en varis punts que t’obligaven a baixar de la bici, fins al punt del tram final fer-te enfilar al marge del corriol empentant la bici. A hores d’ara és tot net, a excepció d’un altre arbre caigut fa poc, però que es pot passar per sota, així que segur que tornarà a ser una bona opció, tant de baixada, com de pujada, quan ens moguem per aquesta zona.

Un cop a la sortida, enllaçarem amb corriols que ens acaben de baixar cap a la carretera de Parpers, que hem de travessar per deixar-nos caure els últims metres fins a sortir al Xaragall de l’Espinal.

Altre cop ens dirigim cap al Bell Racó, i tornada tranquil·lament per la riera.

Tanquem la sortida a Sant Sebastià, amb poc més de 28 quilòmetres i sense tornar a arribar als 1000 metres+, que no eren l’objectiu de la sortida d’avui, i menys si no hi és en Toni P.

Amb això tanquem el primer cap de setmana del 2021 i anem fent boca pel que ens espera d’aquí en endavant.