miércoles, 10 de marzo de 2021

Corriols per Òrrius i Can Bruguera.

Dissabte 06 de Març 2021:

Hem deixat enrere un mes de Febrer ple de bones sortides, amb un munt de corriols nous. La pandèmia ha restringit força els nostres moviments, el que ha anat bé per a que es creïn noves opcions per a moure’ns pel nostre entorn de confinament. I amb l’esperança de que la festa no pari, entrem en el primer cap de setmana de Març.

Les sortides dels Bicigaló no s’aturen, així que dissabte toca estar puntuals a la Plaça Nova. Avui som en Pere C, Oscar E, Josep, Manel V, Robert D, Jordi T, Francesc M, Jordi S i Salva B. No està gens malament, 5 atmosfèriques i 4 e-bikes.

Desprès de les salutacions de torn, deixarem la Plaça Nova en direcció a l’Agility, mentre discutim si anar cap a la zona de Can Bruguera? Cap a la Torrassa? Res, de seguida ens posem d’acord, anirem cap a la zona d’Òrrius. Doncs apa, a rodar per la riera, cap a la riera de Riudemeia, fins passat Can Boringues de Baix, per fer la primera enfilada del dia.

Corriols de pujada on tenim varies opcions, potser la més feixuga seria enfilar-nos fins dalt del dipòsit de sobre la urbanització de les Ginesteres, però avui no serà la opció triada. A la que puguem, agafarem la més conservadora, fent el puja-baixa de senders que travessant la part baixa de la Brolla de Riudemeia ens portarà fins a sobre de la depuradora d’Òrrius.

Aquí sí que hem d’enfilar-nos cap a Can Guineu, amb lo que ens esperen uns bons trams on haurem de pujar pulsacions, i alguns passar de la Eco a la Trail. Quan hagin passat els trams més exigents ja ens reagruparem, encara que al final haurem de recular uns metres per una avaria a la bici d’en Manel. Ha trencat el canvi i es veurà obligat a girar cua i tornar cap a casa...i amb ell ho faran també l’Oscar i en Josep.

La resta tornem a remuntar, i encara ho allargarem una mica fent el sinuós corriol que ens puja fins al Turó d’Aquença, abans d'acabar per baixar fins a Can Guineu.

Un cop a Òrrius, a la llunyania veiem un helicòpter per sobre de la zona de la Vinya del Truc, que sembla portar una llitera penjant. Alguna cosa no gaire bona ha degut passar. Nosaltres travessem la carretera i entrem a la pista en direcció a Ca n’Altafulla, entrant al corriol del Roure, on  ja ens trobem amb algun cotxe de bombers. Anem tot xino-xano de pujada, i a mitja pujada ja ens trobem amb que un biker ha tingut una caiguda i ha de ser evacuat. Aquí ens ve al cap el fet del ràpid que baixem per aquesta zona, sense ser del tot conscients de que no estem exempts de tenir una mala caiguda...però no cridem al mal temps.

No es pot passar pel sender, així que hem d’empentar les bicis pel marge per evitar aquest tram, i continuarem de pujada cap al Bosc del Laberint d’Òrrius, on alguns no hi ha passat mai...

... i d’altres ja s’hi troben com a casa.

Reprenem la sortida, anant cap a la Mútua per fer corriols que ens baixaran fins al Coll de Gironella. Rodem un centenar de metres per la pista i altre cop corriols de baixada, amb algun tram més pedregós i aixaragallat que ens fa treballar mentre travessem la Brolla de l’Abril. Només farem mitja baixada, abans de remuntar altre cop per corriols fins a sortir al Pla dels Matxos.

Ja estem de tornada, i seguirem a en Francesc M que s’endinsa al Pla dels Alemanys per anar en busca del corriol de les Figueres de Moro. Ara tot és baixada, enllaçant amb el corriol dels 900 euros, que ens portarà a sortir al Dalipà.

Avui que comptem amb la companyia d’en Jordi T, aprofitarem per a que ens torni a ensenyar el seu divertit enllaç de corriols per la zona de la Vinya d’en Serra. Així que ens posem ben enganxadets darrera seu, mentre anem gravant a la ment tots els trams de cara a poder-los repetir en una altra ocasió.

Acabem per sortir al Torrent del Collell, entrant a Argentona per la zona de Sant Sebastià, tancant una bona sortida de poc més de 20 quilòmetres amb 600 metres +.

Diumenge 07 de Març 2021:

A la convocatòria de dissabte vespre d’en Joan tenim més respostes que d’altres setmanes. Com sempre, a matinar per ser puntuals a les 8 a la Plaça Nova.

Avui serem en Joan B, Francesc M, Salva M, Jordi S, Pere B, Quim M, Miquel Àngel i Salva B.

La majoria no han fet el corriol del Mossèn, també ens queda per fer el Lechon 2.0, el Ferrari...doncs apa, sense dubtar ni un moment, avui anirem cap a la zona de Can Buguera. Deixem la Plaça Nova cap a l’Agility, travessem la riera i rodem fins al canyer de Can Comalada on farem els primers trams de pujada.

Abans aquesta zona estava plena de corriols divertits tant de pujada com de baixada, però desprès del pas de les màquines ben poca cosa hi ha quedat, i avui triem la pitjor opció fent la pujada cap a les arrels de Can Bagot pel tram més dret. Sender ample obert per les màquines, amb forta pendent i sense gaire gràcia, però ja que hi som posats no ens queda més remei que apretar de valent i cap dalt!!!

Un cop a dalt continuem de pujada cap a la zona de l’Esbarzer Gran, però en lloc de fer els trams clàssics passant a tocar dels Porcs, ens deixarem enredar per un Jordi S i en Francesc M, que ens portaran per algun tram que de bon principi tenim clar que no serà del tot ciclable. Algun arbre caigut i pendents massa exigents que faran que posem peu a terra en algun punt, i les pulsacions s’enfilin fins a valors que no ens pertoquem per l’edat.

Fet i fet, acabarem per sortir al Turò de les Rovires, que enllaçarem amb corriols més planers cap al Torrents de Manyans a la zona de Ca n’Oms. Aquí ens espera altre cop enfilada per corriols cap a dalt de la Cita, amb un tram final que ens acabarà pujant fins a Can Nogueres.

A partir d’aquí uns centenars de metres per pista fins a trobar l’entrada del Mossèn. Cap dins i a gaudir dels dos enllaços de trams de baixada. Segona vegada que alguns hi passem i les sensacions són completament diferents, el que ens permet una passada més ràpida i fluida.

Un cop a baix, remuntem cap a la pista que puja cap al Boscos de Can Gel, però abans d’arribar-hi, en Miquel Angel encara ens ensenyarà un altre divertit corriol de baixada que enllaça amb la sortida del Mossèn, tancant un divertit bucle.

Altre cop a baix, i per variar una mica, agafarem trencall a la dreta per fer els senders de pujada que ens tornaran a portar fins dalt de Can Nogueres, amb lo que haurem de tornar a repetir els trams de pista altre cop cap als Boscos de Can Gel, passant per segon cop a tocar de l’entrada del Mossèn. Ara, en Miquel Àngel ens ensenyarà el corriol que anomenen el Wally.

Entrada de corriol que hem vist un munt de cops, però que no ens hi havíem decidit mai a entrar. Doncs avui és el dia, seguim a en Miquel Àngel, amb uns primers metres de pujada, per tot seguit convertir-se en trams de baixada que acabaran enllaçant amb un altre corriol de la zona que ja tenim més que apamat. Divertida opció per variar quan ens moguem per la zona.

A la sortida en Jordi S ens ha de deixar, com cada diumenge les obligacions familiars el criden. La resta, continuarem fent els corriols que ens porten cap a la font de n’Oms, amb la enfilada final per dins del torrent que ens puja cap al Coll de Can Bruguera, però abans una petita aturada on mengem alguna cosa i fem les fotos de la sotida.

La propera destinació ha de ser el corriol del Lechón 2.0, així que deixem enrere Can Bruguera, per entrar als corriols de la Plana dels Brucs, i enfilar-nos fins a  l’Arqueòleg Xtrem. Ens hi endinsem uns metres abans de fer trencall a l’esquerra i ja som dins del Lechón. L’hem vist un munt de cops a les xarxes socials, i ara per fi tastarem la feina feta pels seus dissenyadors. Més o menys mig quilòmetre de divertida baixada, amb trams ràpids, fins i tot algun salt que nosaltres no farem i que ens deixa a prop de la zona de Can Flequer.

Un cop a baix, rodem uns centenars de metres per pista fins a trobar l’entrada de la Hawaiana, i avall que fa baixada, trams per xalar, estrets i revirats per acabar sortint al Sot de la Salamandra. Hem baixat, i ara volem tastar el corriol del Ferrari, amb lo que ens veiem obligats a remuntar per la pista, tornant a passar a tocar de l’entrada de la Hawaiana.

Uns metres més amunt trobem l’entrada del Ferrari, que per cert hi vam entrar la setmana passada quan fèiem per primer cop el Guineueta, però només hi vam estar uns metres abans de girar cua. Avui el tastarem de debò. Per davant tenim un quilòmetre de corriols, pràcticament tot de baixada, amb algun petit punt més planer. Els confinaments per la pandèmia ens han tret molta llibertat, però el món del btt a la zona de Mataró, sens dubte n’ha sortit beneficiat. El tram final ens porta a enllaçar amb la sortida del corriol d’en Cid, just a sobre de Can Rovira.

Doncs apa, cap amunt altre cop, i aquesta remuntada per pista cap al Coll de Can Bruguera ja l’anem repetint força a les últimes sortides. S’està convertint en un clàssic, amb lo que cada cop les sensacions ja no són tan dolentes.

Un cop a dalt, ens enfilem cap a la Urbanització de La Cornisa. Estem ja de tornada, però encara ens queden corriols per fer. El primer serà el Covid19. Bé, no tots, en Miquel Àngel diu que avui el terreny està força bé i farà el Pandèmia. Ja ens reagruparem un cop a baix. Quina diferència respecte anys enrere quan parlàvem d'aquesta zona del Racó del Cul de Món. Amb aquests nous corriols s'ha convertit en una zona de pas obligat.

I la dita és que desprès d’una baixada sempre ve una pujada, doncs apa a remuntar de nou, per per no fer-ho per la pista, o farem pels corriols de la Font dels 3 Raigs, enfilant-nos fins a sortir al Parc Forestal.

A partir d’aquí, el que no ens falla mai.... corriolada d’en Bellatriu amb les seves variants non-stop. Sens dubte, aquests 2 quilòmetres finals són la millor manera de tornar a Argentona i més si ho fem com avui a un ritme ràpid i sense aturades. Acabarem sortint a la riera pel Torrent de Can Bellatriu.

Bé, la sortida s'ha acabat d'aquella manera, encara ens queda la "rave" post-sortida, un pica-pica per recuperar-nos de l'esforç...

... com sempre, amb una  immillorable companyia.

Avui hem aturat els gps amb encara no 25 quilòmetres, i havent superat altre cop els 1000 metres+ de desnivell.