domingo, 28 de marzo de 2021

No sempre s'encerten els corriols!!!

Dissabte 20 de Març 2021:

Iniciem un nou cap de setmana, i tornem a matinar per la trobada Bicigaló dels dissabtes. Aquest cop serem en Pere C, Quim M, Xavi B, Jordi T, Oscar E, Robert D, Josep, Ernest, Jordi S i Salva B.

Anem amb l’idea de dirigir la sortida cap a la zona de Can Bruguera, per tal de que els que encara no ho hagin fet, puguin gaudir dels nous corriols de la zona. Doncs apa, engeguem cap a l’Agility, travessem la riera i ens endinsem dins del Torrent de Can Bellatriu, per fer els primers trams de corriols de pujada cap dalt del Camí de les Aigües.

Només travessem la pista i altre cops corriols cap amunt fins a la zona de la Vinya d’en Rouaix, on farem els primers metres de baixada de la sortida cap a les Sureres de la Bofarulla. Aquí tornarem a enfilar-nos fins a sortir a la urbanització de Can Vilardell.

Asfalt amunt cap al Parc Forestal, que travessarem de pujada cap al Turó d’en Dori. Més corriols fins dalt de la Plana del Pou de la Plata, creuament dels quatre camins de pujada cap a la zona de Can Bruguera, encara que abans encara farem una bona corriolada.

El primer corriol serà el que comencem a conèixer com el del l’Incinerat, una bona alternativa per evitar la pista, i amb algun petit pujadó que ens va mantenint calentes les cames. Un cop a dalt, ens tocarà rodar uns centenars de metres fins a trobar l’entrada del Mossèn. Ja l’hem fet en unes quantes ocasions, i ja li tenim la mida, així que cap avall que fa baixada, amb els seus primers trams més drets de baixada, però sense gaire complicació. Els trams finals, més divertits i més lents, que ens deixaran al sender que baixa de Can Nogueres.

Ja que estem a baix, trenquem a l’esquerra i remuntem altre cop per corriols per anar a repetir  el bucle que vam fer la setmana passada, que ens tornarà a baixar fins a la sortida del Mossèn. Altre cop un divertit corriol, aquest cop d’uns centenars de metres, més revirat, del que desconeixem el nom que li han posat. De moment, nosaltres tenint en compte que connecta amb el Mossèn, i és més petit, l’hem batejat com l’Escolanet.

Com tornem a ser baix del sender, per no repetir tram, aquest cop trenquem a la dreta i ens enfilarem fins a sortir a Can Nogueres. Un cop dalt, a rodar per la pista altre cop cap a la zona del Mossèn, aquest cop per ensenyar al grup el corriol Wally.

De totes maneres, abans ens hauran de deixar en Robert i l’Oscar que arrosseguen alguns problemes físics, i amb ells també en Josep.

La resta entrarem dins del Wally, amb uns primer metres de pujada, però que de seguida es converteixen en un divertit tram de baixada, que acabarem enllaçant amb els corriols clàssics que ens porten cap a la Font de n’Oms, de camí al torrent que ens acabarà pujant al Coll de Can Bruguera.

Ara ens dirigim cap al Lechon 2.0, així que rodem uns metres per la pista, abans d’entrar als corriols que travessant la Plana dels Brucs ens acabaran portant fins dalt a l’entrada de la Arqueòleg Xtrem. Ens hi endinsem, per uns metres més avall agafar la variant de l’esquerra i ja som dins del Lechon. Avall que fa baixada, trams ràpids i més oberts del que a alguns els hi agrada, però que no deixa de ser una opció força divertida.

Un cop a la sortida, re-agrupament i a posar-nos-hi bé per la foto mestra d’en Magret.

Reiniciem la sortida, i en principi volem anar a buscar l’entrada del Ferrari, corriol nou també per a la majoria, encara que aquí tindrem un petit problema. La setmana passada ho vam fer seguint a en Miquel Àngel, però quan vas al darrera de vegades no prestes la deguda atenció al recorregut, i això ha provocat dubtes en algun trencall. Ara amunt...potser no...doncs cap avall...sembla que l’altre dia no vam baixar tant....doncs altre cop cap amunt. Pujada per pista que poc desprès ja veiem que ens enfilem massa estona, segur que l’hem errada. Doncs sí, acabem sortint al tallafoc que hem passat fa una estona fent el Lechon, i ja posats, el millor serà acabar d’enfilar-nos pel Lechon fins la part de dalt de l’Arqueòleg. Amb la tonteria hem afegit 100 metres de desnivell positiu a la ruta, amb aquest últim quilòmetre.

Al menys, un cop dalt sabem que tenim la opció de fer el Guineueta, i no la desaprofitarem. Avui l’entrada ja és oberta de bat a bat, i ens hi endinsem sabent que gaudirem d’un excel·lent corriol, tancadet i revirat, i que farà xalar de valent als que encara no hi han passat mai.

Ara sí que no tenim pèrdua, i l’enllacem amb el Ferrari, el que ens permetrà baixar fins a sortir al Torrent de Can Cabot de la Brolla. Entre una cosa i l’altra portem 1,5 quilòmetre de continus corriols de baixada que ens han fet deixar enrere el mal sabor de boca de l’errada de fa una estona.

Un cop a baix, l’Ernest en deixarà. Fa una estona que els leds de la seva e-bike ja són en vermell, i aprofitarà per deixar-se caure cap a Santa Rita, de tornada cap a Mataró.

La resta rodem uns metres de pujada per pista, per de seguida repetir els corriols de la setmana passada que ens baixen al Torrent del Pixador dels Ases, tot just a tocar de la sortida del corriol d’en Cid.

Ara, desprès de la última estona de baixar, no ens queda més remei que enfilar-nos per la pista del Camí Vell, fins dalt del coll de Can Bruguera. Un cop dalt, s’han acabat els nous corriols, ens enfilem cap dalt de la urbanització, cap a l’entrada del Covid19, que avui no farem. Ja hem fet prou desnivell per avui i no volem més remuntades. Tornarem a fer el corriol de l’Incinerat, aquest cop de baixada, per desfer el camí cap al Turó d’en Dori, travessant el Parc Forestal en busca dels corriols que no ens fallen mai... el corriol d’en Bellatriu, amb les seves variants.

Avui ràpida i divertida baixada sense aturades fins a sortir al Torrent de Can Bellatriu que ens farà sortir a la riera, tancant una molt bona sortida de poc més de 24 quilòmetres superant de llarg els 1000 metres +.

Això és mereix un esmorzar com cal, i avui toca a la Plaça del Molí, on ens trobarem amb en Pepe C que encara està immers en el seu procés de recuperació.

Diumenge 21 de Març 2021:

A la convocatòria d’en Joan B de dissabte vespre es parla d’un nou corriol per la zona del Bosc de Can Païssa, doncs ja sabem el que toca.

Puntuals a les 8 ens trobem en Joan B, Francesc M, Salva M, Pere C, Toni P, Quim M, Pere B, Jordi S i Salva B.

Deixarem la Plaça Nova rodant cap a la zona de Sant Sebastià, per deixar Argentona entrant al Torrent de les Caques, per fer els primers corriols de pujada cap a la zona del Rocar d’en Serra. Un primer puja-baixa de corriols que de seguida ens ha fet escalfar les cames, abans de la baixada que ens portarà al Cementiri de la Vall de Clarà.

A partir d’aquí continus trams de pujada, amb uns primers metres pel Torrent de Can Manreset, passant per la Font d’en Quico, per continuar cap a la Font del Castanyer. A la sortida, trenquem a la dreta, sense adonar-nos que en Pere B i en  Francesc no ens segueixen. Han tingut problemes amb la cadena de la bici d’en Pere, i la aturada els hi ha fet perdre la nostra estela.

Més amunt al sortir a la pista ens aturem...

... fins i tot en Toni P gira cua a veure si els troba. Ho solventem amb una trucada, han trencat a l’esquerra i estan ja força amunt. Quedem de trobar-nos a la Mútua.

Doncs apa, a continuar la pujada per senders i pista cap al Pla dels Matxos de camí al Coll de Gironella. Uns metres més amunt ens reagrupem altre cop, i ja tots junts, pugem cap a la Mútua, amb el corriol de baixada que ens fa sortir a Can Genís.

Ara rodem per la pista cap a Coll de Porc, continuant fins al creuament de pistes de Cal camat Vell, on trenquem a la dreta per seguir rodant de baixada cap a la Plana del Fum. Deixarem la pista per fer alguns trams dels corriols de la zona de les Palomeres que ens acabaran pujant altre cop a la pista a tocar del Mas de Céllecs.

Aquí tornarem a evitar la pista, fent els corriols alternatius que ens portaran a sortir a l’ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes. Travessem la carretera, i anem a fer trams de corriols per la zona del Bosc de Ca l’Argent que no fèiem fa molt temps. De fet, des de que es va obrir el corriol de l’Amic Invisible no hi havíem tornat a passar. Primers trams de baixada fins a sortir a la pista de sobre Can Segal, per seguir baixant fins a tocar de l’entrada del The Rock.

Aquí ens toca enfilar-nos cap al Turó del Morro del Gall. Ja portem 17 quilòmetres i aprofitem per fer una breu aturada i menjar alguna cosa...

...mentre alguns semblen rumiar ves a saber que.

Reprenem la sortida amb els últims metres de pujada cap a la zona del pessebre del Bosc de Can Païssa, on sembla ser que hi hauríem de trobar el nou corriol. Fem un primer intent, però de seguida veiem que no porta enlloc, girem cua i anem investigant per veure si el localitzem. Feina en va...desprès d’una estona cap aquí, cap allà, decidim anar a lo segur, i farem alguns dels corriols de la zona que també fa temps que no hi passem.

Ens venen per davant corriols de baixada, amb uns primers trams amb força xaragalls que ens dificulten ciclar-hi, fins just a sobre de Can Barangó.

A partir d’aquí, un corriol que no hi havíem passat mai, més tancat, que sembla força apte per passar-hi, fins que ens trobem amb una forta pendent que no som capaços d’afrontar-la. De fet, hem de baixar amb dificultat les bicis...

...inclús tenim dificultats per baixar-hi caminant...

...tot i que els més joves hi mostren una predisposició més positiva.

Uns metres més endavant, ens tornem a trobar amb un altre punt tècnic, que els més agosarats baixaran sobre la bici...

...mentre d’altres busquem alguna alternativa, tot i que sigui cap a través.

Acabarem sortint al Torrent de Can Companys, i d’aquí a la carretera de Parpers, que haurem de travessar per entrar al Torrent de Sant Miquel. Estem ja de tornada, i triem la opció de pujar per l’Star Wars. Pujada que anem fent cadascú al seu ritme, amb re-agrupament dalt del Pla de l’Espinal.

Continuem deixant-nos caure cap al Coll de Parpers, per travessar la carretera de camí al Pessebre, per enllaçar amb el corriol de la Mercè. Ràpida baixada per la zona de la Gallega fins a sortir just a sota de Can Roviró.

Últims metres de baixada fins a la riera de Riudemeia, per rodar cap a Argentona. Portem 29 quilòmetres i els GPS encara no han arribat als 1000 metres+, així que alguns encara volen allargar-ho una mica en busca dels metres que falten. En Quim M, Pere C i Jordi S ens deixen. La resta ens enfilem per la pista de can Comalada fins dalt de les arrels de Can Bagot. Un cop dalt, sembla ser que ja tornem a la normalitat, doncs apa, cap avall pels senders que han quedat a la zona del Rovell de l’Ou després dels treballs de desforestació, sortint altre cop a la riera pel canyer de Can Comalada.

Ara sí, entrem per la Grumbe, amb una sèrie final per l’asfalt mirant de comprovar si el motor de la e-bike d'en Toni està ben capat. Tanquem la sortida a la Plaça Nova. Tot i haver fet més trams de pista de l’habitual i no haver trobat el nou corriol, els piscolabis post-sortida ens l’hem ben guanyat!!!