sábado, 13 de mayo de 2023

Tres dies festius, i una sola sortida!!!

Dissabte 29 d’Abril 2023:

Com aquell qui no vol la cosa ja tenim Abril enllestit, tot i que encara tenim pel davant un cap de setmana llarg, aprofitant la festa de dilluns 1 de Maig “Diada del Treballador”.

De moment comencem dissabte amb una nova trobada dels Bicigaló, per unes coses i d’altres, a més de quedar més tard, tampoc serem gaires. A les 9 ens trobem a la Plaça Nova, en Pere C, Pepe C, Quim M, Manel V, Jordi S, i Salva B.

Marxem de la Plaça Nova en direcció a l’Agility, altre cop sense saber ben bé cap a on dirigir la sortida. De moment rodem per la riera d’Argentona, fins que en Quim proposa anar cap a la zona de Can Bordoi. No és mala idea, així també variem una mica respecte a les últimes sortides. Doncs apa, anem cap a la riera de Dosrius, fins al Torrent de Manyans, on tenim l’entrada del canyer del Torrent de la Feliua. Els corriols de l’alternativa de la riera, ens acabaran portant fins a Dosrius.

Travessem la vila, passant a tocar de l’esglèsia, enfilant-nos cap a la carretera de Canyamars, que creuarem per pujar pels esglaons, abans de fer el corriol als peus del castell de Dosrius, que ens durà a la pista que puja cap a can Massuet.

Ara a rodar per la pista fins a sobre de la Pedrera d’en Sesa, on aprofitarem per resseguir el corriol que puja cap al Turó del Gat Salvatge, abans de tornar a sortir a la pista, ja a tocar de les Planes de Can Pruna.

Uns metres més amunt, passarem per sota del restaurant de Can Carreres, i ja som a les pistes de Paintball. Aquí tenim la pista de baixada cap a la Cloaca, amb la següent pujada per corriol fins a sortir a la carretera que puja cap al Corredor. A l’altra banda de la carretera tenim l’esplanada on hi ha l’entrada de la Balena i el Dofí, però avui no estan dins del nostre itinerari.

Just a l’esquerra tenim l’entrada d’un corriol que ens va ensenyar en Quico Vallbona en el seu dia, i aprofitant l’avinentesa ens hi endinsarem. Poc més d’un quilòmetre de divertits i revirats trams de baixada, tot i que el terreny continua estant extremadament sec. Acabarem sortint al sender que haurem de resseguir fins a sortir al pont de la carretera de Can Bordoi.

Ara hem de fer uns centenars de metres d’asfalt, abans de remuntar uns metres fins a trobar l’entrada del tram final del Dragon Khan. En principi la idea seria xalar baixant-lo cap a Dosrius, però després què? Fem el Gorro de pujada? Tornem a fer l’alternativa? Doncs, no, deixarem el Dragon Khan per a un altre dia, i avui aprofitarem per fer alguns trams de pujada que fèiem antigament, tot i que ara, després del pas del temps, però sobretot de les màquines amb els treballs de desforestació, per moments ens costa endevinar de com enllaçar-los, sobretot a la zona de les Planes de Can Bosquets, on fins i tot haurem de girar cua, a sobre de la Pedrera de la Breinco.

Tot i els petits dubtes, seguirem sense més problemes, enfilant-nos per corriols, passant per sota de l’ermita de Sant Sebastià, fins a sortir a la pista que puja cap a la Torrassa. Travessem la pista, i una bona enllaçada de corriols de baixada ens portarà cap a la Pedrera dels Dous. Uns metres més avall, ja serem a la carretera, a tocar de la Breinco.

Travessem la carretera, i passat Ca l’Arumí, entrem altre cop en trams de corriols, ara de pujada cap a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes. Només la travessarem, i altre cop a enfilar-nos per corriols, travessant el Bosc de Can Poc, abans de deixar-nos caure cap al Pla de l’Espinal.

Estem ja al final de la sortida, i aprofitant on som, que millor que una divertida baixada pel corriol del Koala. Com els últims cops que hi passem, mirem de deixar-nos-hi caure el més ràpid possible, tot i que això provoca de vegades algun ensurt, i avui no serà diferent. Una branca no contenta amb la nostra presència ens barrarà el pas, i farà que arribem a la sortida amb un somriure d’orella a orella, això sí, amb una bona esgarrinxada al braç.

Ara sí, tornada tranquil·lament per la riera, tancant un altre dissabte de btt a la Plaça Nova.

Avui ni foto ni res!!!, així que perdoneu si m’he deixat d’anomenar a algú que ens hagi acompanyat a la sortida, però això passa per tenir ja una edat, i fer la crònica 15 dies tard!!!

Per cert, diumenge no hi haurà sortida dels Bttargentona.... i dilluns tampoc... quina malmesa de temps!!! Però d’això en tenen la culpa els que ens han fet el salt, trencant el ritme de sortides del grup... en Francesc M, voltant pel Ripollès...

... i en Joan B, mirant-se bici nova pel Pallars.

Així que finalment, el que podrien haver estat 3 dies de btt, s’han quedat en 30 Km amb 827 metres+.