domingo, 12 de noviembre de 2023

Comencem novembre pujant i pujant, amb alguna baixada.

Dimecres 1 de novembre 2023:

Diada de tots Sants, festiu, el que ens permetrà una altra matí de BTT, tot i que amb moltes baixes. De fet a les 8:00 la Plaça Nova és pràcticament buida, no hi ha ni runners, això sí, en Francesc M, Pere B, Marc X, i Salva B hi som presents, tot esperant si apareix algú a última hora.

Les 8:10 i no treu el cap ningú, va sent hora de posar-nos a la feina. Doncs apa marxem cap a la Plaça de Vendre, carrer Sant Narcís, i marxarem de la vila per Can Volard.

Primers corriols cap al Torrent del Collell, on ens començarem enfilar pel Rocar d'en Serra. Aquí en Francesc agafa el rol de líder, ens porta de pujada cap a la Bandera, si senyor, bona manera d' anar entrant en calor, ben bé podia haver-se quedat entrenant de nou per a la Burriac Xtrem.

Un petit tram de corriol de baixada, i ja tornem a estar pujant. Ara trams de pista i corriol cap al Pujolar. Seguim cap al Pla dels Alemanys, sortint a la pista del Camí del Mal Pas.

Aquí farem el corriol alternatiu al Turó de Matacabres, mentre seguim pujant cap al Coll de Gironella.

Un cop a la cadena, baixada per corriol, tot i que de seguida estem altre cop pujant, ara cap el Laberint del Bosc d'Òrrius, on farem una breu aturada per solucionar la pèrdua d'aire a la roda de la bici d' en Pere. "Pit stop" ràpid gràcies al líquid tubeless de la roda que aconseguirà tapar el forat.

Tornem a la feina, ara per anar a buscar baixada, tot corriolejant fins a sortir a Can Blanc, on farem uns centenars de metres per la pista fins a trobar l'entrada del corriol del Roure.

Aquí, a deixar córrer les bicis, travessant la Vinya del Truc, fins a sortir a Ca n'Altafulla, per un cop a baix, rodar per la pista cap al Cementiri d'Òrrius.

Ens deixarem caure per la carretera cap a la zona esportiva, i a tornar a pujar, ara pels corriols de la zona de les Palomeres, per acabar sortint a tocar del Mas de Céllecs.

Hem de continuar en direcció a Sant Bartomeu, i aprofitarem per fer els corriols de passen per sobre la pista.

Al Collet de Sant Bartomeu, travessem la carretera i ens enfilem per la pista cap a sobre de la Pedrera de la Pedra Blava, on ens enfilarem per corriols fins a trobar l' entrada de La Lola.

Tornarem a gaudir del bo i millor dels corriols del Bosc de Ca l'Argent. Primers trams de la Lola, amb la petita remuntada fins a l'entrada de l' Amic Invisible, on ens hi endinsarem, enllaçant sense aturades amb el The Roc.

Continuem cap al Bosc de Can Planes, on hauré de deixar al grup. Avui toca caminada amb la família, i a les 11 s'ha de ser a casa, així que toca remuntar cap dalt del Turó del Morro del Gall, seguir pujant travessant el Bosc de Can Païssa, amb la baixada final pels corriols de Can Vinyamata.

La resta seguiran la ruta, però primer, en Marc farà una demostració de com s' ha d'afrontar el salt d' en Pere B.

Seguiran enllaçant corriols que els portaran a la carretera de Parpers, a tocar de Can Companys. Travessaran la carretera, entrant al Torrent de Sant Miquel, enfilant-se per l'Star Wars, fins dalt del Pla de l'Espinal.

La baixada final la faran pel corriol de la Font del Llorer, enllaçant amb el Xaragall de l'Espinal.

Sortida al Bell Recó, i riera cap a Argentona.

Hem començat el dia festiu amb aquests casi bé 30 quilòmetres, ratllant els 1000 metres+. A la tarda tocarà jeure.

Dissabte 4 de Novembre 2023:

A hores d'ara, els Bigicaló havien de ser  voltant pels corriols i senders de la Selva d'Irati, però el mal temps a la zona, i la defunció d'un bon amic d'alguns integrants del grup, ha fet que s'hagi hagut d'ajornar per l'any vinent.

De totes maneres, sent dissabte, toca nova trobada a la Plaça Nova, avui per fer una sortida de corriols amb final feliç.

Tasques a casa, faran que avui no pugui acompanyar a en Quim M, Pere C, Pepe C, Manel V, Quico S, Jordi T, i Tino LL en aquesta "nova aventura".

Pel que sembla, han sortit cap a l'Agility, i riera amunt cap al Bell Recó. Enfilada pel Xaragall de l'Espinal, i Malloles de Can Pins amunt, fins dalt del Turó de Can Ribot. Sant Carles, amb baixada cap al Coll de Parpers, pasant abans pel Pla de l'Espinal.

De Parpers, corriol de la Calavera avall, fins a sortir al Torrent de Sant Miquel. Ja són a La Roca, i ara toca corriolejar de pujada, cap a Sant Bartomeu, i d'aquí a baixar cap a Òrrius... o al menys, això sembla veient la imatge del track d'en Quico S.

El que no tenim cap dubte, és que menys en Quim M, i en Jordi T, la resta han fet el "pit-stop" progamat al Tatano...

... i la tornada, doncs també intuim que ha estat "alegre" deixant-se caure cap a Can Raimí.

Ahhh, i després encara hi ha hagut algun extra, però com no té res a veure amb el btt, doncs callarem per sempre!!!

Diumenge 05 de Novembre 2023:

I arriba la primera sortida del mes pels Bttargentona. N’hi ha ganes, i fem la convocatòria a mitja tarda de dissabte. Aviat van arribant les confirmacions d’en Joan B, Miquel Àngel, Quim M, i Pere B. D’en Francesc M, i en Jordi S més val no parlar-ne, estan “on fire” amb els entrenaments per  a la Burriac Xtrem del proper 19/11, i tot i trobar-nos a la plaça, no ens acompanyaran.

Doncs això, puntuals a les 8 serem davant la Fleca Casas, mentre la Plaça Nova és plena d’una munió de runners ansiosos per tornar a tastar els recorreguts de la Burriac Xtrem.

Com no s’acosta ningú més, marxarem de la plaça cap a l’Agility, i ja som dins la riera. Aprofitant la segona sortida després del retorn d’en Miquel Àngel, potser seria bo fer baixades que tan li agraden, i això és el que portem al cap alguns... casùmdena, que errats que anem!!!

De moment rodem cap al Bell Recó, passem per sota del viaducte de la C60, i tot just acabat de passar pel pont per sota de la carretera de Parpers, trencar a la dreta enfilant-nos per la Malloles de Can Pins, cap dalt del Turó de Can Ribot, on farem el corriol alternatiu a la masia, per acabar sortint dalt de les Planes.

En res som a Sant Carles, deixant-nos caure cap al restaurant, i més endavant tornarem a fer corriols, passant pel de la Pistola, que ens deixaran a la carretera que baixa cap a Santa Agnès de Malanyanes.

Quilòmetre 11, on en principi tenim la primera baixada amb cara i ulls del dia, el corriol d’en Cid. Corriols que ens han de baixar fins al Polígon de Can Font de la Perera, a tocar de la depuradora de La Roca del Vallès. Trams travessant el Bosc de Can Pellisser, que antigament ens feien xalar de valent, però que avui en dia estan força malmesos en alguns trams, i si a això li afegim algun arbre caigut que ens barra el pas, farà que un cop a baix, tinguem la sensació que ha perdut bona part del seu encant inicial.

A més, on estem ara, no tenim més remei que tornar a pujar, però primer, haurem de rodar una bona estona vorejant el Mogent, en direcció a La Roca del Vallès.

Començarem a pujar, passant pel petit pont sota la carretera de Parpers, amb uns primers trams d’arrels, i un cop a tocar de la Vinya d’en Tomàs, anirem enllaçant corriols de pujada, passant pel de la Creu, un petit tram del Calipso, mentre anem rumiant com “arreglar” la sortida, a fi que en Miquel Àngel no ens torni a abandonar de nou.

De moment, passem per sobre de la Pedra Foradada de Can Planes, i amunt, passant a tocar de les restes de Can Ronses. Més amunt, el Turó del Morro del Gall, seguim travessant el Bosc de Ca l’Argent, sempre fent corriols de pujada, fins a sortir al creuament, on d’aquí uns dies posaran el Pessebre de Can Païssa.

Ja fa una estona que tenim mig pensat com acabar la sortida, amb un parell de bones baixades que facin oblidar a alguns tot el pujat fins al moment, i per això, abans hem de fer una mica de pista, amb algun petit trams de corriol, cap al Coll de Sant Bartomeu.

Travessarem la carretera, i tot just passada l’ermita, tornem a entrar en trams de corriols, tot i que siguin de pujada. De fet, ens hi estarem poc, doncs a la primera que puguem, tornem a sortir a la pista, i hi rodarem fins passat el Mas de Céllecs. Aquí ens deixarem caure per corriols cap a Ca la Mort, on anirem a buscar el que queda del corriol de les Abelles després de que les feines de desforestació a la zona l'hagin convertit en pista. Sort que el tram final encara segueix intacte, i el podrem gaudir fins a sortir de nou a la pista de sobre.

Uns centenars de metres més endavant, arribarem al creuament de Cal Camat Vell, i una petita remuntada ens deixarà a Coll de Porc.

Casi bé 27 quilòmetres, i tenim la segona baixada de la sortida. L’enllaçada de corriols travessant el Bosc de Can Cardí fins a sortir a Can Blanc és tret segur. Trams ràpids i divertits que hem fet un munt de cops, però que fets a bon ritme darrera d’en Quim i en Miquel Àngel et donen un plus de diversió addicional.

A la sortida, a rodar per la pista fins a trobar l’entrada del corriol del Roure. Altre cop a deixar córrer les bicis, aquest cop fins a trobar el primer trencall, per fer una breu remuntada cap al Coll de Gironella, on tenim la cirereta de la sortida, el corriol d’en Cata!!!

En Miquel Àngel comenta que no l’ha fet des de fa molt de temps, quan encara era un corriol mig verge, on havies de treballar en les traçades, i no et permetia excessives alegries. A dia d’avui, ha canviat força, i aviat ho podrà comprovar.

Una breu aturada per agafar una mica d’esma, i cap dins, altre cop amb en Quim i en Miquel Àngel obrint el grup. Aquí si que hem xalat de valent, i més si ets capaç de no perdre la seva roda, tot i haver d’arriscar una mica més del compte. El farem sense aturades fins a ser a tocar de Can Raimí, on ja ens reagruparem. Tot plegat poc més d’un quilòmetre de baixada, però aquest 4 minuts de baixada ens han salvat la sortida. A en Miquel Àngel li ha canviat la cara, i ja no s’enrecorda  dels casi bé 1000 metres+ que portem.

Ja està pràcticament tot fet, acabem de baixar cap a la urbanització de can Raimí, rodem pel sender del Bosc d’en Cabot, vorejant la riera de Clarà... però encara ens queda la última pujada de la sortida. Sender amunt, cap al Torrent d’en Manreset, de camí als dipòsits d’aigua, on farem l’últim corriol de baixada que ens deixa al Torrent del Collell.

Entrem a Argentona per Can Volard, i en res ja som a la Plaça Nova.

Els runners ja fa estona que han enllestit la feina, i ja són nets i polits asseguts al xino refent-se de l’entrenament, i nosaltres farem el mateix. Després d’aquests 35,60 quilòmetres i 1048 metres+ ens hem ben guanyat el piscolabis.