lunes, 6 de noviembre de 2023

Últimes pedalades d'Octubre.

Dissabte 28 d’Octubre 2023:

Últim dissabte d’Octubre, i convocatòria per a una nova trobada dels Bicigaló, amb la bona nova de que en Tino Ll tornarà a ser avi. Per unes coses i altres, poques respostes confirmant la sortida, al final només li farem companyia en Pepe C i Salva B traient a passejar les flaques.

Hem aprofitat per estar-nos una estona més entre els llençols, i ens trobarem a la Plaça Nova a ¾ de 9, tenint en compte que la ruta pensada es fa en poc més de dues hores.

Dons apa, comencem. Marxem de la plaça cap a l’Agility, i a rodar. Portem al cap fer la primera enfilada cap a Òrrius, però al final hi ha canvi de plans, i començarem més suau, pujant per Parpers, mentre ens anem creuant amb forces grups de bicis.

Un cop dalt del collet, baixada ràpida cap a La Roca,  i d’aquí cap a Santa Agnès de Malanyanes, fins passada la rotonda de La Roca Village. Ara toca pujar una mica en direcció a Cardedeu, tot i que abans d’arribar-hi girarem a l’esquerra, per rodar fins passat el karting on deixarem la carretera per seguir pujant cap a Marata. Aquests últims trams hem estat més acompanyats de cotxes, però a partir d’ara ja rodarem més tranquils.

Tot just passat el Castell de Marata, ens aturem al semàfor abans de tombar a la dreta per agafar la carretera que ens porta cap a Corró d’Amunt. Trams que es van enfilant més suauament, tot i que a partir d’aquí el desnivell augmenta una mica més, fins a sortir a la carretera de Cànoves.

Una breu aturada per menjar alguna cosa, i agafar una mica d’esma, i tornem-hi. Ara hem de baixar cap a Cànoves, continuem cap a Sant Antoni de Vilamajor, i més avall a Llinars.

Ja en baixat una bona estona, i ara toca de nou pujar. Ens enfilarem cap al Coll de Can Bordoi. Poc més de 2 quilòmetres i ja serem dalt, per de nou xalar de baixada, ara per l’asfalt nou de la carretera que ens ha de deixar a Dosrius.

Fem l’últim esforç de Dosrius a Argentona rodant amb el vent en contra, però ja ho solventarem quan arribem a la Plaça Nova, amb l’esmorzar de torn.

Avui no hi ha hagut corriols, al menys nosaltres, perquè en Jordi S si que ha seguit amb el tarannà betetero, i ha sortit una estona amb en Francesc L, Dani Q i companyia, que de ben segur li han tret una mica la son de les orelles.

Tot i no fer corriol, la sortida ha estat prou bé, des d’Argentona poc més de 51 quilòmetres amb uns 700 metres+.

Diumenge 29 d’Octubre 2023:

Dissabte al vespre ens arriba una fot al grup de whatsapp dels Bttargentona...

...i ara qui es pot resistir a matinar demà per compartir de nou una sortida amb en Miquel Àngel??? Bé, doncs en Joan B serà baixa, i en Francesc M, i en Jordi S ens deixaran abandonats per anar a fer un entrenament de la propera Brurriac Xtrem.... ells s’ho perden, o no, ja veurem com anirà la jornada de btt.

De moment, diumenge els matinaires serem en Miquel Àngel, Pere B, Marc X, Salva B, i si no em falla la memòria, tot i que a aquestes alçades de la vida tampoc seria d’estranyar, també en Javi F. A més, el fet de que la sortida sigui divertida i no hi hagi temps per fotos, tampoc ajuda.

Amb el retorn del “Jedi” del btt, haurem de fer una sortida que tingui baixades amb cara i ulls, i per assegurar el tret, una corriolada per la Roca no estaria malament. Doncs apa, marxem de la Plaça Nova cap a l’Agility, i a rodar cap a la riera de Riudemeia.

Fem el petit tram del corriol de la Nevera, i ja ens estem enfilant cap a Can Roviró, on entrarem als corriols que ens aniran pujant cap a Can Vinyamata. I una mica més amunt ja serem a la pista de la Pedrera de la Pedra Blava.

Un centenar de metres per la pista, i altre cop corriolegem de pujada, ara travessant el Bosc de Can Païssa, per anar a buscar l’entrada del corriol de la Lola. 11 quilómetres de ruta i ja va sent hora de baixar, i estem al bo i millor dels nostres voltants per a fer-ho.

De moment, a xalar de La Lola que com sempre no farem sencer, aprofitarem per remuntar uns metres fins a l’entrada de l’Amic Invisible, i ara sí que no pari la festa!!! Enllaçada espectacular tot travessant el Bosc de Ca l’Argent... Amic Invisible, i The Rock non stop. Poc més d’un quilòmetre de divertits corriols, que enllaçats sense aturades, i a un bon ritme et fa sentir com un jovencell, tot i que arribis mig amb la llengua fora, provant de seguir el ritme d’en Miquel Àngel i en Marc.

Un cop a la sortida, rodem cap al Bosc de Can Planes, fins a sobre de la Pedra Foradada, on ens endinsarem al corriol Amagat, que avui farem sencer. Deixarem de banda el Calipso, al menys de moment, per resseguir el corriol fins al Turó Gros, on tenim l’entrada del Cagando Blando. Apa, que no falti de res!!! Fa temps que no hi hem passat, i avui tocarà rememorar temps passats, doncs apa, que no sigui dit.

El corriol segueix més o menys com sempre, amb algun punt més tècnic però que no es cap impediment per a fer-ho dalt de la bici. En poc més d’un quilòmetre, serem a baix a tocar de la pista que puja cap a la masia de Can Planes.

Ara toca remuntar, i no ho farem per la pista en direcció a la masia com em normalment. En Pere i en Marc ens porten per trams de corriol i sender, que ens portaran altre cop cap al Turó Gros, tot i que en un petit punt, haurem d’empentar les bicis uns metres. Passarem a tocar de l’entrada del Gravetat Zero, i haurem de tornar a fer part del corriol Amagat a l’inrevés.

Ara sí que farem el Calipso de baixada, enllaçant-lo amb el corriol de la Creu, i continuant ambs el trams clàssics que ens baixen fins a la Vinya d’en Tomàs.

Portem 18 quilòmetres, i anirem buscant la tornada. De moment, més corriols fins a sortir a la carretera de Parpers, just davant de Can Companys. La travessarem per entrar al Torrent de Sant Miquel, mentre decidim per on ens hem d’enfilar.

L’opció triada serà els corriols que ens pugen cap al Jabalí de Oro. Pujada exigent, però 100% corriol, que fem més o menys alegrement, excepte al tram final, on com sempre hem de baixar de la bici uns pocs metres.

Un cop sortim a la carretera, fem uns centenars de metres d’asfalt cap al Coll de Parpers, i entrarem de nou en corriols de pujada cap a sota de la masia de l’Espinal. Quina millor manera d’acabar la sortida que deixar-nos caure pel Koala? Doncs apa, ràpida baixada pels trams que ens porten a la carretera que puja cap al Coll de Parpers, i només travessar-la a gaudir dels revirats trams del Koala, fins a sortir al Xaragall de l’Espinal.

La feina ja està feta, només ens queda tornar tranquil·lament cap a Argentona, i els que no tenim pressa, encara entaular-nos una estona a la Plaça Nova, refent-nos de la sortida amb un piscolabis al xino, tot comentant la sortida, entre d’altres coses que no tenen res a veure amb el btt, però que han estat força curioses, i ens han fet volar la imaginació...però com això no forma part del btt, tampoc ha de formar part de la crònica.

Casi bé 29 quilòmetres amb 857 metres+ a les cames, i la propera setmana més!!!